Naprawa ASB 722.6 - PROBLEM

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

davidof123
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
Lokalizacja: Chocianów

Naprawa ASB 722.6 - PROBLEM

Post autor: davidof123 »

Witam wszystkich
Zakładam nowy temat, ponieważ większość wątku nie opisuje dokładnie takiej przypadłości i wykonanych napraw.

Problem rozpoczął się około roku temu gdy skrzynia podczas kickdown-u wrzucała na luz - diagnoza - wymieniono zawór lock-up i ok skrzynka bez awarii przejeździła rok cały.

Przed naprawą wykonywana była również diagnoza na SD w wynikiem błąd zaworu lock up, zawór wymieniono

Na chwilę obecną po kilku nietrafnych diagnozach ( sprzęgło hydrokinetyczne wymieniono lecz powróciłem do swojego starego, które było w lepszym stanie).

Przed naprawą wykonywana była również diagnoza na SD w wynikiem błąd zaworu lock up, zawór wymieniono lock up.
Następnie kolejny demontaż i rozbiórka skrzyni, wymiana zestawu uszczelnień na całej długości skrzyni tj. pierścieni z tworzywa sztucznego znajdujących się na wałkach łącznie z teflonowymi statora pompy (przed montażem dodatkowo pokryte teflonem), wymieniono również panewkę statora pompy, panewkę sprzęgła hydrokinetycznego, łożysko kierunkowe F1 Sprag i uszczelnienia przód i tył skrzyni, na koniec zalana została zgodnym olejem 236.14. Wymieniono również sitka znajdujące się pod dwoma zaworami w płycie.

Tarcze frykcyjne/cierne oraz tarcze znajdujące się pomiędzy nimi w stanie dobrym bez przepaleń i z dobrą ilością materiału ciernego.

Test po naprawie bieg 1 (ok) 2(ok) i przejście z 2 na 3 i wpada na 2 sekundy na luz i wrzuca 3, następnie 4(ok), 5 (ok) i wsteczny (ok). Rozpędzam auto do 100 lub 120 hamuję do zera i znów problem, skrzynia wpada na "luz" i delikatnie ciągnie tak jakby 30 % mocy. Błędów na SD zero, silnik OFF i ON i skrzynia jedzie dobrze do pewnego czasu i problem znów się pojawia aż do czasu wejścia jej w tryb awaryjny.

Naprawy wykonywałem sam i szczerze powiem brak mi już pomysłu co może być przyczyną i jak zrobić aby było dobrze. :przestraszony:
Proszę o wsparcie bardziej doświadczonych osób, dziękuję.
:szok:
XXX VIN WDB2102161B463840
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

A czyściłeś styki na schiftach i płycie egs?
Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-05-11, 19:15 ]
sprawdż błędy na SD w EGS po przejściu w tryb awaryjny
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
davidof123
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
Lokalizacja: Chocianów

Post autor: davidof123 »

Styki na płycie bez zarzutów lecz chyba tam raczej nie powinno być problemu ponieważ wchodzą na wcisk i powierzchnia styku nie jest zbyt duża.
Wykonywany był SD po przejściu w tryb awaryjny błąd 2106 dla zaworu y3/6y6 czyli lock up test instalacji zakończony niepowodzeniem. wykonywany był również test wszystkich zaworów i z wynikiem pozytywnym, zero błędów z silnika. co ciekawe jest że gdy w skrzyni opadnie ciśnienie i wpadnie ona na luz to wówczas SD nie pokazuje żadnego błędu.
Zawór wymieniony na drugi nowy, styki w module EGS (tym w komorze silnika, czarna skrzynka) pod dwoma wtyczkami czyściutkie że jeść z nich można i dalej źle. :zdegustowany:

Dzięki za sugestie pozdrawiam.
XXX VIN WDB2102161B463840
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Jeżeli wymieniałeś lock-up i nic na pewno winna jest płyta EGS(ta na płycie hydraulicznej).
Jeżeli chodzi o czyszczenie styków na płycie EGS to żaden alkohol ani benzyna ich nie wyczyści nadal bedą brązowe i widoczne miejsca styku z schiftami.(delikatne nadpalenia-zmiana koloru miedzi)
Chociaż istnieje sposób żeby idealnie je wyczyścić i wtedy przypominają fabrycznie nowe i błyszczące (jak to miedż :))

Pozdrawiam
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
davidof123
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
Lokalizacja: Chocianów

Post autor: davidof123 »

...a co byś radził wymienić czy poczyścić wolałbym nadal mieć tą płytę w skrzyni jest "oryginalna" i posiada jeszcze oddzielnie montowany czujnik impulsu/obrotu. Co do czyszczenia to czy delikatny papier wodny i olej wystarczy. Czy może znasz lepszy z doświadczenie sposób, z góry dzięki.
XXX VIN WDB2102161B463840
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Roztwór:
kwas solny osłabiony poprzez dodanie cynku lub cynku tytanu zachodzi reakcja która zmienia kwas w idealny czyścik do ścieżek EGS,u które są z miedzi.
Umaczasz wacik i czyścisz,po przetarciu jeszcze wacik umoczony w wodzie i przecierasz ponownie po tej samej ścieżce dla osłabienia produktu który był wcześniej naniesiony, suszarka w celu wysuszenia, po wszystkim naniesienie świeżego ATF dla utrwalenia odświeżonych styków,ścieżek EGS
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, o 19:00 przez denis071, łącznie zmieniany 2 razy.
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
davidof123
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
Lokalizacja: Chocianów

Post autor: davidof123 »

Dziękuję bardzo za zaangażowanie i pomoc. Jak będę w Poznaniu (jak dojadę ):) to stawiam Pifko. Dam znać jak poczyszczę czy pomogło. Pozdrawiam.
XXX VIN WDB2102161B463840
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Nic do tematu nie wniosę, ale widzę, że kolega davidof123 blisko mieszka więc może jakiś mini zlocik w Rokitkach ;)

Pozdrawiam
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

zaryzykowałbym i podmienił kasetę zmiany biegów
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Chodzi ci chyba o płytę hydrauliczą????
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ja mysle ze hammond mowi o wlaczniku biegow. To gdzie masz wajche z P N D itd to jest wlacznik elektryczny ktory daje sygnal komputerowi jaki bieg sobie zyczysz.
Plyta hydrauliczna to ta przykrecona do korpusu skrzyni i do niej jest przykrecona plytka elektryczna z zaworkami i czujnikami.
Plyty hydrauliczne nie nawalaja, chyba ze pojedyncza sprezynka w nich peknie.
davidof123
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
Lokalizacja: Chocianów

Post autor: davidof123 »

Kaseta miany biegów jest Ok po testach również na SD, płyta hydrauliczna hmm ...obawiam się że jak pęknie sprężynka to raczej nie będzie działać ale nie wiem do końca. :zalamany:

Dzisiaj jeszcze skasowałem u znajomego błąd ze skrzyni ale na autoscanie, tylko po to aby wyjść z trybu awaryjnego, no i auto jeździ (przynajmniej na chwilę) aż do czasu jak mu wcisnę mocniej pedał wówczas znowu się rozłączy. Kody to standardowo P2106 i doszedł jeszcze P2500 (wpada na luz pomiędzy 3 a 4 a nie jak pisałem między 2 a 3).

Masakra, oddał bym auto do zakładu ale z opinii i doświadczenia wiem że naprawa 4 albo 5 tyś i wymienią wszystko jak leci bo sami nie wiedzą co do końca mają naprawić :)
XXX VIN WDB2102161B463840
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

P2106 The internal electrical check of Component Y3/6y6(Torque converter lockup PWM solenoid valve) has failed.
P2500 The transmission has an impermissible transmission ratio.
Bledy daja znac o bledach w kontroli elektronicznej.
Poczytalem zes juz prawie pol przekladni wymienil w czesciach, ale nie znalazlem czy umyles wtyczke dales nowy adapter i umyles plytke komputera?
davidof123
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
Lokalizacja: Chocianów

Post autor: davidof123 »

Gniazdo wtyczki nowe, wtyczka tzn sprężynki znajdujące się w niej umyte wb40 a spirytusem i kontaktem. Płytę komputera tzn. czy piszesz o sterowniku EGS (czarny na dwie wtyki) w komorze silnika - wyczyszczony, czy może chodzi Ci o płytę EGS ze skrzyni?
XXX VIN WDB2102161B463840
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

TCM - plytka sterujaca przekladnia.
Jak zobaczysz olej na kablach, to plytke trzeba wyciagnac z obudowy i dobrze zmyc - najlepiej MAF cleaner.
W roznych modelach to moze inaczej wygladac, ale tu szukaj.
TCM jest druga plytka od dolu, wiec na tym wideo jest juz wyjeta.
http://www.youtube.com/watch?v=nt8KR3SwEzQ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości