Naprawa ASB 722.6 - PROBLEM
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
- Lokalizacja: Chocianów
Naprawa ASB 722.6 - PROBLEM
Witam wszystkich
Zakładam nowy temat, ponieważ większość wątku nie opisuje dokładnie takiej przypadłości i wykonanych napraw.
Problem rozpoczął się około roku temu gdy skrzynia podczas kickdown-u wrzucała na luz - diagnoza - wymieniono zawór lock-up i ok skrzynka bez awarii przejeździła rok cały.
Przed naprawą wykonywana była również diagnoza na SD w wynikiem błąd zaworu lock up, zawór wymieniono
Na chwilę obecną po kilku nietrafnych diagnozach ( sprzęgło hydrokinetyczne wymieniono lecz powróciłem do swojego starego, które było w lepszym stanie).
Przed naprawą wykonywana była również diagnoza na SD w wynikiem błąd zaworu lock up, zawór wymieniono lock up.
Następnie kolejny demontaż i rozbiórka skrzyni, wymiana zestawu uszczelnień na całej długości skrzyni tj. pierścieni z tworzywa sztucznego znajdujących się na wałkach łącznie z teflonowymi statora pompy (przed montażem dodatkowo pokryte teflonem), wymieniono również panewkę statora pompy, panewkę sprzęgła hydrokinetycznego, łożysko kierunkowe F1 Sprag i uszczelnienia przód i tył skrzyni, na koniec zalana została zgodnym olejem 236.14. Wymieniono również sitka znajdujące się pod dwoma zaworami w płycie.
Tarcze frykcyjne/cierne oraz tarcze znajdujące się pomiędzy nimi w stanie dobrym bez przepaleń i z dobrą ilością materiału ciernego.
Test po naprawie bieg 1 (ok) 2(ok) i przejście z 2 na 3 i wpada na 2 sekundy na luz i wrzuca 3, następnie 4(ok), 5 (ok) i wsteczny (ok). Rozpędzam auto do 100 lub 120 hamuję do zera i znów problem, skrzynia wpada na "luz" i delikatnie ciągnie tak jakby 30 % mocy. Błędów na SD zero, silnik OFF i ON i skrzynia jedzie dobrze do pewnego czasu i problem znów się pojawia aż do czasu wejścia jej w tryb awaryjny.
Naprawy wykonywałem sam i szczerze powiem brak mi już pomysłu co może być przyczyną i jak zrobić aby było dobrze.
Proszę o wsparcie bardziej doświadczonych osób, dziękuję.
Zakładam nowy temat, ponieważ większość wątku nie opisuje dokładnie takiej przypadłości i wykonanych napraw.
Problem rozpoczął się około roku temu gdy skrzynia podczas kickdown-u wrzucała na luz - diagnoza - wymieniono zawór lock-up i ok skrzynka bez awarii przejeździła rok cały.
Przed naprawą wykonywana była również diagnoza na SD w wynikiem błąd zaworu lock up, zawór wymieniono
Na chwilę obecną po kilku nietrafnych diagnozach ( sprzęgło hydrokinetyczne wymieniono lecz powróciłem do swojego starego, które było w lepszym stanie).
Przed naprawą wykonywana była również diagnoza na SD w wynikiem błąd zaworu lock up, zawór wymieniono lock up.
Następnie kolejny demontaż i rozbiórka skrzyni, wymiana zestawu uszczelnień na całej długości skrzyni tj. pierścieni z tworzywa sztucznego znajdujących się na wałkach łącznie z teflonowymi statora pompy (przed montażem dodatkowo pokryte teflonem), wymieniono również panewkę statora pompy, panewkę sprzęgła hydrokinetycznego, łożysko kierunkowe F1 Sprag i uszczelnienia przód i tył skrzyni, na koniec zalana została zgodnym olejem 236.14. Wymieniono również sitka znajdujące się pod dwoma zaworami w płycie.
Tarcze frykcyjne/cierne oraz tarcze znajdujące się pomiędzy nimi w stanie dobrym bez przepaleń i z dobrą ilością materiału ciernego.
Test po naprawie bieg 1 (ok) 2(ok) i przejście z 2 na 3 i wpada na 2 sekundy na luz i wrzuca 3, następnie 4(ok), 5 (ok) i wsteczny (ok). Rozpędzam auto do 100 lub 120 hamuję do zera i znów problem, skrzynia wpada na "luz" i delikatnie ciągnie tak jakby 30 % mocy. Błędów na SD zero, silnik OFF i ON i skrzynia jedzie dobrze do pewnego czasu i problem znów się pojawia aż do czasu wejścia jej w tryb awaryjny.
Naprawy wykonywałem sam i szczerze powiem brak mi już pomysłu co może być przyczyną i jak zrobić aby było dobrze.
Proszę o wsparcie bardziej doświadczonych osób, dziękuję.
XXX VIN WDB2102161B463840
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
- Lokalizacja: Chocianów
Styki na płycie bez zarzutów lecz chyba tam raczej nie powinno być problemu ponieważ wchodzą na wcisk i powierzchnia styku nie jest zbyt duża.
Wykonywany był SD po przejściu w tryb awaryjny błąd 2106 dla zaworu y3/6y6 czyli lock up test instalacji zakończony niepowodzeniem. wykonywany był również test wszystkich zaworów i z wynikiem pozytywnym, zero błędów z silnika. co ciekawe jest że gdy w skrzyni opadnie ciśnienie i wpadnie ona na luz to wówczas SD nie pokazuje żadnego błędu.
Zawór wymieniony na drugi nowy, styki w module EGS (tym w komorze silnika, czarna skrzynka) pod dwoma wtyczkami czyściutkie że jeść z nich można i dalej źle.
Dzięki za sugestie pozdrawiam.
Wykonywany był SD po przejściu w tryb awaryjny błąd 2106 dla zaworu y3/6y6 czyli lock up test instalacji zakończony niepowodzeniem. wykonywany był również test wszystkich zaworów i z wynikiem pozytywnym, zero błędów z silnika. co ciekawe jest że gdy w skrzyni opadnie ciśnienie i wpadnie ona na luz to wówczas SD nie pokazuje żadnego błędu.
Zawór wymieniony na drugi nowy, styki w module EGS (tym w komorze silnika, czarna skrzynka) pod dwoma wtyczkami czyściutkie że jeść z nich można i dalej źle.
Dzięki za sugestie pozdrawiam.
XXX VIN WDB2102161B463840
Jeżeli wymieniałeś lock-up i nic na pewno winna jest płyta EGS(ta na płycie hydraulicznej).
Jeżeli chodzi o czyszczenie styków na płycie EGS to żaden alkohol ani benzyna ich nie wyczyści nadal bedą brązowe i widoczne miejsca styku z schiftami.(delikatne nadpalenia-zmiana koloru miedzi)
Chociaż istnieje sposób żeby idealnie je wyczyścić i wtedy przypominają fabrycznie nowe i błyszczące (jak to miedż )
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o czyszczenie styków na płycie EGS to żaden alkohol ani benzyna ich nie wyczyści nadal bedą brązowe i widoczne miejsca styku z schiftami.(delikatne nadpalenia-zmiana koloru miedzi)
Chociaż istnieje sposób żeby idealnie je wyczyścić i wtedy przypominają fabrycznie nowe i błyszczące (jak to miedż )
Pozdrawiam
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
POZNAŃ
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
- Lokalizacja: Chocianów
...a co byś radził wymienić czy poczyścić wolałbym nadal mieć tą płytę w skrzyni jest "oryginalna" i posiada jeszcze oddzielnie montowany czujnik impulsu/obrotu. Co do czyszczenia to czy delikatny papier wodny i olej wystarczy. Czy może znasz lepszy z doświadczenie sposób, z góry dzięki.
XXX VIN WDB2102161B463840
Roztwór:
kwas solny osłabiony poprzez dodanie cynku lub cynku tytanu zachodzi reakcja która zmienia kwas w idealny czyścik do ścieżek EGS,u które są z miedzi.
Umaczasz wacik i czyścisz,po przetarciu jeszcze wacik umoczony w wodzie i przecierasz ponownie po tej samej ścieżce dla osłabienia produktu który był wcześniej naniesiony, suszarka w celu wysuszenia, po wszystkim naniesienie świeżego ATF dla utrwalenia odświeżonych styków,ścieżek EGS
kwas solny osłabiony poprzez dodanie cynku lub cynku tytanu zachodzi reakcja która zmienia kwas w idealny czyścik do ścieżek EGS,u które są z miedzi.
Umaczasz wacik i czyścisz,po przetarciu jeszcze wacik umoczony w wodzie i przecierasz ponownie po tej samej ścieżce dla osłabienia produktu który był wcześniej naniesiony, suszarka w celu wysuszenia, po wszystkim naniesienie świeżego ATF dla utrwalenia odświeżonych styków,ścieżek EGS
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, o 19:00 przez denis071, łącznie zmieniany 2 razy.
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
POZNAŃ
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
- Lokalizacja: Chocianów
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
Ja mysle ze hammond mowi o wlaczniku biegow. To gdzie masz wajche z P N D itd to jest wlacznik elektryczny ktory daje sygnal komputerowi jaki bieg sobie zyczysz.
Plyta hydrauliczna to ta przykrecona do korpusu skrzyni i do niej jest przykrecona plytka elektryczna z zaworkami i czujnikami.
Plyty hydrauliczne nie nawalaja, chyba ze pojedyncza sprezynka w nich peknie.
Plyta hydrauliczna to ta przykrecona do korpusu skrzyni i do niej jest przykrecona plytka elektryczna z zaworkami i czujnikami.
Plyty hydrauliczne nie nawalaja, chyba ze pojedyncza sprezynka w nich peknie.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
- Lokalizacja: Chocianów
Kaseta miany biegów jest Ok po testach również na SD, płyta hydrauliczna hmm ...obawiam się że jak pęknie sprężynka to raczej nie będzie działać ale nie wiem do końca.
Dzisiaj jeszcze skasowałem u znajomego błąd ze skrzyni ale na autoscanie, tylko po to aby wyjść z trybu awaryjnego, no i auto jeździ (przynajmniej na chwilę) aż do czasu jak mu wcisnę mocniej pedał wówczas znowu się rozłączy. Kody to standardowo P2106 i doszedł jeszcze P2500 (wpada na luz pomiędzy 3 a 4 a nie jak pisałem między 2 a 3).
Masakra, oddał bym auto do zakładu ale z opinii i doświadczenia wiem że naprawa 4 albo 5 tyś i wymienią wszystko jak leci bo sami nie wiedzą co do końca mają naprawić
Dzisiaj jeszcze skasowałem u znajomego błąd ze skrzyni ale na autoscanie, tylko po to aby wyjść z trybu awaryjnego, no i auto jeździ (przynajmniej na chwilę) aż do czasu jak mu wcisnę mocniej pedał wówczas znowu się rozłączy. Kody to standardowo P2106 i doszedł jeszcze P2500 (wpada na luz pomiędzy 3 a 4 a nie jak pisałem między 2 a 3).
Masakra, oddał bym auto do zakładu ale z opinii i doświadczenia wiem że naprawa 4 albo 5 tyś i wymienią wszystko jak leci bo sami nie wiedzą co do końca mają naprawić
XXX VIN WDB2102161B463840
P2106 The internal electrical check of Component Y3/6y6(Torque converter lockup PWM solenoid valve) has failed.
P2500 The transmission has an impermissible transmission ratio.
Bledy daja znac o bledach w kontroli elektronicznej.
Poczytalem zes juz prawie pol przekladni wymienil w czesciach, ale nie znalazlem czy umyles wtyczke dales nowy adapter i umyles plytke komputera?
P2500 The transmission has an impermissible transmission ratio.
Bledy daja znac o bledach w kontroli elektronicznej.
Poczytalem zes juz prawie pol przekladni wymienil w czesciach, ale nie znalazlem czy umyles wtyczke dales nowy adapter i umyles plytke komputera?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 maja 2014, o 12:37
- Lokalizacja: Chocianów
TCM - plytka sterujaca przekladnia.
Jak zobaczysz olej na kablach, to plytke trzeba wyciagnac z obudowy i dobrze zmyc - najlepiej MAF cleaner.
W roznych modelach to moze inaczej wygladac, ale tu szukaj.
TCM jest druga plytka od dolu, wiec na tym wideo jest juz wyjeta.
http://www.youtube.com/watch?v=nt8KR3SwEzQ
Jak zobaczysz olej na kablach, to plytke trzeba wyciagnac z obudowy i dobrze zmyc - najlepiej MAF cleaner.
W roznych modelach to moze inaczej wygladac, ale tu szukaj.
TCM jest druga plytka od dolu, wiec na tym wideo jest juz wyjeta.
http://www.youtube.com/watch?v=nt8KR3SwEzQ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości