Limp home mode I inne dziwne sytuacje

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

barthy
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 16:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Limp home mode I inne dziwne sytuacje

Post autor: barthy »

Dobry wieczór.

Na wstępie wyjaśniam i uprzejmie proszę opuścić posty instruowania mnie o następujące rzeczy:
Skrzynia biegów, tempomat, limiter - wiem jak działa. wiem gdzie jest dioda i kiedy się pali, a kiedy nie, olej w skrzynki ok, Informuję także, że wszystkie koła i opony są takie same (nowe). Akumulator jest nowy - kupiony dzisiaj. Bezpieczniki są sprawdzone i najważniejsze - nie zamierzam wymieniać płyty sterującej w skrzyni, bo na 99% jestem pewien, że wyrzucę ponad 1k PLN w błoto a problem pozostanie. Przeczytałem chyba już (dosłownie) cały internet polski i zagraniczny o W210, EGS, ASB w tym aucie, łącznie z tym jaką sekwencją zewrzeć piny na moduł i masę, aby podać sygnał taki, jaki daje podłączony interfejs i skasować LIMP.

Sprawa dotyczy skrzynie 722.6::
  • Wsiadłem ktregoś dnia do auta i skrzynia weszła w tryb awaryjny - 2nd i R
  • Akumulator odpięty na kilka sekund, na kilka minut, godzin i dni - nadal LIMP
  • Nie mam SD i innych interfejsów. Wybłyskać diodą nie mogłem nic z pinu EGS, więc zacząłem od rzeźby. Wytargałem w pierwszej kolejności wybierak, rozkręciłem na części pierwsze, umyłem, poskładałem, założyłem nową uszczelkę/tulejkę na cięgno i zamontowałem w aucie. Limp Home dalej. Przyszła kolej na EGS - po wyciągnięciu go z puszki z modułami, wylałem z niego pół szklanki oleju, umyłem płytkę, wysuszyłem, umyłem wtyczki, zainstalowałem w aucie - nadal LIMP.
  • Po podłączeniu do interfejsu (jakiś Bosh) przez 3 kable do pinów 1, 3, 4, a później pinu EGSa - gniazdo 38 pin wyglądało to tak:

    (uprzedzam pytania - nie zapisywałem numerów błędów, nie pamiętam ich, bo a) Interfejs nie był SD, b) To pierwsze podłączenie auta pod jakikolwiek komputer, a do tego czasu zdążyłem rozładować akumulator 5 razy do 0 i odpalać auto na kable (takie z sieciówki) od MATIZA, co zajmowało ok 40 minut ładowania. Zakładam więc, że większość z tych błędów wyszła przez nieudlone próby odpalania, rozładowania aku, ładowania, rozładowywania, itp itd. Na dzień dzisiejszy tak jak napisałem wyżej - aku jest nowy)

    Na pinie 4 było 7 błędów, między innymi od świecy żarowej, od przepływomierza, od czujnika położenia wałka rozrządu i kilka "Nieznanych".
    Na pinie EGS były 3 błędy: Nieznany bieg, Czujnik prędkości 3, Nieznana pozycja lewarka.
    Na pinie od wyposażenia wewnętrznego (nie pamiętam jaki) miałem błędy od zasilania drzwi kierowcy i podobnie jak na pinie 4 - nieznane.
    Wszystkie błędy zostały skasowane. Auto odpaliłem, wrzuciłem bieg i pojechałem się przejechać. Weszło po chwili w SOFT LIMP HOME (czyli 3 bieg). Po ponownym uruchomieniu skrzynia działała prawidłowo. Wchodziła w SOFT LIMP, gdy robił KickDown, albo Zmieniał biegi w zakresie 2-3. Lewarek był na pozycji D. Przy lewarowaniu ręcznie, czyli blokując do 2, przestawiając ręcznie lewarek w położenie 3 i nawet przy większej szybkości w 2 - skrzynia działała prawidłowo i nie wchodziła w SOFT LIMP. Po ponownym podłączeniu 3 kablami, wyszedł tylko błąd na pinie EGS - Czujnik prędkości 3. Od mechanika usłyszałem, że płyta do wymiany, no ale skasowaliśmy błąd i pojechałem do domu.
  • Auto działało kilka dni, ale nie miało mocy jak na 3.0 TD, więc szukałem przyczyny, zwłaszcza, że przewody podciśnienia od lamp leżały luzem obok (połamałem kiedyś końcówki). Wąż do Intercoolera miał dziury. Póki co zakleiłem go taśmą (mocna, hydrauliczna, do pracy pod ciśnieniem - trzyma do teraz. Podczas jazdy próbnej auto zaczęło "jechać prawie" jak 3.0 TD, kręciło się ponad 4,5 tys obrotów, kickdown działał nawet 2 biegi w dół, ale gdy lewarek był na "D" wchodziła w SOFT LIMP. Gdy lewarowałem ręcznie z 2, kręcać auto do ~4900 obrotów, na 3, później znowu na 2 - wszystko działało jak należy i nie było żadnych oznak SOFT LIMP czy HARD LIMP. W momencie kiedy przestawiłem lewarek na D, przycisnąłem dziunie do deski - mocno się wkręciła na obroty - zmieniła bieg. Szła jak burza, po czym po chwili coś szarpneło, obroty wzrosły i weszła w HARD LIMP.
Biorąc pod uwagę sytuację, w której weszła znowu w HARD LIMP HOME MODE (duże obroty, duże ciśnienie), zakładam jakieś przeładowanie i problem na drodze podciśnień, albo ciśnienia doładowania, a nie czujnika prędkości. Według tego co czytałem wnioskuje, że ok 85% awarii, w której "mechanik" diagnozuje wymianę płyty w skrzyni, kończy się wydaniem kilku tys PLN czy $, a skrzynia nadal jest w trybie awaryjnym.

Przed wymianą akumulatora (czyli w aucoe dalej ten zepsuty, zły, niedobry), grzebaniu, testowaniu, "programowaniu" szyb, itp zdjąłem "niebo", aby sprawdzić przekaźnik zespolony. Znalazłem tam jakąś luźną, zaklejoną izolacją kostkę na 4 PIN, do której szły 2 kabel gdzieś od góry (zegarów). Poruszałem kablami od czujnika STOPu, przekręciłem kluczyk (rybka) na pozycję 2 i nagle zegarek/temp/przebieg zaczął znikać !? ... Podłączyłem multimetr pod Klemy (aku podpięty do auta) napięcie wynosiło 11.6V, po przekręceniu kluczyka na pozycję 1 - spadło do 11.4, po przekręceniu na pozycję 2 (nie odpalałem auta), zaskoczył jakiś przekażnik w okolicy gniazda 38 pin, napięcie spadło do 8,6V i spadało dalej. Przy 3.2V przekręciłem kluczyk na 0. Po ponownej próbie nie było proądu, aby zakręcić rozrusznikiem.
Kilka dni temu miałem też dziwną sytuację. Podłączyłem miernik pod akumulator, odpaliłem auto (napięcie spadło przy tym do 9.8V), po czym wzrosło do 11.2V. No to założyłem wstępnie brak ładowania (żadna kontrolka/informacja się nie wyświetliła odnośnie akumulatora - jedynie o spalonej żarówce stopu). Ponieważ w żarówce działał jeden żarnik, obróciłem żarówkę o 180 stopni, aby błąd wywaliła po włączeniu pozycji, a nie naciśnięciu hamulca. Odpalam auto, ładowanie 13.9V (wiem - trochę mało, ale ładuje).
Próbowaliśmy dzisiaj 3 razy połączyć się z SD, lecz nie było komunikacji (obstawiam też nieudlność mechanika). Kupiłem nowy aku i wróciłem do domu.

Na tą chwilę wygląda to tak (NOWY AKUMULATOR):
Otwieram auto z pilota (kluczyka rybki) - zegary nie zapalają się i nie pokazuj się zegarek, licznik i temp.
Wsiadam, wkładam kluczyk do stacyjki, zegarek zapala się, elektromagnes zwalnia blokadę kluczyka i przekręcam kluczyk na poz. 1.
Zapala się lampa SRS i po chwili gaśnie. Przekręcam kluczyk na pozycję 2.
Zapalają się kontrolki: ABS/ASR, BAS, ( ! ) , grzanie świec, SRS, Trójkąt od ASR oraz LIM. Gaśnie tylko SRS i grzanie świec.
Auto odpala bez problemu, ale nadal jest HARD LIMP HOME MODE. ABS/ASR, BAS, LIM i trójkąt gasną.
Zastanawia mnie ten LIM na desce. Przy próbie ustawienia prędkości Limitera wyskakują "---" i jest sygnał dźwiękowy 3x BEEP, po czym wyskakuje 250km/h, a następnie ilość km odcinkowa. Pociągnięcie/przesunięcie dźwigni LIMITERA w którąkolwiek ze stron daje taki sam efekt. Takie same czynności dźwignią TEMPOMATU nie robią nic. Przytrzymanie TEMPOAMTU "do siebie" i włączenie zapłonu (poz. 2) wyświetla "---", bibczy, po czym pokazuje się 250 km/h i standardowa liczba km.
Ponieważ SD nie działał, podłączyłem diodę LED i wybłyskałem 25 błyśnięć.

Mam wrażenie, że po odpaleniu auta cos "syczy" obok zbiorniku z płynem do spryskiwaczy. Po zgaszeniu silnika słychać syczenie w okolicy serwo (wracające). Kolejne syczenie słychać w kabinie obok nawiewu kierowcy - i tutaj informacja dla tych, co myślą, że to dźwięk klimatyzacji - syczenie jest przy regulatorze wysokości świateł. Skręcenie go na "3 (na dół") blokuje wyjście i przestaje syczeć.

O co chodzi ?!
Skoro skrzynia weszła w LIMP przy przeładowaniu Turbo to musi mieć związek z podciśnieniami, a nie płytą.
Zakładam, że skrzynie w LIMP wprowadza "shift & modulating control valve" (nie wiem jak to po polsku będzie.

"Used on EGS systems. This parameter indicates if the ECU or electronic transmission control module (ETC) initiated the limp-home mode. A fault within the ME system, sequential fuel injection (SFI) system, traction system, an electrical transmission failure, or a mechanical transmission failure may cause the ECU or ETC to engage limp-home mode. YES means that the limp-home mode is engaged.
When you suspect a transmission electrical failure caused the limp-home mode to engage, look for the following conditions for confirmation:
• The last successful gearshift remains engaged until the ignition key is cycled;
• If the transmission is in 2nd or reverse, after the key is cycled, the torque converter lockup
clutch shuts off while modulating and shift pressures rise to their maximum values."
W210 E300 TD 1997
WDB2102251A428150
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości