ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
deimos
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2016, o 13:39

ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: deimos »

Cześć,
Automatyczna skrzynia w moim mercu zaczęła wchodzić w tryb awaryjny. Sytuacja wygląda nastepująco: włączam silnik, samochód się rozpędza, biegi się zmieniają, aż do 5. Gdy jednak zwolnię, albo się zatrzymam - skrzynia blokuje się na jednym biegu. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika ponownie, biegi znów się zmieniają. Co ciekawe - skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, gdy nie przekroczę prędkości ok. 45km/h - poniżej tej prędkości wszystko dobrze działa. Dodam jeszcze, że tuż przed wystąpieniem tych problemów wymieniałem podporę wału oraz łożyska w dyfrze, ale nie wiem czy to może mieć jakiś związek. Diagnoza komputerowa zwróciła następujące błędy:

Błędy na skrzyni:
116 -[Component Y3/6b1 (Transmission oil temperature sensor) or component Y3/6s1 (Starter lockout contact) is sporadically faulty or both] or [Component Y3/6s1 (Starter lockout contact) or the lead occasionally has a short circuit] - Resistance too low
120 - [The accelerator pedal value of the engine system is sporadically implausible] or [The front right wheel speed of the traction system is sporadically implausible] - Resistance too low
147 - The gear is sporadically implausible or the transmission slips sporadically - Resistance too high

Błędy z OBD:
C1140 - Steering angle sensor N49 - Stored
C1101 - RPM czujnika PP - Stored

Czy przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny może być czujnik prędkości przedniego koła? C1101 i 120 tak jakby to sugerują, ale kompletnie się nie znam. Na co mam się szykować? :) Będę wdzięczny za podpowiedzi.
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: hammond24 »

Czy przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny może być czujnik prędkości przedniego koła?

jak najbardziej
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
deimos
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2016, o 13:39

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: deimos »

hammond24 pisze:jak najbardziej
Ma to sens. Pytanie uzupełniające: zakładając, że faktycznie jest to czujnik prędkości przy kole, czy jego awaria nie powinna zgłosić też błędów ABS, ESP, BAS?
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: denis071 »

I zalana wiązka elek. skrzyni i moduł
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
deimos
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2016, o 13:39

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: deimos »

denis071 pisze:I zalana wiązka elek. skrzyni i moduł
Jak wygląda naprawa w przypadku takiej usterki? I jakie są orientacyjne koszty?
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: rr6 »

deimos pisze:
denis071 pisze:I zalana wiązka elek. skrzyni i moduł
Jak wygląda naprawa w przypadku takiej usterki? I jakie są orientacyjne koszty?
Można suszyć i czyścić (zależy zresztą czym zalane bo olej ze skrzyni potrafi się tam też dostać). Wymiana złącza/wtyczki od strony skrzyni także obowiązkowo (niedrogie jest). Ewentualnie trzeba szukać modułu po numerach części i podmienić.
Awatar użytkownika
deimos
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2016, o 13:39

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: deimos »

Koniec końców skrzynia zwraca tylko jeden błąd: 147. Moduł został oczyszczony i wysuszony - bez zmian. Moduł wymieniony na inny - również bez zmian. Ostatecznie okazało się, że wg. VINu dyferencjał powinien mieć przełożenie 2.82, podczas gdy obecnie zamontowany ma 2.65. Wygląda na to, że sprawa jest jasna - czeka mnie wymiana dyfra. Dzięki wszystkim za odpowiedzi; szczególne podziękowania należą się denis071, który bardzo pomógł mi w diagnozie problemów.
E270 CDI 2000r. (210.216)
OM 612.961
ASB 722.634
WDB2102161B187396
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: kmtaxi »

Gdzieś mi się obiło o uszy (nie wiem czy to prawda), że można kodować sterownik skrzyni do innego dyferencjału.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Re: ASB w trybie awaryjnym, identyfikacja błędów

Post autor: denis071 »

Ale po co skoro dyfer był na regeneracji a okazało się ze go nie zrobili tylko włożyli inny z innym przelozeniem
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości