Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 18 lis 2017, o 07:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 paź 2016, o 11:26 
Offline

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 10:50
Posty: 18
Witam, drodzy użytkownicy, mam takie pytanie:

Czy istnieje jakikolwiek sposób by ABS/ESP/BAS działał normalnie jeśli ten system okroję trochę z czujników.

Zajmuję się budową auta do sportu bazując na modelu W210 3.2 V6 ze skrzynią automatyczną (taka skrzynia jest mi bardzo potrzebna)

Natomiast problem stwarza właśnie sam abs. który jest potrzebny do prawidłowego działania skrzyni.

I czy jest możliwość by nie szprycować auta kompetem tzn sterownik, pompa, czujnik cisnienia, G-sensor, Yaw-sensor, serwo z czujnikami, czujniki abs, koronki. ?

Już myślałem by zamontować tylko sterownik + czunik absu + koronkę na wał lecz prędkość na czujniku byłaby z 4 razy wieksza niż koła w rzeczywistości (sygnał z jednego czujnika poprowadziłbym pod 4ry kanały, sterownik myslaby ze auto jedzie idealnei a wprost lecz to nei mialoby wiekszego znaczenia.)

Inna opcja taka że pojazd do którego no mógłbym w ostatecznosci zamontować kompletny abs posiada inne koronki niż były w oryginale przy tym sterowniku (oryginalnie były 48 zębów i trójkątnych /\, a moje piasty mają 56 zębów prostokątnych []) czy w takim układzie działałoby to poprawnie ? (w sumie to tylko zmiana koronek ale no nie wiem, przerasta mnie temat) Ewentualnie opcja zaprogramowania jakoś sterownika na inną ilość zębów ?

Bardzo proszę o pomoc, z góry serdecznie dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2016, o 15:38 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1363
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 42
Patryk32 napisał(a):
Witam, drodzy użytkownicy, mam takie pytanie:

Już myślałem by zamontować tylko sterownik + czunik absu + koronkę na wał lecz prędkość na czujniku byłaby z 4 razy wieksza niż koła w rzeczywistości (sygnał z jednego czujnika poprowadziłbym pod 4ry kanały, sterownik myslaby ze auto jedzie idealnei a wprost lecz to nei mialoby wiekszego znaczenia.)


Większa prędkość (dla komputera) nie powinna być problemem jednak jak wiesz, że będzie dokładnie 4 razy większa to wytnij z koronki co drugi ząb, choć w praktyce i tak "koronkę" będziesz pewnie musiał robić od podstaw.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2016, o 15:46 
Offline

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 10:50
Posty: 18
myślałem by u tokarza zrobić kołnierz/dystans 1cm grubosci miedzy wał właśnie (kołnierz okrągły z ząbkami,)
skrzynia nie będize wariowała ? jesli jadac 100 sterownik będzie widział ok 300km/h (czysto hipotetycznie - nic nie liczyłem teraz)


a odnośnie tego całego osprzętu - jest to wszystko potrzebne ? bo tak na prawdę ten abs i tak nei będize podpięty, chodzi tylko o to by ta skrzynia trybiła normalnie, i te wszystkie G sensory, Yaw sensor, pompa serwo, tasma w keirownicy, i cala reszta sa nie potrzebne - tylko pewnie jak tego wszystkiego nie podłącze to nie będize trybiło nromalnie....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2016, o 18:07 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1363
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 42
Patryk32 napisał(a):
myślałem by u tokarza zrobić kołnierz/dystans 1cm grubosci miedzy wał właśnie (kołnierz okrągły z ząbkami,)
skrzynia nie będize wariowała ? jesli jadac 100 sterownik będzie widział ok 300km/h (czysto hipotetycznie - nic nie liczyłem teraz)


a odnośnie tego całego osprzętu - jest to wszystko potrzebne ? bo tak na prawdę ten abs i tak nei będize podpięty, chodzi tylko o to by ta skrzynia trybiła normalnie, i te wszystkie G sensory, Yaw sensor, pompa serwo, tasma w keirownicy, i cala reszta sa nie potrzebne - tylko pewnie jak tego wszystkiego nie podłącze to nie będize trybiło nromalnie....


A ten samochód z którego to bierzesz to jeszcze może jeździć? Jak tak, to sprawdź w praktyce. Odłącz te czujniki i zobaczysz co na to skrzynia. Podczas awarii ABSu można jechać więc nic poza komunikatem o błędzie nie powinno się pojawić.

Ewentualnie interwencja w kompa, jakiś remap i wycięcie zbędnych systemów. W końcu jak się da wyprogramować EGR czy drugą sondę w benzynie to i da się to. Kwestia dobrego tunera.

Przy okazji - pochwaliłbyś się co tam budujesz?

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 12:27 
Offline

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 10:50
Posty: 18
Wielkie dzięki, teraz orientuje się ktoś ile oryginalnie ząbków ma koronka/pierścień ABS w w210 kombi 2.8 v6 ? oraz jaki fabryczny rozmiar opon ? (mam nadzieję że taki sam jak w 3.2 v6)
215/55 R16 i 48 ząbków koronka ? (tutaj pytam bo musze być w 10000000% pewny gdyż będe liczył nową koronkę absu i chcę by to wszystko w miare się zgrało)

A co buduje ? - pochwalę sie efektem końcowym czyli za jakieś góra 2 miesiące bo zostało zaaplikować silnik i ogarnąć elektryke


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 14:18 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1363
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 42
Obwod różnych rozmiarów opon policzyć na takiej stronie 1010tires.com
Ale ogólnie 215/55/16 i dalej 235/45/17. Teoretycznie do 3% różnicy nie przeszkadza, więc jak policzysz dla wszystkiego co się mieści w tych 3% to będzie git.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 14:31 
Offline

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 10:50
Posty: 18
Ok super. wielkie dizeki.

Policzyłem sobie wszystko - wielkość kół, obwód, ile % wieksze, jaki dystans pokona koło itd, wyszło mi że na piaście powinienem mieć 37 zębów,

natomiast jeśli chce koronkę założyć na flanszę wału zębów będe mieć aż 9. i tutaj pytanko,
koronkę zrobię wg standardu czyli zęby 3mm wysokie, szerokośc koronki 11mm ale co dalej.

jakie mają być odstępy między zębami, oraz jak wielkie mają być te zęby

obecnie jest 3mm ząb, 3mm przerwa 3mm ząb itd itd itd...

biorac pod uwage że wał kręci się ok 4 razy szybciej to zęby również zrobić 4x szersze, w stylu 12mm ząb i przerwa ok 12 mm ?

to już chyba ostatnie problem który mnie dręczy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 14:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 844
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 32
Wydaje mi się że tu działa po prostu skala. Jeśli wał się kręci 4 razy szybciej to wszystko na nim musi mieć 4x mniej zębów które będą 4x większe od tych normalnych.

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 17:03 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1363
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 42
Patryk32 napisał(a):
Ok super. wielkie dizeki.

Policzyłem sobie wszystko - wielkość kół, obwód, ile % wieksze, jaki dystans pokona koło itd, wyszło mi że na piaście powinienem mieć 37 zębów,

natomiast jeśli chce koronkę założyć na flanszę wału zębów będe mieć aż 9. i tutaj pytanko,
koronkę zrobię wg standardu czyli zęby 3mm wysokie, szerokośc koronki 11mm ale co dalej.

jakie mają być odstępy między zębami, oraz jak wielkie mają być te zęby

obecnie jest 3mm ząb, 3mm przerwa 3mm ząb itd itd itd...

biorac pod uwage że wał kręci się ok 4 razy szybciej to zęby również zrobić 4x szersze, w stylu 12mm ząb i przerwa ok 12 mm ?

to już chyba ostatnie problem który mnie dręczy.


tak jak pisze benha, efekt skali. Masz 4 razy mniej zębów (sygnałów) na jeden obrót który jest wykonywany 4 razy częściej niż w przypadku koła. W teorii nie ma błędu - czy w praktyce to wyjdzie to zawsze jak przy takich projektach, dowiesz się po fakcie.
Ale powinno być ok, ludzie przecież zmieniają nie tylko średnicę kół ale i przełożenia tylnego mostu i systemy nie głupieją - czyli ważne jest, że wszystkie czujniki podają podobny sygnał.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 21:36 
Offline

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 10:50
Posty: 18
Naczy Panowie czujnik będzie jeden, mostek i ten sam sygnał idzie na wszystkie 4 kanały - auto mysli ze cały czas jedzie idealnie prosto (nie ma to żadnego znaczenia) - w tym przypadku ABS nigdy się nie załączy, tak samo jak ESP, ale to inna bajka już

Po kolei:
koronka z mercedesa ma 48 zębów, szerokość koronki to 11mm (to nie istotne akurat), idąc po okręgu ząb ma 2mm następnie 2mm przerwy, 2mm ząb->2mm przerwa->.. itd itd.

licząc fabryczny rozmiar kół mercedesa, rozmiar moich kół, wyszło że moje koła są 23% większe czyli na koronce powinno być 37 zębów - jeśli koronka byłaby oczywiście na piaście.
W moim przypadku zaś gdize koronka będzie na flanszy wału zębów będzie 8.84 czyli no 9.

pytanko brzmi:

jak teraz zrobić te zęby na koronce?
Obrazek

graficznie przedstawie o co mi chodzi -> zęby na koronce zrobić w sposób 1. czy 2.
1. - zęby również 2mm tak jak oryginalnie tyle że przerwy między nimi z 10 razy większe,
2. - zęby jak i odstępy między sobą równe,
A może 3cia opcja - zęby powiększyć o przełożenie mostów (np jeśl wał kreci sie 4x na 1 obrot koła to ząb będzie miał 2mm*4 czyli 8mm) a przerwa miedzy nimi tyle ile wyjdzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2016, o 00:35
Posty: 844
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 32
Przerwy i zęby muszą mieć ten sam stosunek jak oryginalnie. Jeśli oryginał ma takie same długości ząbków i przerw to nowa koronka na wale też musi mieć tak samo długie zęby i przerwy. Obawiam się że leżeli by zostawić ząb jak w oryginale a przerwe zrobić taka jaka wyjdzie to zakładając ze wał kręci się 4x szybciej niż koło to przy pewnej prędkości czujnik może już nie zdążyć wyłapać przelatującego zęba ii jeśli wał się kręci 4x szybciej niż koło to koronka musi mieć 4x mniej zębów które będą 4x większe

_________________
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:34 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1363
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 42
Według mnie też nr 2. Po prostu dluższy ząb, dłuższa przerwa.
Kto wie jak sterownik odbierze taki dziwny sygnał jak opcja 1 czy 3, że predkość skacze - może zinterpretować to jako problemy z trakcją.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:48 
Offline

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 10:50
Posty: 18
No to pięknie. Wszystko wyjaśnione. Puki co bardzo ale to bardzo dziękuję za pomoc, pewnie wątek ucieknie na jakiś czas, ale na pewno dam znać jak wyszło w praktyce. :super: :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów