Zawyżone wskazania przepływomierza W210 3.2 CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

muflonek
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2019, o 14:12

Zawyżone wskazania przepływomierza W210 3.2 CDI

Post autor: muflonek »

Witajcie.

Mam problem z diagnozą mojej gwiazdy. Wóz dobrze jeździ, ma moc, jednak gdy kupiłem sobie SD, to zwiększyłem sobie ilość problemów :).

Przy teście przepływomierza zauważyłem, że wskazania są niewiele powyżej zielonego pola tj. 580-620 mg/Hub.
W związku z powyższym pomyślałem, że problemem jest przepływomierz. Kupiłem nowy Pierburg i niestety po montażu wskazania przy tym samym teście to 650-700mg/Hub! Wóz zanim wejdzie w tryb awaryjny kopci strasznie po dodaniu gazu.
Pomyślałem, że nowy przepływomierz jest uszkodzony więc kupiłem drugi i niestety jest to samo.

Gdy zamontuję starą przepływkę Bosch wszystko wraca do normy. Jest moc i prawie nie ma dymienia.
Mógłbym tak jeździć, ale gdy na prawdę padnie ten przepływomierz, to będę miał kłopot.

Jak myślicie co może powodować zawyżone wskazania przepływomierza?
W210 E320CDI 2001r
Saab 9-3 Cabrio
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Zawyżone wskazania przepływomierza W210 3.2 CDI

Post autor: SuperBuster11 »

A nie ma gdzieś nieszczelności między filtrem powietrza a przepływomierzem?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
muflonek
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2019, o 14:12

Re: Zawyżone wskazania przepływomierza W210 3.2 CDI

Post autor: muflonek »

Nie widać nieszczelności. Zastanawiam się czy nie jest to problem z przewodami i połączeniami, które np. przez zwiększoną rezystancję przekłamują pomiar. Nie mam jeszcze pojęcia jak to zweryfikować.
W210 E320CDI 2001r
Saab 9-3 Cabrio
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Zawyżone wskazania przepływomierza W210 3.2 CDI

Post autor: SuperBuster11 »

Na pewno w WIS jest opis co i jak mierzyć.

Edit:
Czasem coś znaleźć to mnie szlag trafia.
Mam procedurę sprawdzenia ale dla W211. Silnik w zasadzie ten sam.
Wyłącz zapłon.
Odłącz kostkę od przeplywomierza.
Podepnij miernik do pinu 3 i 1 w kostce zasilającej. Włącz zapłon. Napięcie powinno być w zakresie 4.6 - 5.1V

Nastepnie, wyłącz zaplon.
Podepnij miernik do pinu 3 i 2. Włącz zapłon. Napięcie powinno być w zakresie 11 - 14 V.

Pin 1 w kostce jest od strony, gdzie kostka jest zaokraglona, nastepne sa piny 2, 3, 4 i 5.

Jeśli napięcia będą poza zakresem, to albo masz uszkodzony przewód miedzy sterownikiem silnika a przepływomierz, albo problem ze sterownikiem silnika.

Jeszcze sprawdzenie odporności.
Wylacz zapłon.
Znajdź pin 85 w kostce sterownika silnika i podłącz jeden przewód miernika do tego pinu, drugi do pinu 5 w kostce zasilającej przeplywomierza. Rezystancja powinna wynosić <1 ohm. Jesli jest większa, to problem z wiązką przeplywomierza.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
muflonek
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2019, o 14:12

Re: Zawyżone wskazania przepływomierza W210 3.2 CDI

Post autor: muflonek »

Dzięki. To jest już konkret. Dzisiaj sprawdzę i poszukam w WIS
W210 E320CDI 2001r
Saab 9-3 Cabrio
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości