Wynik z hamowni - brakuje ok 20 Nm ...
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wynik z hamowni - brakuje ok 20 Nm ...
Witajcie Koledzy !
W grudniu 2014 z ciekwości podjechałem sobie na hamownie aby sprawdzić jak to jest z mocą faktyczną mojego auta. Wynik mnie zmartwił : 281.2 Nm (zamiast 300 Nm katalogowych) oraz 117 KM (zamiast katalogowych 125 KM ) . Przy 1800 RPM mam między 150 a 160 Nm a powinno być 300 Nm. Rzućcie okiem na ten wykres. Pozdrawiam, Tomek.
W grudniu 2014 z ciekwości podjechałem sobie na hamownie aby sprawdzić jak to jest z mocą faktyczną mojego auta. Wynik mnie zmartwił : 281.2 Nm (zamiast 300 Nm katalogowych) oraz 117 KM (zamiast katalogowych 125 KM ) . Przy 1800 RPM mam między 150 a 160 Nm a powinno być 300 Nm. Rzućcie okiem na ten wykres. Pozdrawiam, Tomek.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Witam, wygląda na to, że 8 "kucy" przeszło na zasłużoną emeryturę
Tak na poważnie to wszystko ok, biorąc pod uwagę wiek auta. Napisz coś o przebiegu... Czy oleje, filtry wymieniane?
Tak na poważnie to wszystko ok, biorąc pod uwagę wiek auta. Napisz coś o przebiegu... Czy oleje, filtry wymieniane?
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
Wszystko wymieniane na czas . Przebieg 243 tyś. Końcówki wtryskiwaczy regenerowane, nowa przepływka Bosch, nowy czujnik temperatury powietrza dolotowego, modulatory podciśnienia od turbo i egr sprawne (jeden od turbo kupiony nowy) . MAP sensor nowy, wężyk od MAP sensora zmieniony i szczelny, nowa odma, turbo kręci, zero trybów awaryjnych. Przy lekkim dodaniu gazu rzuca dymkiem szczególnie w nocy, każdy się przyczepia , że wtryski mam do regeneracji. Regenerowałem potem znowu po 2 latach po sztuce , która mi wskazywali w serwisie Boscha. Jak byłem na hamowni to tak nawaliłem im czarnym dymem , że mi podziękowali. Chciałem coś zrobić aby mu moc podnieść przez chipa ale się nie zgodzili. ZASTANAWIAM SIĘ NAD EGR. CZY MOŻE SPRÓBOWAĆ GO PRZECZYŚCIĆ ? Może auto "dusi się spalinami . Mam plan - zakupić EGR na allegro , dać do czyszczenia i potem podmienić (nie mam czasu na brudzenie się) . Co o tym myślisz/ myślicie ?RadekMBCLK270 pisze:Witam, wygląda na to, że 8 "kucy" przeszło na zasłużoną emeryturę
Tak na poważnie to wszystko ok, biorąc pod uwagę wiek auta. Napisz coś o przebiegu... Czy oleje, filtry wymieniane?
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Jeśli zaciął się w pozycji otwartej może "mulić"ZASTANAWIAM SIĘ NAD EGR. CZY MOŻE SPRÓBOWAĆ GO PRZECZYŚCIĆ ? Może auto "dusi się spalinami
To wtedy jest na to inny sposób, mianowicie zakup "3 litrówki" E320Cdi albo E320(nie mam czasu na brudzenie się)
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
Norma, stary klamot, nie nowe turbo... czego oczekiwać ma prawo tak być.
+ do tego błąd pomiaru +/-5% przyjmij. jezeli korekcja wdg. din to zawierała barometryczne cisnienie, a wystarczy zeby czujnik pokazał 5hpa mniej to też masz już swój wynik.
dalsze drążenie tematu jest nielogiczne.
szkoda że Ci tego operator nie powiedział, zaoszczędziłby Ci toku myślowego.
+ do tego błąd pomiaru +/-5% przyjmij. jezeli korekcja wdg. din to zawierała barometryczne cisnienie, a wystarczy zeby czujnik pokazał 5hpa mniej to też masz już swój wynik.
dalsze drążenie tematu jest nielogiczne.
szkoda że Ci tego operator nie powiedział, zaoszczędziłby Ci toku myślowego.
W211 drogi jest jeszcze ;-) Za dobrego trzeba dać 30 tyś. W Polsce nawet nie szukam bo strach.RadekMBCLK270 pisze:Jeśli zaciął się w pozycji otwartej może "mulić"ZASTANAWIAM SIĘ NAD EGR. CZY MOŻE SPRÓBOWAĆ GO PRZECZYŚCIĆ ? Może auto "dusi się spalinamiTo wtedy jest na to inny sposób, mianowicie zakup "3 litrówki" E320Cdi albo E320(nie mam czasu na brudzenie się)
[ Dodano: 2015-03-11, 00:06 ]
Też na to zwróciłem uwagę. Nie sądzę, żeby ktoś wpakował sterownik z polifta 200 CDI bo takie parametry ma poliftowy 200 CDI. Hamowany był na 195/65/15 (zimówki) , temp na zewnątrz 0 stopni, przejechałem się 5 minut nim na hamownie więc jeszcze był niezagrzany (powiedzieli , że to nie ma znaczenia) . Może spróbuje ten EGR przeczyścić faktycznie.kid pisze:hamownia hamowni nie równa... na jakich oponach ją hamowałeś?? z resztą to nie ważne bo mieścisz się w tolerancji... a wyniki pasują idealnie do silnika 200 CDI 116 kucy... zastanawiające
[ Dodano: 2015-03-11, 00:08 ]
Dużo osób mi mówi, że turbo nie ma znaczenia bo albo nabija odpowiednie ciśnienie albo nie. Jak to jest z tymi turbinami w końcu ? Przyspieszenie mam od turbo. Aha i jeszcze jedna kwestia. Z przepływką i bez przepływki auto zachowuje się tak samo. Nie czuję różnicy. Przepływka nowa Boscha taka jak trzeba.Januszek pisze:Norma, stary klamot, nie nowe turbo... czego oczekiwać ma prawo tak być.
+ do tego błąd pomiaru +/-5% przyjmij. jezeli korekcja wdg. din to zawierała barometryczne cisnienie, a wystarczy zeby czujnik pokazał 5hpa mniej to też masz już swój wynik.
dalsze drążenie tematu jest nielogiczne.
szkoda że Ci tego operator nie powiedział, zaoszczędziłby Ci toku myślowego.
[ Dodano: 2015-03-11, 00:10 ]
Na biegu jałowym jak podniosę maskę to widzę jak ten siłownik od EGR ciągle pracuje. Jakby lekko otwiera i lekko domyka a nie ciągnę za linke gazu . Po prostu bieg jałowy. Czy to ma jakieś znaczenie ? Jak go sprowadziłem to mi wymienili sam ten siłownik co otwiera i zamyka klapę od EGR bo podobno przepuszczał. Dali jakiś za 120 zeta. Nie wiem czy to ma znaczenie jakieś to tylko w końcu siłownik.RadekMBCLK270 pisze:Jeśli zaciął się w pozycji otwartej może "mulić"ZASTANAWIAM SIĘ NAD EGR. CZY MOŻE SPRÓBOWAĆ GO PRZECZYŚCIĆ ? Może auto "dusi się spalinamiTo wtedy jest na to inny sposób, mianowicie zakup "3 litrówki" E320Cdi albo E320(nie mam czasu na brudzenie się)
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
dla diesla ma bardzo duże znaczenie temperatura i tyle w temacie,zimny silnik = słaba kompresja stąd słabe pomiary. Rozgrzej do 80 stopni plus 15 min jeszcze jazdy i dopiero na hamownię. Nawet nie rozgrzane łożyska w kołach stawiają opórRamirezzz pisze:przejechałem się 5 minut nim na hamownie więc jeszcze był niezagrzany (powiedzieli , że to nie ma znaczenia)
RamireZz owszem turbo musi napompowac swoje, tyle, że takie leciwe wystarczy ze ma minimalnie wyrzezbione łopatki i juz nie podaje 100% tego co ma.
Po drugie to kompresja jak posze toni, w Twoim silniku ucieka chocby zaworami... Teznie musi byc idealnie identyczna jak w neue teile.
Przeplywka w dieslu jest tylko po to aby nie zalewal i nie dymil w zaleznosci od gestosci powietrza.
W okolicy bazowego cisnienia (1025hPa) i temp iat (22) - bez przeplywki tez dymic nie bedzie.
Porozmawiaj z pierwszym lepszym tunerem chocby tam na miejscu gdzie hamowales to powinien Ci wytlumacZyc.
A to ze niektore modele aut z przeplywka zachowuja sie onaczej niz bez, a niemtore identycznie zalezy od widzimisie programistow sterownika silnika.
Kolejna rzecz - wydech. Niechaj bedzie z lekka pogiety w srodku- tez moze moec to wplyw na moc.
O paliwoe sie nie wypowiadam bo wielu szuka dziiry w calym. Jezdze teraz baardzo mocnym autem turbo, i tankuje zwykle paliwo 98 na tanich stacjach i jezdzi tak samo... A ponoc mi nie wolno bo tylko markowe dobrze sie spala. Bzdura.
Ale wracajac do watku jest tyle kluczowych i niezmierzalnych czynnikow ze poki miescisz sie w tolerancji +\- 5% to szukane moim zdaniem jest nie nazbyt efektywne i nie ma sensu. Moim zdaniem podkreslam.
Po drugie to kompresja jak posze toni, w Twoim silniku ucieka chocby zaworami... Teznie musi byc idealnie identyczna jak w neue teile.
Przeplywka w dieslu jest tylko po to aby nie zalewal i nie dymil w zaleznosci od gestosci powietrza.
W okolicy bazowego cisnienia (1025hPa) i temp iat (22) - bez przeplywki tez dymic nie bedzie.
Porozmawiaj z pierwszym lepszym tunerem chocby tam na miejscu gdzie hamowales to powinien Ci wytlumacZyc.
A to ze niektore modele aut z przeplywka zachowuja sie onaczej niz bez, a niemtore identycznie zalezy od widzimisie programistow sterownika silnika.
Kolejna rzecz - wydech. Niechaj bedzie z lekka pogiety w srodku- tez moze moec to wplyw na moc.
O paliwoe sie nie wypowiadam bo wielu szuka dziiry w calym. Jezdze teraz baardzo mocnym autem turbo, i tankuje zwykle paliwo 98 na tanich stacjach i jezdzi tak samo... A ponoc mi nie wolno bo tylko markowe dobrze sie spala. Bzdura.
Ale wracajac do watku jest tyle kluczowych i niezmierzalnych czynnikow ze poki miescisz sie w tolerancji +\- 5% to szukane moim zdaniem jest nie nazbyt efektywne i nie ma sensu. Moim zdaniem podkreslam.
Delta-P dla B200 !
Bo mnie detale wkurzają Z rdzą u mnie to akurat z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć , że samochód jest wzorem pod tym względem. Wiadomo jakiś malutki wyprysk gdzieś się pojawi na nadkolu raz na 1,5 - 2 lat ale od razu go usuwam. Progi zdrowe, podłużnice pod tym względem ok. Niestety nie można mieć wszystkiego i trzeba się czasami denerwować takim ot detalem opisanym przeze mnie na początku tego tematu ;-) Posiadasz taki EGR od 2.2 CDI przed liftowego ? Potrzebowałbym 611 098 0417 - to numer mojego EGR. Pozdrawiam, Tomek.kmtaxi pisze:Weź jeszcze zważ auto i porównaj z wagą katalogową. Dowiesz się ile przybyło rdzy. Jakiś EGR od 2,2cdi u mnie się pląta.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 26 gości