Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

krzyszf
Posty: 57
Rejestracja: 18 sie 2009, o 11:45
Lokalizacja: Swinoujscie

Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: krzyszf »

Może to pytanie nie dokładnie na tym forum , ale byłem szczęsliwym posiadaczem W 210 i podkusiło mnie o zmiane samochodu na C207 350 CDI coupe.
Od dłuższego czasu próbuję znależć powód wibracji karoseri .Wystepuje ona tylko w zakresie 1500 - 2000 obrotów przy przyśpieszaniu ( bardziej z tyłu samochodu). Wymieniłem już poduszkę pod skrzynią ( była lekka poprawa) , poduszki pod silnikiem (wyrobione na maxa. ) ale poprawy nie dało . . Wał wymieniony, mój miał lekki luz na krzyżaku, wymienione tylnie teleskopy i oczywiście nowa podpora wału, choc była w nie złym stanie. Poduszki na ławie w dobrym stanie zadnych luzów w tylnim zawieszeniu. Na SD wyszedł mi błąd skrzyni, ...C426 nieznana... Zawór EGR wyczyszczony.
Czytałem ,że wymiana oleju w skrzyni pomaga na podobne sytuacje, lecz skrzynia pracuje idealnie, zadnych szarpniec czy tez opóznien przy zmianie biegów.
Wibracje są nie zależnie od predkości ( a wiec chyba nie od układu przeniesienia napędu) , tylko w tym zakresie obrotów, najbardziej odczuwalne na najwyższych biegach ( ale to chyba wpływ wolniejszego rozpedzania się samochodu ).
Może ktoś już przerabiał coś podobnego, bo pomysłów juz mi brak.
WDB 2100061A828520
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: rr6 »

krzyszf pisze: 22 lis 2019, o 14:13 Na SD wyszedł mi błąd skrzyni, ...C426 nieznana... Zawór EGR wyczyszczony.
Czytałem ,że wymiana oleju w skrzyni pomaga na podobne sytuacje, lecz skrzynia pracuje idealnie, zadnych szarpniec czy tez opóznien przy zmianie biegów.
Wibracje są nie zależnie od predkości ( a wiec chyba nie od układu przeniesienia napędu) , tylko w tym zakresie obrotów, najbardziej odczuwalne na najwyższych biegach ( ale to chyba wpływ wolniejszego rozpedzania się samochodu ).
Może ktoś już przerabiał coś podobnego, bo pomysłów juz mi brak.
Wydaje mi się (dopiero co ktoś opisywał podobny problem) że to konwerter. Co prawda to element skrzyni, ale jako mechanizm dość niezależny (poza olejem) i skrzynia może chodzić perfekcyjnie, a konwerter może "trząść".
Dynamiczna wymiana oleju (inaczej olej w konwerterze zostanie stary) może coś dać. W sumie inne możliwości już wyeliminowałeś.
A znasz historię auta? Elementy które wymieniłeś wcześniej i ich stan wskazują na spory przebieg? Czy masz udokumentowane wymiany oleju w skrzyni w ciągu powiedzmy ostatnich 40-50 tysięcy km? Jak nie to warto tak czy inaczej zmienić.
krzyszf
Posty: 57
Rejestracja: 18 sie 2009, o 11:45
Lokalizacja: Swinoujscie

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: krzyszf »

Przepraszam za zwłokę ale nie było mnie w kraju. Co do historii samochodu za dużo nie wiem, kupiłem go rok temu i jedyne informacje otrzymałem ,że przeglądy były wykonywane terminowo,
Co do zużycia części,poduszki były bardzo zużyte, jedna guma całkiem urwana, druga popekana. Wydaje mi się gdyby to był konwerter na tak uszkodzonych podduszkach ,, trzesienie" by było bardzo duże a nowe zredukowały by to trochę , a u mnie zadnej zmiany po wymianie.

Hałas jaki mam cieżko porównać z ,,trzęsieniem" raczej jest to dudnienie dochodzące z tyłu samochodu, cos jak łapiemy gumę i jedziemy na kapciu.
Byłem ostatnio w Szczecinie w zakładzie zajmującym się głownie mercedesem jego skrzyniami i konwerterem. Mechanik na początku jazdy próbnej powiedział , że to nie konwerter . Wział go na podnosnik wszystko posprawdzał łącznie z jakością oleju w skrzyni,podpiął pod komputer , na koniec stwierdził że to chyba konwerter, bo innego pomysłu nie ma.
Cały czas czytam na forach objawach uszkodzonego konwertera i nie znalazłem podobnego przypadku. Głownie uszkodzenie konwertera to : falowanie obrotów w trakcie jazdy ( oczywiście sprzęgło się slizga i stąd to falowanie), przełączanie z opóźnieniem biegów , szarpanie przy przełączaniu biegów, wibracje karoseri. Ja tego nie mam , skrzynia działa płynnie , jedynie, gdy mocno przyspieszam w tym przedziale obrotów zaczynają się te wibracje tylu.
Czytałem ,że czasami mechanicy wsadzają 2 podkładki pod wtrysk i to powoduje nie równą prace silnika i podobne efekty, ale jeszcze nie sprawdzałem.
Nie boję sie wymiany konwertera ,ale nie chciałbym wyrzucić 3000 zl w błoto.

Dziękuję bardzo za odpowiedz.
WDB 2100061A828520
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: rr6 »

krzyszf pisze: 15 gru 2019, o 20:09 Głownie uszkodzenie konwertera to : falowanie obrotów w trakcie jazdy ( oczywiście sprzęgło się slizga i stąd to falowanie), przełączanie z opóźnieniem biegów , szarpanie przy przełączaniu biegów, wibracje karoseri. Ja tego nie mam , skrzynia działa płynnie , jedynie, gdy mocno przyspieszam w tym przedziale obrotów zaczynają się te wibracje tylu.

Nie boję sie wymiany konwertera ,ale nie chciałbym wyrzucić 3000 zl w błoto.

Wibracje mogą się rozchodzić po aucie i ciężko stwierdzić ich źródło.

Te objawy których całe szczęście u Ciebie nie ma a które opisałeś (poza wibracjami karoserii) to raczej uszkodzenie samej skrzyni (tarczek czy zaworów) a nie konwertera. Konwerter objawia się głównie tym że trzęsie, nie pełza a na koniec nie jedzie. No chyba, że lockup (zawór) coś źle działa i się zacina.
Jednak ślizganie się skrzyni czy problemy z przełączaniem biegów pochodzą głównie od samej skrzyni biegów (tak jak pisałem - skrzynia i konwerter to wbrew pozorom bardzo "osobne" urządzenia choć na jednym układzie smarowania).
Wymiana konwertera nie kosztuje aż tyle, regenerowany konwerter to wydatek rzędu 500-900zł. Plus oczywiście robocizna i olej który trzeba wymienić/uzupełnić. Co innego remont całej skrzyni - tu nawet 4000zł to nie jest wysoka kwota.

Wracając do objawów u Ciebie. Przyjrzyj się jeszcze raz mocowaniom tylnego wózka. Sprawdziłbym też jeszcze raz podporę wału i półosie. Może gdzieś jest coś skrzywione czego na pierwszy rzut oka nie widać?
krzyszf
Posty: 57
Rejestracja: 18 sie 2009, o 11:45
Lokalizacja: Swinoujscie

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: krzyszf »

Jak najbardziej hałas pasował by do drgań tylniego wózka ( lub dużego luzu na łożysku piasy tylniego koła ), wszystkie gumy były sprawdzane , ale jeszcze raz im się przyjrzę. Podporę wału wymieniałem na nową i żadnej zmiany.
Będąć w warsztacie mechanikowi podpadła tuleja gumowa przy ataku tylniego mostu i wbił mi stożkowy klocek drewniany na próbę , aby usztywnić most :-) , dalej dudniło. Wracając do domu, sprawdzałem jeszcze, kiedy najbardziej dudni i czy nie pływają obroty. W pewnym momencie usłyszałem puknięcie z tyłu samochodu, spojrzałem w lusterko i zobaczyłem , że wbity kołek wypadł. Od tego momentu dudnienie z płytkiego zrobiło się głebokie.
Podobno drgania tez mogą pojawiać sie od źle działającego zaworu EGR, zawór wyczyszczony. Podłączyłem program Delphi i sprawdzałem jego prace w trakcie jazdy, w momencie powstawania dudnienia , gwałtownie się zamyka. Mam wrażenie ,ze w momencie powstawania dudnienia auto traci moc , wolniej się w tym momencie rozpedza.
Jeszcze jedna sprawa mnie dziwi, gdy na P dodaje gazu , aby ustalic stałe obroty np. 3000 tys jest ok trzyma, 1000 trzyma, a gdy chce uzyskać 1500 -2000 tyś. silnik sam redukuje mi stopniowo obroty.
Też zwróciłem uwagę na zawór Lock -UP , podłaczyłem znów pod program Delphi podczas jazdy i mam dziwne wskazanie, do predkości 20 km/h pokazuje mi ,, zawor otwarty,, powyżej tej prędkości cały czas ,, poślizg,, nie zaleznie od predkości i biegu.
Mam nadzieję , że może ten opis pomoże dojśc do przyczyny problemu z moim samochodem.
WDB 2100061A828520
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: rr6 »

Lock-up z tego co wiem powinien spinać też przy wyższych prędkościach. Szczególnie jak jedziesz ze stałą prędkością.
Tak skaczemy z tematami, ale pomyślałem jeszcze o jednej rzeczy - czy wydech sprawdzałeś - w sensie że nie jest gdzieś załamany od uderzenia albo się nie "ruszył"? Mi kiedyś ostatnia puszka dotykała do osłony od strony koła zapasowego i dudniło jak szalone. Może jedno z drugim jakoś się wiąże?
krzyszf
Posty: 57
Rejestracja: 18 sie 2009, o 11:45
Lokalizacja: Swinoujscie

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: krzyszf »

Podobnie wyczytałem z Lock - up , powinien spinać na stałe na dwóch ostatnich biegach. Wydech też sprawdzałem, wieszaki ok i zadnych widoków uderzenia. Zaraz podlącze się programem Delphi do innego mercedesa też ze skrzynia 7 biegową i porównam odczyt.
WDB 2100061A828520
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: SuperBuster11 »

To jak piszesz o 7G,to lockup działa powyżej pewnej prędkości (20 lub 40 km/h) a nie tylko na najwyższych biegach.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
krzyszf
Posty: 57
Rejestracja: 18 sie 2009, o 11:45
Lokalizacja: Swinoujscie

Re: Wibracje karoseri w zakresie obrotów 1500-2000.

Post autor: krzyszf »

Niestey próba podłaczenia sie pod drugiego mercedesa nic nie dała, auto 2014 r, i mój chńczyk nie lączy się z niektórymi podzespołami.
Dzięki koledze SuperBuster można wyeliminować poderzenie źle działającego lock-up.
Chciałem również sprawdzić rozrzut korekcji wtryskow w drugim aucie, u mnie przy ciśnieniu 800 bar jest na pierwszym - 21m/s , na 4 cylindrze + 2,4 m/s , może jednak mam zamontowane dwie podkładki pod wtryskem ?
WDB 2100061A828520
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości