w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: wloczykij »

SuperBuster11 pisze: 23 maja 2019, o 20:10 Te cykanie jest tylko na gazie, czy na benzynie też. Bo wiesz, że wtryski gazu cykają? I to głośno.
Niestety i na gazie i na benzynie... Pewnie w sobotę będę w stanie podjechać do mechaników (auto jest dość daleko ode mnie) to jeszcze zobaczę co jest grane. Przez telefon trudno się dogadać, bo sporo innych samochodów mają i trudno mi ich zarzucać pomysłami co może mojemu dolegać...
Zastanawiałem dziś się czy np. oleju nie brakło, choć niedawno sprawdzałem, ale może po założeniu gazu coś się rozszczelniło.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: Muniek »

1. Też jeżdzę na 5W40.
2. Jak spadnie poziom oleju to dostaniesz komunikat.
3. Nie widzę, nie czuję i nie słyszę różnicy u siebie między benzyną a LPG.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: rr6 »

Tak sobie pomyślałem o jednej rzeczy. Czy to nie "cykają" cewki? Może coś popsuli z masą kiedy robili gaz i teraz jest problem? Na jednym autoblogu słyszałem, że cewki się wtedy grzeją jak szalone (nie dają się dotknąć). Znów gdzie indziej słyszałem, że jak są uszkodzone to potrafią wydawać różne dźwięki. Pomysł może od czapy ale łatwo to sprawdzić.
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: wloczykij »

Może to i cewki... jak to można sprawdzić łatwo? Czy cewki mogłyby dawać takie głośne cykanie?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: rr6 »

wloczykij pisze: 24 maja 2019, o 21:39 Może to i cewki... jak to można sprawdzić łatwo? Czy cewki mogłyby dawać takie głośne cykanie?
Powinny się grzać w takim przypadku. Niestety nie wiem do jakiej temperatury i czy to w ogóle dotyczy rodzaju cewek jakie są u nas, ale na pewno to warto sprawdzić (porównać grzanie się z innym autem z M112/113), są termometry tego typu - powinny ułatwić sprawę (podaje pierwszy z brzegu):

https://allegro.pl/oferta/pirometr-term ... 21a218c35b

Powoli zaczynamy się poruszać w sferze abstrakcji (bo ciężko nazwać to diagnostyką bez podpięcia do komputera czy innego sprzętu).

Tak naprawdę jeśli to nie jest coś "co krąży w oleju" (ale to nieprawdopodobne, żeby dało radę podawać to do góry raz do jednej, raz do drugiej głowicy) to znikanie i pojawianie się stronami sugeruje, że nawet jeśli stuk jest w środku silnika to spowodowany jakimś zewnętrznym czynnikiem (korektami ECU, awarią cewek, wtrysków, czymkolwiek) a wtedy praktycznie na 100% wyjdzie na kompie (nawet jak nie ma błędów można sprawdzić parametry i coś co poszło poza zakres - np. korekty wtrysków, zapłon itp.). Nie ma sensu chyba diagnozować tego auta bez podpięcia, bo ciągłe próby w końcu doprowadzą do tego, że coś się urwie i będziemy szukać silnika na allegro.
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: wloczykij »

Bardzo dziękuję za sugestie. W sumie mam taki termometr. Auto na czas mojego urlopu zostanie u mechanika, u którego jest od ponad tygodnia. Na razie zrobili prawie całe zawieszenie, które było do zrobienia. Na własnych częściach robocizna ponad 2100 zł... Tak, że mam szczerą nadzieję, że to klikanie nie jest jakąś poważną awarią. Przekażę uzyskane od Was sugestie mechanikowi i może będziemy bliżej rozwiązania. Wolałbym z tą silnikową awarią auto zawieźć do zakładu w Michałowicach, gdzie znają się na tych autach, ale fizycznie będzie to niemożliwe przed urlopem niestety.
Jak coś będę więcej wiedział to oczywiście napisze, żeby temat był przydatny dla każdego kto ma podobny problem.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: rr6 »

wloczykij pisze: 25 maja 2019, o 08:13 Bardzo dziękuję za sugestie. W sumie mam taki termometr. Auto na czas mojego urlopu zostanie u mechanika, u którego jest od ponad tygodnia. Na razie zrobili prawie całe zawieszenie, które było do zrobienia. Na własnych częściach robocizna ponad 2100 zł... Tak, że mam szczerą nadzieję, że to klikanie nie jest jakąś poważną awarią. Przekażę uzyskane od Was sugestie mechanikowi i może będziemy bliżej rozwiązania. Wolałbym z tą silnikową awarią auto zawieźć do zakładu w Michałowicach, gdzie znają się na tych autach, ale fizycznie będzie to niemożliwe przed urlopem niestety.
Jak coś będę więcej wiedział to oczywiście napisze, żeby temat był przydatny dla każdego kto ma podobny problem.
Bez specjalisty od silników się nie obędzie. Ale nawet gdyby wynikł jakiś czarny scenariusz to M112 2.8 albo 3.2 kupisz za 1000-1500zł (warto szukać takiego które jeszcze siedzi w aucie, żeby odpalić i sprawdzić) więc tragedii nie ma. Oczywiście koszty przekładki itp.
W razie czego spokojnie można wrzucić 3.2 - komputer sobie poradzi, zaadaptuje się.

Choć nadal uważam, że to coś z osprzętem niż z samym silnikiem. W każdym razie trzymam kciuki za pozytywne rozwiązani i życzę udanego urlopu.
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: wloczykij »

Bardzo Ci dziękuję za pomoc rr6:-) Wróciłem właśnie od mechanika. Auto jest na podnośniku, chłopaki wygląda na to że rzetelnie podchodzą do tematu. Tylna kołyska ściągnięta. Okazało się, że pęknięte są sprężyny tylne, do wymiany tarcze kotwicze, tylny tłumik, zregenerowali zaciski. Na razie 2100 ponad zostawiłem, ale jak widać jeszcze muszą pare części zamówić, więc koszty trochę bolą. Szkoda, że od początku na nich nie trafiłem bo nie bujałbym się tyle czasu po mechanikach i czasu nie tracił... Części kupowałem sam, bo to zawsze jest oszczędność na allegro coś kupić, ale teraz powiedziałem, żeby już sami dokupili co trzeba. Niestety trochę rzeczy, które kupiłem nie jest takich jak potrzeba...
Co do silnika to wymienili świece i kable. Kable bosch które mi pokazali były nieco zaśniedziałe, ale w nienajgorszym stanie. Ja kupiłem sentechy bo cenowo były znacznie tańsze niż inne... Świece kupiłem czeskie briski. Z silnikiem na razie nic nie robili. Mam ogromną nadzieję, że to tylko osprzęt...
Wiem, że lepiej nie remontować silnika bo to różnie wychodzi. Najgorsze, jednak że w ten już zainwestowałem.... wymiana łańcucha 800 zł, świeża instalacja gazowa, nowe świece - montaż 200 zł. Przy przekładce silnika trzeba by to znowu przekładać (łańcuch, świece, instalacja gazowa) i to kolejne koszty robocizny niepotrzebne:(
Jakoś w styczniu jak szukałem 4-matica to dzwoniłem do jednego sprzedawcy z Krakowa, bo było auto w dobrej cenie (nie pamiętam czy e320, czy e280). Sprzedawca powiedział, że jest problem z silnikiem. Ponoć robił remont, w który wpakował sporo kasy, ale silnik cały czas dymił chyba na czarno z tego co mówił. Powiedział, że powinien był kupić i przełożyć silnik. Od niego właśnie dowiedziałem się o tym serwisie w Michałowicach, który przekładkę ponoć zrobiłby za 800 zł. Powiedział, że auto go już jednak na tyle poirytowało, że już nie rusza tematu. Ja nie chciałem wchodzić od razu w tak grube kłopoty, jak wymiana silnika, więc od razu zrezygnowałem. W sumie nawet tego auta nie widziałem, a może nie byłby to głupi wybór, jak się okazuje. Od razu wymienić silnik (byle trafić na sprawny...) i mieć z głowy.
Sam jakbym musiał wymienić (czego mam nadzieję, że nie będę musiał robić, głównie z tego względu, że kupiłem jako w pełni sprawny i już sporo w niego zainwestowałem), to tak jak polecasz szukałbym silnika 3.2.
Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję, że nie będę o tym myślał na urlopie;-)


PS. poszukałem i nawet znalazłem ten link z ogłoszeniem merca z uszkodzonym silnikiem. W sumie z perspektywy czasu i obecnych problemów z silnikiem szkoda, że go nie pojechałem oglądnąć bo mój to golas (manualne fotele w materiale, bez ksenonów itd).
https://sprzedajemy.pl/mercedes-w210-e2 ... nr58159142
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: w210 e280 4matic - dźwięk silnika

Post autor: wloczykij »

Cześć. Dodam kilka informacji, żeby temat był choć częściowo dopowiedziany. Po powrocie z urlopu auto z tym cykaniem oddałem do mechanika, który zajmuje się mercami. Znowu długo tam czekało, zanim się tematem zajęli. Zrobili chyba dwie, albo trzy wymiany oleju i filtrów. Po tych wymianach silnik chodził bardzo ładnie i cicho, ale po przejechaniu jakiś 300 km znowu okresowo się pojawia. Wygląda na to, że w silniku jest sporo szlamu, który przytyka dopływ oleju do popychaczy. Pewnie będę musiał ponownie wymienić olej. Sprawa pierdołowata, ale sumarycznie bardzo droga. Za te dwie wymianki zapłaciłem 500 zł. Teraz nawet jak zaleje budżetowym olejem to też około 200 zł z płukanką wyjdzie. W każdym bądź razie wygląda na to, że założenie gazu i może zmiana temperatury spalania spowodowało odklejanie się syfu... Przed zakupem i przez około 1000 km po zmianie oleju z 10w40 na 5w40 nie było tego objawu. Nie zauważyłem, żeby silnik brał olej, więc pod tym względem chyba jest wszystko ok.
Niestety po założeniu gazu świeci mi kontrolka check engine. BYłem z tym wczoraj nawet na SD i wyszło, że winne są dwie sondy lambda przed katalizatorem. Auto jeździ dobrze, więc nie wiem, czy się tym zajmować...
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości