Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Re: Olej w moscie

Post autor: Lisander »

kichcio pisze:
Lisander pisze:Generalnie to trzeba czasami dogladac oleju w moscie. A wymienia go sie srednio co 100-150 tys czyli nie tak czesto a mozna tez czesciej go wymieniac dla pewnosci bo 1 litr takiego oleju to koszt od 30 do 50 zl a do mostu wchodzi gdzies ok 1 litra a jak masz duzy most to 1,2 litra wiem bo u siebie wymienialem a mam duzy most.
Olej w moscie w MB co 100 tys. wymiana?
Skad niby takie informacje?


Zaznaczylem ze mozna czesciej dla pewnosci wymieniac olej w moscie w zaleznosci jak kto jezdzi. Wiadomo ze jak bedziesz jezdzil caly czas agresywnie i palil laczka to napewno nie przejedziesz 100 tys km. A skad to wiem bo mechanior od Mercedesa mi mowil ze co tyle km sie wymienia srednio olej. Moj starszy tak wymienial co 100tys km i bylo dobrze. Opini tyle co ludzi :).
Awatar użytkownika
smiechu
Posty: 22
Rejestracja: 9 sty 2010, o 09:40
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

wymiana simmernigow tylnego mostu

Post autor: smiechu »

witam
czy mechanicy mogą coś spieprzyc przy wymianie simmeringów tylnego mostu? u mnie nic nie wyje ale się lekko poci. Zakupiłem juz w ASO nowe łozyska ale dowiedziałem się że jak nie umiejetnie złożą zwłaszcza na wałek atakujący to będzie potem most bedzie wył itp. itd. jak to jest naprawde? moze lepiej nie ruszać tego mostu?
W210/E200 Elegance
driver123
Posty: 3
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 15:26
Lokalizacja: Stargard

Post autor: driver123 »

mam zamiar wymienić tylny most 3.64 bo zdechł na 3.91 czy ktoś wie jaki będzie efekt-220D 95KM skrzynia manualna.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

driver123 pisze:mam zamiar wymienić tylny most 3.64 bo zdechł na 3.91 czy ktoś wie jaki będzie efekt-220D 95KM skrzynia manualna.
A wiesz jakie bedzie efekt jak ja wypije 2 piwa i postanowie przebiec 100m? Moze jakbys podal wiecej detali pojazdu ktorym jezdzisz i lepiej sprezyzowal swoja wypowiedz to moze bedzie latwiej mi odpowiedziec tak samo jak tobie w przypadku jesli powiem ci ile waze i co jadlem wczesniej. :mrgreen:

A tak na powaznie to sam juz wiesz ze zmienia sie obroty skrzyni w stosunku do tylnego dyferu wiec predkosc jazdy bedzie inna. Jesli dobrze licze to twoj samochod bedzie sie wolniej rozpedzal i bedzie mial wiekszego mula niz ma teraz. Bedzie ciezej mu uzyskac dany moment obrotowy zeby osiagnac zamierzona predkosc. Teoretycznie powienien osiagnac wyzsza predkosc max ale co z tego ze silnik sie nie wyrobi.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Chyba że będzie szybciej się rozpędzał ale zmniejszy sie prędkość max auta.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

i merlin ma racje
w przypadku stosunkow slabego 2.2 to ciekawa i pożądana operacja :mrgreen:

pamietaj - zakładasz "wolniejszy" dyfer do auta
ale jak chcesz zachowac parametry to jest wyjscie: zwiększ srednice kół !

na jakim rozmiarze opon obecnie jezdzisz ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

A nie latwiej jest dobrac wlasciwy dyfer i zapomniec o klopotach?
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

a nie łatwiej wypić 2 piwa i przebiec 100 m ? :mrgreen:
wolniejsza przekładnia główna do 2.2 to moze byc ciekawe rozwiązanie, po warunkiem, ze uzytkownik ma świadomość konsekwencji... do miasta jak znalazl, na trasy nie bardzo ;-)
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
driver123
Posty: 3
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 15:26
Lokalizacja: Stargard

Post autor: driver123 »

kiedyś mój funfel zamienił most w takim samym okularniku z 3.64 na 3.46 dało to tyle,ze auto ma dłuższe biegi i nie osiąga max prędkości,owszem jak leci 100km/h to obroty mu spadły do 2tyś. i na trasie mniej łyka ropci.Mnie chodzi oto zeby autko lekko się rozpęndzało i miało osiągi.. :-/

[ Dodano: 2011-05-11, 16:58 ]
może coś więcej w tym temacie..co zrobić aby autko było żywsze i miało lepsze osiągi? :oops: :mrgreen:
baol
Posty: 5
Rejestracja: 2 paź 2009, o 14:44
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: baol »

Gdzie jest korek wlewu oleju do mostu ?? Merc E230 W210 1997r ?????
E 230+LPG Awantgarde 1997r
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

baol pisze:Gdzie jest korek wlewu oleju do mostu ?? Merc E230 W210 1997r ?????
Tak mniej więcej na środku mostu, tuż przed lewą półosią, patrząc od strony wału napędowego.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

baol pisze:Gdzie jest korek wlewu oleju do mostu ?? Merc E230 W210 1997r ?????
Nr 11 na szkicu poniżej:

Obrazek
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
baol
Posty: 5
Rejestracja: 2 paź 2009, o 14:44
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: baol »

Dzięki ...znalazłem ......
.mój most bije przy prędkości od 30km/godz w dół ....skrzynia automat ...po zdjęciu nogi z gazy przy dużej prędkości nie słychać nic ..gdy zwolni do ok 50km/godz słychać jak bije bardzo szybko ...i dalej jak zwalnia to od 30 do zatrzymania auta słychać bicie ( nie wycie ) jak przy niewyważonych oponach ....lub wale .... bicie zwalnia wraz z autem az do zatrzymania .... Dzis mechanik osłuchał wszystko stetoskopem - stwierdził , że bije most .........sprawdził olej ...olej jest brudny i zawiera bardzo mało opiłków chyba złotego koloru ......moim zdaniem coś się piłuje .. jakaś podkładka .....i most niegługo "umrze" .....
..opony dwa dni temu wymieniłem na prawie nowe Michelin ...bez zmian - bije -
JAKIE jest Wasze zdanie ????
E 230+LPG Awantgarde 1997r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Według mnie to wał, półośka ale nie most.Most nie wali tylko "wyje".
Tulejki centrujące wał dają podobny efekt.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
maciek_strusiek
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, o 21:24
Lokalizacja: Końskie

Olej do manulala E290

Post autor: maciek_strusiek »

Witam serdecznie, czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby mi podać jaki olej wlać do skrzyni manualnej i do mostu do E290 TD ? 96r , vin z podpisu,
pozdrawiam :-)
MB W210 E290 TD 96r. WDB 2100171A164694
250tyś przebiegu- silnik żyleta ,
blacha gnije jak polonez :(
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości