Prośba o pomoc. Stukot w silniku. Co może być powodem?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

022com
Posty: 33
Rejestracja: 8 mar 2013, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa

Prośba o pomoc. Stukot w silniku. Co może być powodem?

Post autor: 022com »

Witam serdecznie. Pytanie nie dotyczy Mercedesa, a Forda Mondeo Mk3 2005r. 2.0 TDCI 130KM. Dlaczego pytanie zadaję tutaj? Dlatego, że jak kiedyś szukałem E-klasy to spotkałem się z fachowymi poradami. Niestety na Forum Forda każdy się mądrzy, a nikt nie odpowie na zadane pytanie. Zastanawiam się nad zakupem owego Forda, wszystko w nim gra, jest najlepszy ze wszystkich, które widziałem. Tylko jest jeden problem.

Silnik dziwnie stukocze coś takiego jak tu http://www.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI
Spalanie z komputera 6.5 czyli w normie. Co może być powodem tego dźwięku? Dźwięk wydobywa się centralnie ze środka i jest bardzo głośny- porównałbym go do pracy Stara albo jakiegoś innego dużego wymęczonego diesla. Przebieg 250 tysi. oryginalny potwierdzony.

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
MercBydgoszcz
Posty: 19
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 11:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MercBydgoszcz »

"wszystko w nim gra"

" jest bardzo głośny- porównałbym go do pracy Stara albo jakiegoś innego dużego wymęczonego diesla"

- ja mam watpliwosci czy wszystko w nim gra ... a ty ?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Post autor: Muniek »

Właśnie o takim mądrzeniu pisał autor tematu. Jak nie ma nic konkretnego do wniesienia to po co takie uwagi?

Pojedź samochodem do mechanika przed zakupem to Ci powie co tak klekocze.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
MercBydgoszcz
Posty: 19
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 11:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MercBydgoszcz »

skoro twoja wypowiedz tez nic nie wnosi to po co ja pisales??

dziecko wie ze trzeba do mechanika skoro nie wiadomo co puka to raczej nikt jasnowidzem na forum nie jest i nie okresli co puka ...
022com
Posty: 33
Rejestracja: 8 mar 2013, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 022com »

MercBydgoszcz pisze:"wszystko w nim gra"

" jest bardzo głośny- porównałbym go do pracy Stara albo jakiegoś innego dużego wymęczonego diesla"

- ja mam watpliwosci czy wszystko w nim gra ... a ty ?

Zastanawia mnie skąd tacy ludzie jak Ty się biorą. Po co się odzywasz, skoro nie masz nic do powiedzenia. Zakładam wątek po to bo może ktoś miał podobną sytuację albo ma jakąś sugestię co to może być. I jak zawsze znajdzie się jakiś baran, ze swoją cwaniaczkowatą odpowiedzią a g**no wie w temacie. I jak później forum ma być przejrzyste? JAK NIE UMIESZ POMÓC CZŁOWIEKU TO NIC NIE PISZ.
MercBydgoszcz
Posty: 19
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 11:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MercBydgoszcz »

to zakladaj takie watki na forum forda ...

raczej podobnej rzeczy nie doszukasz sie w mercedesie - nawiazuj do forum to bedziesz mial odpowiedzi konkretne
022com
Posty: 33
Rejestracja: 8 mar 2013, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 022com »

022com pisze: Dlaczego pytanie zadaję tutaj? Dlatego, że jak kiedyś szukałem E-klasy to spotkałem się z fachowymi poradami. Niestety na Forum Forda każdy się mądrzy, a nikt nie odpowie na zadane pytanie.
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

MercBydgoszcz, chciałbyś żeby Tobie ktoś tak pomógł?
022com, wygląda to na zawory/wtryski (może podkładki). Ja tutaj bym szukał.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
lancer
Posty: 553
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer »

bardzo podobnie miałem w Pasat B4 1,9td był przestawiony na pompie wtryskiwał paliwo w nieodpowiednim momencie jak zrobiłem rozrząd ucichł ale zaczął. Czyli w tym kierunku bym szedł, ewentualnie jak powiedział poprzednik wtryski
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

lancer, nie ta technologia. W common rail możesz sobie pompą kręcić ile chcesz- nie ustawiasz wtrysku, pompa wytwarza odpowiednie ciśnienie, które musi mieć odpowiednie ciśnienie, zazwyczaj 240-320 bar na listwie CR i tam jest regulowane. Są sterowane elektronicznie.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
022com
Posty: 33
Rejestracja: 8 mar 2013, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 022com »

Dzięki za pomoc! "pomógł" poszedł dla każdego. Jakie są koszta ewentualnej naprawy tych zaworów? Gra w ogóle warta świeczki? Wtryski to wiem, ile mniej więcej kosztują. Jak nic nie znajde do środy to biore to auto na przegląd.
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Odpuść sobie to auto, jeśli występują tak głośne stuki. Nie wiadomo czy to zawory w 100% tylko czyste przypuszczenia.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
022com
Posty: 33
Rejestracja: 8 mar 2013, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 022com »

exeresis pisze:Odpuść sobie to auto, jeśli występują tak głośne stuki. Nie wiadomo czy to zawory w 100% tylko czyste przypuszczenia.
Tak też zrobię, dzięki za odpowiedź!
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jak dla mnie - to jest za głośnie tłuczenie jak na wtrysk - poza tym za wolne. Charakterystyka wtrysku CR też to wyklucza bo wtryskiwacz pracuje od 3 do 5x na jeden cykl tłoka. Wiele zjechanych CR`ów słyszałem i tam się cuda dziać potrafią ale nie słychać młócących wtrysków jak w starym mercu.
Dla mnie:
- któryś wtryskiwacz niedomaga i leje paliwsko do komory skutkiem czego wytłukło luzy na sworzniu w główce tłoka/korbowodu. Bardzo silne detonacyjne spalanie w jednej komorze. Miarowość i cykliczność owego stukotu na to wskazuje ze mogło to być przyczyną
- powyższa przypadłość i wypaliło dziurę w tłoku skutkiem czegoś wybuch/ciśnienie detonacji przedziera się do skrzyni korbowej ale to by było głuche dudnienie i wywalałoby wszelkie odmy. Tu słychać wyraźnie metaliczne tępe uderzenia.
- wali na którymś korbowodzie, może na panewce korbowodowej na wale. Czujniki ciśnienia oleju jeżeli istnieją w tych silnikach to i tak nie zasygnalizuje niczego jeżeli będzie miał chociaż z pół atm. odczytu.
- siadł któryś hydroregulator i wałek rozrządu lub dźwigienka napieprza po nim pozbawiona kasacji luzu
- coś się dzieje niedobrego z napędem rozrządu. Te silniki zazwyczaj robione są na jedną modłę: 16V głowica w której siedzą 2 wałki ale napędzany paskiem z wału jest tylko jeden z nich. Drugi napędzany jest łańcuchem z pierwszego już pod pokrywą. Mamy w ten oto sposób bardzo zawodny mechanizm łańcuchowo-prowadnicowo-ślizgowo-napinaczowy najczęściej napinany hydraulicznie. Brak ciśnienia, niewłaściwy olej w silniku, jego niedostatek lub napęd pompy olejowej silnika jakimś imbusikiem i zaczynają się hocki-klocki przy porannych rozruchach. Łańcuch się wyciąga i zaczyna ginąć synchronizacja zaworów ssących z wydechowymi i zaczyna się stukot w silniku. W ekstremalnych sytuacjach jego wyzłomowanie w biegu wydając wcześniej fortunę na diagnostyki CHECK`ów i wymiany milionów czujników synchronizacji i położenia wałków, wału, przepustnic itp...
- wybił się zamek na zaworze i ten podskakuje dobijany tłokiem od spodu
- rozpiął się całkowicie zamek i zawór wpada do środka komory spalania. Jeżeli zawory wchodzą pionowo do komory spalania tłok będzie go sobie podbijał do góry. Kumpel miał taki numer w siln. TDI.

Reasumując: na pewno nie jest to błahostka i jeżeli nie jesteś sprawnym mechanikiem który sam potrafi rozebrać silnik i nie masz dostępu do części zamiennych po hurtowych cenach lub dobrego źródełka na używki - odpuść sobie ten samochód bo wtopisz.
Poza tym silniki TDCI Forda to bardzo upierdliwe, niewdzięczne i kosztowne (jak każdy CR) ustrojstwa do naprawy.
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

wszystko tylko nie tdci :)
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości