problemowa zagadka

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

problemowa zagadka

Post autor: mishaq »

cześć
sprawa wygląda tak
w niedziele wieczorem dojeżdzam pod dom z rezerwą 9 litrów w baku. poniedziałem auto stoi, wtorek odpalam, odpala, przejeżdzam 150m i zdycha, znam ten dźwięk, próbuje odpalać kręci ale nie ma paliwa.... a w baku jest. odkręcam obudowe filtra paliwa a tam paliuwko tylko do połowy może mniej.

teraz pytania
mam 2,2 cdi lift ile litrów powinienem mieć bak? nie raz komputer pokazywał mi nawet i 5 lirtów i jechałem dalej. po pełnym dotankowaniu weszło równo 60 litrów.

dalsza część story
dolewam do obudowy filtra paliwa, dolewam do baku, auto po paru przekręceniach odpala i jedzie na stacje. zatankowane do pełna (60 litrów), komputer podaje że mam max 70, rezerwa pokazywała 9, a litr dolałem do baku więc idealnie,

dalsze pytania:
co się stało że 9 litrów w baku zamarło (nie zamarzło bo tego dnia było minus 1 a paliwko bp ultimate i konkretnie to tankowanie odpalało mi przy minus 20)????

minęły 3 dni auto znowu normalnie odpala i wszystko ok. czy ktoś przerabiał taki temat, jak dla mnie się zapowietrzył, ale w jaki sposób jak w baku 9 litrów diesla? dobrego diesla?

pozdrawiam Michał
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

mishaq pisze:mam 2,2 cdi lift ile litrów powinienem mieć bak?
Podaj VIN
mishaq pisze:co się stało że 9 litrów w baku zamarło
A może się zapowietrza układ paliwowy? Przyda się sprawdzenie przewodów idących do filtra.
mishaq pisze: paliwko bp ultimate i konkretnie to tankowanie
Co do ultimate to masz szanse zatankować "przepłaconą", normalną ropę, to jest polska. Co do tankowania "konkretnie" to nie wiem jak to się robi, ja zawsze tak samo tankuję, pistolet do wlewu i naciskam spust.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

kolego napisałem że z tego tankowania "konkretnie z tego" odpalałem przy minus 20

oto vin wdb2102061A979818
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

70l w tym 9 rezerwy, paliwo w małych ilościach może marznąć lub wtrącać parafinę, często tez zapowietrzają się układy paliwowe w naszych samochodach.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

czyli max zbiornika to 70 litrów?
co to znaczy często się zapowietrzają- ja mam pierwszy raz do czynienia z takim przypadkiem, co może być przyczyną? oringi? jechać do pompiarzy żeby sprawdzili?

auto po zabiegu dolania paliwa w filtr i do baku jeździ jak jeździło, co można zrobić by zapiebiec w przyszłości takim zabawom (no wiem że ogólnie trzymać paliwo w baku na wysokim poziomie)?
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Tak paliwa więcej w baku i sprawdź oringi na układzie paliwowym, sprawdź czy w przewodach dochodzących do filtra paliwa nie ma powietrza. Ogólnie wystarczy trzymać więcej paliwa w zimie, gdy temp. spadają to paliwo lubi się kurczyć, gęstnieć. Ultimate nie daje żadnej gwarancji jakości.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

no rozumiem że ultimate nie daje gwarancji jakości, ale jak było jego 20 litrów w baku to oapalało przy minis 20 a jak było 9 litrów to pajawił sie problem, oczywiście jak mówiłem wcześniej z tego samego tankowania to paliwo
sprawdziłęm oringi na przewodach na ile mogłem (zresztą przy okazji robienia głowicy dali mi nowe) więc zostają oringi na pompie (chyba sam tego nie sprawdze)

na zdrowy rozsądek- w przypadku wady pringów paliwo powinno sie cofać przy każdym stanie baku? bo już 3 dni jeżdze, auto na noc na dworze i nic???? normalnie gada rano
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, o 01:52 przez mishaq, łącznie zmieniany 1 raz.
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

wymień te swoje Pringi i będzie git :hyhy:
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

ok wymienie, mała literówka i się kolega śmieje
pozdrawiam
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Miałem podobnie kiedyś. Wg kompa 5 litrów w baku ale po 2 km jazdy silnik zgasł i brak paliwa w filtrze (dodam, że silnik zimny ale pogoda +15 stopni). Dziwne to było bo jeździłem normalnie jak wg kompa wskazanie było 2-3 litry ale silnik ciepły.
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

i co było powodem takiego zachowania?
rozwiązałeś zagadke czy zatankowałeś i dalej jazda?
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

mishaq pisze:odkręcam obudowe filtra paliwa a tam paliuwko tylko do połowy może mniej.
Paliwo nie dochodziło do filtra, przyczyna, w niskich temperaturach w przewodzie paliwowym może powstać korek z lodu.
Po uruchomieniu silnik wypalił z filtra tyle paliwa ile się dało i zgasł.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

zrozumiałbym to gdyby się to stało przy minus 20 ale mi akurat to się przydarzyło przy temp minus 1 minus2

ale dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

mishaq pisze:i co było powodem takiego zachowania?
rozwiązałeś zagadke czy zatankowałeś i dalej jazda?
Nie mam pojęcia. Od tego czasu poniżej 5 litrów nigdy nie schodzę.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

5 litrów to zawsze miałem w WFM ce , ludzie nie róbcie laby , sami prośicie się o problemy :P
E 270 CDI 2000r, lift, manual
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości