niska temperatura silnika :/

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

simxx
Posty: 6
Rejestracja: 7 lip 2009, o 09:32
Lokalizacja: polska południowa

niska temperatura silnika :/

Post autor: simxx »

witam ponownie,
i znowu coś mnie zastanawia!

zaciekawiła mnie temperatura silnika, która po przejechaniu 5-10 km wzrasta do 70-85 stopni C, nie jest to za mało?, chyba powinno być ok 90-95?

i jak dalej jadę jest tak samo ok 80 stopni pokazuje wstazówka?

poza tym żadnych objawów nie zauważyłem

czy mam powód do niepokoju???

bardzo proszę o opinię
E 270 cdi elegance
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

termostat do wymiany?

u mnie było tak, że długo się nagrzewał, zimą bywało nawet, że po przejechaniu 20km temp. wynosiła 60 stopni :shock: po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy, silnik nagrzewa się szybko i trzyma na trasie temp. w granicach ok. 85 stopni, w mieście w korkach chyba 92 stopnie.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Z tego co wiem są różne termosaty np 82 stopnie C i tyle powinien trzymać, w korku to normalne ze temp wzrośnie do tych 90, tak to powinno trzymać 82, wiec masz dobrze temperaturę !
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
Stoniak
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2009, o 01:09
Lokalizacja: gryfino

Post autor: Stoniak »

Masz wszystko ok-w moim tak jest zawsze 82 stopnie a w korkach max 85.Temperatura w jak najlepszym zakresie.
E270 Cdi 2000
WDB2100161B185793
Lepiej byc panem w piekle,niz sluga w niebie.
simxx
Posty: 6
Rejestracja: 7 lip 2009, o 09:32
Lokalizacja: polska południowa

Post autor: simxx »

...dziękuję za opinie,
chyba jestem przewrażliwiony!

w sumie gdyby to był walnięty termostat to palił by znacznie więcej, dzisiaj po mieście zrobiłem ok 60 km i spalanie według komputera wychodziło ok 7,4-8,3 L

pozdrawiam
E 270 cdi elegance
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

w te upaly powinno byc kolo 90st na blacie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
marus84
Posty: 46
Rejestracja: 7 paź 2008, o 21:10
Lokalizacja: Opole/Wrocław

Post autor: marus84 »

U mnie w sumie ciągle pokazuje w tych temperaturach ok. 80st. po mieście jak się jeździ to dochodzi do 90 nawet ale w tę zimę miałem trochę ponad 70 może 75. Ale samochód jeździ bez problemowo.
Czy ja mam powód do zmartwień?

Pozdrawiam
E-pozdrowienia :)
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jezeli to diesel to za malo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
marus84
Posty: 46
Rejestracja: 7 paź 2008, o 21:10
Lokalizacja: Opole/Wrocław

Post autor: marus84 »

Czyli u mnie może być padnięty termostat? Chyba też nie do końca bo przecież jakoś działa. Ile naprawa go może kosztować i na czym polega? Bo może mógłbym to zrobić w zaciszu ogrodu? Czy to za dużo roboty?

Pozdrawiam.
E-pozdrowienia :)
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

"jakoś działa" nie jest równoznaczne z "dobrze działa", zakup termostatu nie jest jakimś kosmicznym wydatkiem i raczej rzadko się go wymienia, więc nie ma sensu próbować go naprawiać jeśli w ogóle się da ale w jak przysłowie mówi polak potrafi :mrgreen: Chyba lepiej żeby silnik pracował w prawidłowej dla siebie temperaturze niż za jakiś czas robić remont silnika co w żaden sposób się nie opłaci.
Ja za termostat do 320cdi zapłaciłem coś około 180 zł. za oryginał, nie wiem jak jest w innych silnikach ale w 320cdi wymienia się go razem z obudową i czujnikiem dlatego taka cena. Wymiana zajęła mi na spokojnie jakieś 40 minut, trzeba przy tym spuścić jakieś 3 litry płynu z układu chłodzenia.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

No E270 trudno dogrzac jesli gdy jest chlodno ogrzewanie bierze duzo ciepla no i duzo plynu w ukladzie nieraz jade 10 km zeby uzyskac prawidlowa temperature
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

w sumie ważne jest żeby auto w korkach się nie przegrzewało, jak łapie za wysoka temperaturę warto dać nawiew gorącego powietrza, odciągnie to temp z silnika i płyn sie nie zagotuje- dobry patent
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
marus84
Posty: 46
Rejestracja: 7 paź 2008, o 21:10
Lokalizacja: Opole/Wrocław

Post autor: marus84 »

No ale to tez nie chodzi o to żeby trzeba było włączać nawiew ciepłego powietrza.
To jest wyjście ale tylko i wyłącznie awaryjne!
Ja osobiście poczekam na zimę i zobaczę jeszcze raz jak u mnie z temperaturą. Zarówno z dogrzewaniem jak i bez i w różnych kombinacjach.

Pozdrawiam
E-pozdrowienia :)
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
kamlot
Posty: 12
Rejestracja: 26 maja 2009, o 22:15
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kamlot »

merlin pisze:w sumie ważne jest żeby auto w korkach się nie przegrzewało, jak łapie za wysoka temperaturę warto dać nawiew gorącego powietrza, odciągnie to temp z silnika i płyn sie nie zagotuje- dobry patent
ja stojac w korku wlaczam klime a nie ogrzewanie. jedz lepiej do warsztatu. a z drugiej strony wydaje mi sie ze patent typu wlaczanie ogrzewania jak jest wysoka temperatura to nic innego jak spadek napiecia na zegarach i stad ciut nizsza temperatura.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

kamlot no właśnie sie mylisz !! W sytuacji awaryjnej jak widzisz ze nagle podskoczyła temp to nadmuch gorącego nawiewu odciąga to ciepło z silnika, mało to razy widziałeś ze komuś się auto zagotowało w korku, a wystarczyło pomyslec...jak przegrzejesz silnik to moze pasc uszczelka pod głowica, wszystko sie moze stac w sumie..Podstawa to sprawny termostat, to chyba oczywiste ale to zawsze wyjście awaryjne.

Pozdrawiam
MacGyver :mrgreen:
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości