niska temperatura silnika :/
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
niska temperatura silnika :/
witam ponownie,
i znowu coś mnie zastanawia!
zaciekawiła mnie temperatura silnika, która po przejechaniu 5-10 km wzrasta do 70-85 stopni C, nie jest to za mało?, chyba powinno być ok 90-95?
i jak dalej jadę jest tak samo ok 80 stopni pokazuje wstazówka?
poza tym żadnych objawów nie zauważyłem
czy mam powód do niepokoju???
bardzo proszę o opinię
i znowu coś mnie zastanawia!
zaciekawiła mnie temperatura silnika, która po przejechaniu 5-10 km wzrasta do 70-85 stopni C, nie jest to za mało?, chyba powinno być ok 90-95?
i jak dalej jadę jest tak samo ok 80 stopni pokazuje wstazówka?
poza tym żadnych objawów nie zauważyłem
czy mam powód do niepokoju???
bardzo proszę o opinię
E 270 cdi elegance
termostat do wymiany?
u mnie było tak, że długo się nagrzewał, zimą bywało nawet, że po przejechaniu 20km temp. wynosiła 60 stopni :shock: po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy, silnik nagrzewa się szybko i trzyma na trasie temp. w granicach ok. 85 stopni, w mieście w korkach chyba 92 stopnie.
u mnie było tak, że długo się nagrzewał, zimą bywało nawet, że po przejechaniu 20km temp. wynosiła 60 stopni :shock: po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy, silnik nagrzewa się szybko i trzyma na trasie temp. w granicach ok. 85 stopni, w mieście w korkach chyba 92 stopnie.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
U mnie w sumie ciągle pokazuje w tych temperaturach ok. 80st. po mieście jak się jeździ to dochodzi do 90 nawet ale w tę zimę miałem trochę ponad 70 może 75. Ale samochód jeździ bez problemowo.
Czy ja mam powód do zmartwień?
Pozdrawiam
Czy ja mam powód do zmartwień?
Pozdrawiam
E-pozdrowienia
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
Czyli u mnie może być padnięty termostat? Chyba też nie do końca bo przecież jakoś działa. Ile naprawa go może kosztować i na czym polega? Bo może mógłbym to zrobić w zaciszu ogrodu? Czy to za dużo roboty?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
E-pozdrowienia
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
"jakoś działa" nie jest równoznaczne z "dobrze działa", zakup termostatu nie jest jakimś kosmicznym wydatkiem i raczej rzadko się go wymienia, więc nie ma sensu próbować go naprawiać jeśli w ogóle się da ale w jak przysłowie mówi polak potrafi :mrgreen: Chyba lepiej żeby silnik pracował w prawidłowej dla siebie temperaturze niż za jakiś czas robić remont silnika co w żaden sposób się nie opłaci.
Ja za termostat do 320cdi zapłaciłem coś około 180 zł. za oryginał, nie wiem jak jest w innych silnikach ale w 320cdi wymienia się go razem z obudową i czujnikiem dlatego taka cena. Wymiana zajęła mi na spokojnie jakieś 40 minut, trzeba przy tym spuścić jakieś 3 litry płynu z układu chłodzenia.
Ja za termostat do 320cdi zapłaciłem coś około 180 zł. za oryginał, nie wiem jak jest w innych silnikach ale w 320cdi wymienia się go razem z obudową i czujnikiem dlatego taka cena. Wymiana zajęła mi na spokojnie jakieś 40 minut, trzeba przy tym spuścić jakieś 3 litry płynu z układu chłodzenia.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
No ale to tez nie chodzi o to żeby trzeba było włączać nawiew ciepłego powietrza.
To jest wyjście ale tylko i wyłącznie awaryjne!
Ja osobiście poczekam na zimę i zobaczę jeszcze raz jak u mnie z temperaturą. Zarówno z dogrzewaniem jak i bez i w różnych kombinacjach.
Pozdrawiam
To jest wyjście ale tylko i wyłącznie awaryjne!
Ja osobiście poczekam na zimę i zobaczę jeszcze raz jak u mnie z temperaturą. Zarówno z dogrzewaniem jak i bez i w różnych kombinacjach.
Pozdrawiam
E-pozdrowienia
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
ja stojac w korku wlaczam klime a nie ogrzewanie. jedz lepiej do warsztatu. a z drugiej strony wydaje mi sie ze patent typu wlaczanie ogrzewania jak jest wysoka temperatura to nic innego jak spadek napiecia na zegarach i stad ciut nizsza temperatura.merlin pisze:w sumie ważne jest żeby auto w korkach się nie przegrzewało, jak łapie za wysoka temperaturę warto dać nawiew gorącego powietrza, odciągnie to temp z silnika i płyn sie nie zagotuje- dobry patent
kamlot no właśnie sie mylisz !! W sytuacji awaryjnej jak widzisz ze nagle podskoczyła temp to nadmuch gorącego nawiewu odciąga to ciepło z silnika, mało to razy widziałeś ze komuś się auto zagotowało w korku, a wystarczyło pomyslec...jak przegrzejesz silnik to moze pasc uszczelka pod głowica, wszystko sie moze stac w sumie..Podstawa to sprawny termostat, to chyba oczywiste ale to zawsze wyjście awaryjne.
Pozdrawiam
MacGyver :mrgreen:
Pozdrawiam
MacGyver :mrgreen:
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości