Kat wtrysku - Lucas. Dziwna spraw

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jimmson
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2015, o 16:43
Lokalizacja: Koszalin

Kat wtrysku - Lucas. Dziwna spraw

Post autor: jimmson »

Mercedes W210 2.2D(95KM) + Pompa Lucas z roku 1997.

Witam.
Zgłupiałem od czytania wątków na forach. Czy ktoś jest w stanie wyjaścić, która metoda jest poprawna?

1. Koło ustawione na 14st po OT. W otworze z boku pompy widać rowek(do blokowania). Po zamontowaniu pompy ma być tak samo czyli: Na kole 14 stopni po OT, a w pompie rowek. I to już jest ustawiony poprawnie kąt wtrysku?
2. Pompa zamontowana jak wyżej. Do pompy do przewodu nr 1 wpinamy rurkę przeźroczystą, kręcimy kołem do drgnięcia paliwa. Paliwo drga i czytamy znak na kole. Jak paliwo drgnie dokładnie w momencie 14 stopni po OT to jest dobrze?

Auto mi nie odpala po uszczelnieniu pompy. Z wtryskiwaczy tryska paliwo. Nie ma pęcherzyków powietrza.

Która z powyższych metod jest metodą poprawną?
Ostatnio zmieniony 3 lut 2017, o 14:31 przez jimmson, łącznie zmieniany 2 razy.
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii

Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
jimmson
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2015, o 16:43
Lokalizacja: Koszalin

Re: Kat wtrysku - Lucas. Pomocy:(

Post autor: jimmson »

Jak sprawdzić czy tłok jest w górnej pozycji? Można w otwór od wtrysku coś włożyć? Słuchać? Bo możliwe, że pompa zamontowana była na 14st.OT ale na dolnym położeniu. Im więcej czytam tym więcej pytań :D
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii

Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
jimmson
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2015, o 16:43
Lokalizacja: Koszalin

Re: Kat wtrysku - Lucas. Dziwna spraw

Post autor: jimmson »

Teraz już mam przysłowiowy "mózg roz*any" :D

Czytając fora natrafiłem na wątek gdzie użytkownik ustawił 14st po OT i mu auto kopciło i ledwo odpalało. Pomyślał, że coś jest nie tak. Ustawił tak jak podpowiedziała mu intuicja czyli na 14 stopni przed OT. Efekt? Auto ładnie opalało i nie kopciło. Komentarz jaki otrzymał to "skoro działa to po co drążyć" :D

Nikt nie chce pomóc ale może dacie jakieś sugestie co do moich zdolności artystucznych. Kołem kręcimy w prawo.

Teraz kminię, że może odwrotnie tłoki pracują. To jak to jest? Pracują tak jak na rysunkach poniżej? Czy odwrotnie?

Gdy tłok jest w GMP to obojętnie w którą stronę przekręcimy koło to tłok będzie spadał. Nie może wyżej pójść.
Załączniki
Tu mamy obrazek na którym widać koło, znaczek OT, strzałeczkę i poniżej fazę ruchu tłoka.
Tu mamy obrazek na którym widać koło, znaczek OT, strzałeczkę i poniżej fazę ruchu tłoka.
Tu mamy przykład książkowy. 14 stopni po OT. Zwrócić należy uwagę, że tłok spada. Czyli paliwo jest podanę w momęcie rozprężania.
Tu mamy przykład książkowy. 14 stopni po OT. Zwrócić należy uwagę, że tłok spada. Czyli paliwo jest podanę w momęcie rozprężania.
Tu mamy tak jak intuicja podpowiada. Czyli ustawienie 14 stopni przed OT. Tłok się zbliża do góry, powietrze się spręża, nagrzewa. Podanie paliwa i wybuch.
Tu mamy tak jak intuicja podpowiada. Czyli ustawienie 14 stopni przed OT. Tłok się zbliża do góry, powietrze się spręża, nagrzewa. Podanie paliwa i wybuch.
Była w202 Ce 1.8 El Pi Dżii

Jest w210 E 2.2 D, a w stajni 95 Qni! I Lukasek
Jakubin96
Posty: 1
Rejestracja: 12 gru 2018, o 22:49

Re: Kat wtrysku - Lucas. Dziwna spraw

Post autor: Jakubin96 »

Witam serdecznie mam podobny problem, czy udało się z ustawieniem kąta wtrysku ? U mnie jest taki problem, że znaki na wale zaworów czyli przy blokadzie rozrządy są, a na kole pasowym nie pokrywają się. I tu moje pytanie, czy jeśli zablokujemy rozrząd blokadą to wtedy mamy GMP ? Jeśli tak, to wtedy musze nanieść podziałkę na koło pasowe i przekręcić w prawo o 14 stopni i dopiero wkładać zablokowaną pompę ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości