Jaki olej ?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Jaki olej ?
Wiem,że temat był wiele razy poruszany na forum. Ale nie znalazłem tam wiadomości o oleju do tego silnika. Jestem przed pierwszą wymianą oleju. Jaki olej polecacie do E240 ( rok prod.1998, przebieg 195 tys.) ). Wiem, że do tej pory był wlewany wg książki : 0W/40, 5W/40 i ostatnio Mobil 5W/30. Czy zmienić firmę czy zostać przy mobilu? Czytałem wiele negatywnych opinii o LOTOSIE, ale z tego co wiem posiada on rekomendacje MB ( może warto ? ) ? Interesuje mnie też jak często go zmieniać co 10 czy 15 tys. km ?
MB E240 Śnieżynka
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Re: Jaki olej ?
Kolego, spokojnie możesz lać dobrej klasy 10W40 (nawet z beczki jak masz zaufanego mecha). Zmieniać co tyle, co ile wyskakuje serwis, nie wymyślać :mrgreen:scofo pisze:Wiem,że temat był wiele razy poruszany na forum. Ale nie znalazłem tam wiadomości o oleju do tego silnika. Jestem przed pierwszą wymianą oleju. Jaki olej polecacie do E240 ( rok prod.1998, przebieg 195 tys.) ). Wiem, że do tej pory był wlewany wg książki : 0W/40, 5W/40 i ostatnio Mobil 5W/30. Czy zmienić firmę czy zostać przy mobilu? Czytałem wiele negatywnych opinii o LOTOSIE, ale z tego co wiem posiada on rekomendacje MB ( może warto ? ) ? Interesuje mnie też jak często go zmieniać co 10 czy 15 tys. km ?
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Tak. O serwisie. Jak Ci skasują przy wymianie oleju to pojawi się znowu za odpowiednio przewidziany przez producenta przebieg (15 kkm).scofo pisze:Jestem Laikiem w tym temacie. Czyli rozumiem na wyświetlaczu pojawi się info o wymianie ?
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Ja posiadam taki sam motor z tego roku i podobnym przebiegiem bo 205.000 km. Ja leję mobil1 5W40, wchodzi ok. 8 litrów. Silnik nadal jest w bardzo dobrej kondycji, o braniu oleju niema mowy. Nie zmieniam marki ponieważ taki olej jest rekomendowany przez MB i nie jestem zainteresowany pozornymi oszczędnościami!!!
MB S210 E240T CLASSIC 170KM STAG300
WDB2102611A788575
MB Citan
WDF4156051U132052
WDB2102611A788575
MB Citan
WDF4156051U132052
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 1 wrz 2009, o 12:38
- Lokalizacja: Tychy
nie polecam polskich oleji, lepiej pozostac przy mobilu lub podobnej klasie oleju np shell. a spokojnie mozesz zmienic na 10W40 nic nie powinno sie stac a zmniejszysz sobie koszty wymian oleju
Wczesniej:
VW Golf I 1,6D 79r.
W124 250D KOMBI 86r.
W210 E290TD 98r Elegance
W208 3.2 V6 97r Elegance
Teraz:
Skoda Octavia Kombi RS 2.0 TDi
VW Golf I 1,6D 79r.
W124 250D KOMBI 86r.
W210 E290TD 98r Elegance
W208 3.2 V6 97r Elegance
Teraz:
Skoda Octavia Kombi RS 2.0 TDi
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Wiesz, to jest tak, że Mobila czy Shella możesz kupić podróbkę i wyjdziesz na tym gorzej niż gdybyś wlał Lotosa. Ja tam Lotosa nie leję, ale kolega rolbas na lotosie syntetyku wyśmigał już (z gazem) dobrze ponad 200 kkm w W210 E200 i nawet zapodawał zdjęcia jak wyglądała miska olejowa (bo gdzieś na kamulcu ją sobie rozwalił):pawel.skupin pisze:nie polecam polskich oleji
http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... =5&o=&vc=1
Sam jeżdżę na Mobilu albo Shellu :lol:
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
to ja moze wkleje sobie tu takie coś ....
"""To jest tak. Okreslenie klasy lepkosci jest mozna powiedziec "punktowe".
To znaczy nie bierze pod uwage zmieniajacych sie wrunkow temperatury
pracy oleju i obciazenia pod jakim pracuje oraz utraty jego wlasciwosci
w zwiazku ze iloscia godzin przepracowanych w silniku. Czynniki te
wplywaja na wiele wlasnosci oleju, ale przede wszystkim na zdolnosc do
utrzymania stalego cisnienia oleju wraz ze wzrostem temperatury,
obciazenia i przebiegu. Obserwacje czynilem na dwoch samochodach (oba
wyposarzone w analogowe mierniki temepratury i cisnienia oleju). Oleje,
ktore testowalem to Mobil 1 5W50, Castrol RS 0W40, Castrol RS 10W60 i
Castrol SLX 0W30.
Samochód Porsche 928S (4.7i V8 310KM):
1. Mobil 1 5W50 - na zimno duże ciśnienie przy wzroście obciążenia i
temperatury (do ca. 140C) znacznie spada. Wyraźne pogorszenie po 10tys
km.
2. Castrol RS 0W40 - podobnie jak Mobil tylko spadek ciśnienia nieco
wolniejszy i mniejszy. Wyraźne pogorszenie po 12tys km.
3. Castrol RS 10W60 - spadek ciśnienia nieznaczny. Widoczne, pogorszenie
zaczyna sie po 12tys km.
Samochód Mistubishi Lancer Evo V (2.0i turbo 300KM):
1. Castrol RS 10W60 - patrz wyzej
2. Castrol SLX 10W30 - cisnienie na zimno nieznacznie (0,5kg/cm2) nizsze
niz w RS 10W60 ale nie spada, nawet przy temperaturze oleju powyzej
160C.
Kwestia przebiegu nie miała tu wpływu bo zmiany oleju co 5-7,5tyskm."
"""To jest tak. Okreslenie klasy lepkosci jest mozna powiedziec "punktowe".
To znaczy nie bierze pod uwage zmieniajacych sie wrunkow temperatury
pracy oleju i obciazenia pod jakim pracuje oraz utraty jego wlasciwosci
w zwiazku ze iloscia godzin przepracowanych w silniku. Czynniki te
wplywaja na wiele wlasnosci oleju, ale przede wszystkim na zdolnosc do
utrzymania stalego cisnienia oleju wraz ze wzrostem temperatury,
obciazenia i przebiegu. Obserwacje czynilem na dwoch samochodach (oba
wyposarzone w analogowe mierniki temepratury i cisnienia oleju). Oleje,
ktore testowalem to Mobil 1 5W50, Castrol RS 0W40, Castrol RS 10W60 i
Castrol SLX 0W30.
Samochód Porsche 928S (4.7i V8 310KM):
1. Mobil 1 5W50 - na zimno duże ciśnienie przy wzroście obciążenia i
temperatury (do ca. 140C) znacznie spada. Wyraźne pogorszenie po 10tys
km.
2. Castrol RS 0W40 - podobnie jak Mobil tylko spadek ciśnienia nieco
wolniejszy i mniejszy. Wyraźne pogorszenie po 12tys km.
3. Castrol RS 10W60 - spadek ciśnienia nieznaczny. Widoczne, pogorszenie
zaczyna sie po 12tys km.
Samochód Mistubishi Lancer Evo V (2.0i turbo 300KM):
1. Castrol RS 10W60 - patrz wyzej
2. Castrol SLX 10W30 - cisnienie na zimno nieznacznie (0,5kg/cm2) nizsze
niz w RS 10W60 ale nie spada, nawet przy temperaturze oleju powyzej
160C.
Kwestia przebiegu nie miała tu wpływu bo zmiany oleju co 5-7,5tyskm."
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Wiesz, dla mnie takie obserwacje gościa, który używa ich w silnikach dużo bardziej wyczynowych niż poczciwe M112, są o kant .... potłuc :mrgreen: Może niech sobie zainwestuje w laboratorium i testuje :lol:
A wracając do rzeczy - wolę obejrzeć np. foty miski po 200 kkm na Lotosie jak w przypadku linku, który podałem. I wiesz co to oznacza dla przeciętnego użytkownika? Że nawet Lotos (spełniający jakieś tam normy) zmieniany uczciwie i eksploatowany normalnie daje radę...
Pozdrawiam,
nonmaximus
A wracając do rzeczy - wolę obejrzeć np. foty miski po 200 kkm na Lotosie jak w przypadku linku, który podałem. I wiesz co to oznacza dla przeciętnego użytkownika? Że nawet Lotos (spełniający jakieś tam normy) zmieniany uczciwie i eksploatowany normalnie daje radę...
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
To co napisałeś jest bardzo ciekawe. Szkoda, że Mobila nie testowano na Lancerze wtedy
można by było wysnuć jakieś wnioski.Od prawie zawsze jeżdżę na Mobilu i nigdy nie "zajechałem" silnika.Zdarzało mi się nie wymieniać oleju przez 20-30 tys.
można by było wysnuć jakieś wnioski.Od prawie zawsze jeżdżę na Mobilu i nigdy nie "zajechałem" silnika.Zdarzało mi się nie wymieniać oleju przez 20-30 tys.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jezdzilem kiedys sluzbowa ASTRA, miesiecznie jakies 8 do 12 kkm. Gdybym zgodnie z terminami serwisowymi wymiany robil, to z racji kosztow dlugo bym nie popracowal caly czas jezdzilem na MOBIL1 po 30kkm, wykupilem je z firmy i teraz to autko ma juz przejechane ponad 500kkm !! i nie nie bierze nic oleju... wiec moze to nie tylko zasluga silnika ale i oleju na ktorym jezdzil..
- Marcin13736
- Posty: 275
- Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
- Lokalizacja: łódzkie
Mój ojciec kiedys mając VW Passata 1,9 TD z 90 roku zalewał silnik turdusem. Mimo przebiegu 300 tyś km silnik nie brał grama oleju. Czyli może polskie nie najgorsze. A propos...Siostra miała "maluszka" jeździła na Elfie, chyba STi, czy jakos tak(To było z 10 lat temu). Nie dolewała oleju, szlak trafił silnik, robilismy z ojcem "kapitalny". Cholera nie mogłem domyć części po oleju benzyną ekstrakcyjną- ciagle były tłuste.
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
Zmiany ciśnienia oleju sa malo ważne jeżeli nie spadają poniżej krytycznej wartości. Pompa może dawac i 100 bar ale na wał i td idzie olej po zaworze regulacyjnym przelewowym zwykle i osiąga kilka bar zależnie od konstrukcji.
Ważniejsze jest jakie ma pozostałe właściwości.
Ponadto:1. nawet niby słabszy olej regularnie wymieniany jest ok.
2. Wasze indywidualne doświadczenia są o kant d... rozbić gdyz ... jak mawiał wujek Stalin- jednostka niczym, ważna jest statystyka -- i miał rację!
Jedynie firmy badawcze mogą cos powiedzieć, lecz opłacanii przez prod. olejów kłamia jak z nut, czyli dupa! Tylko firmy niezależne -zna ktos takie?? Hej!
Wyrażaj się kulturalnie, tu są damy.
Ważniejsze jest jakie ma pozostałe właściwości.
Ponadto:1. nawet niby słabszy olej regularnie wymieniany jest ok.
2. Wasze indywidualne doświadczenia są o kant d... rozbić gdyz ... jak mawiał wujek Stalin- jednostka niczym, ważna jest statystyka -- i miał rację!
Jedynie firmy badawcze mogą cos powiedzieć, lecz opłacanii przez prod. olejów kłamia jak z nut, czyli dupa! Tylko firmy niezależne -zna ktos takie?? Hej!
Wyrażaj się kulturalnie, tu są damy.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, o 20:33 przez baca, łącznie zmieniany 1 raz.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości