Jaki olej ?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

scofo
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2008, o 15:24
Lokalizacja: Poznań

Jaki olej ?

Post autor: scofo »

Wiem,że temat był wiele razy poruszany na forum. Ale nie znalazłem tam wiadomości o oleju do tego silnika. Jestem przed pierwszą wymianą oleju. Jaki olej polecacie do E240 ( rok prod.1998, przebieg 195 tys.) ). Wiem, że do tej pory był wlewany wg książki : 0W/40, 5W/40 i ostatnio Mobil 5W/30. Czy zmienić firmę czy zostać przy mobilu? Czytałem wiele negatywnych opinii o LOTOSIE, ale z tego co wiem posiada on rekomendacje MB ( może warto ? ) ? Interesuje mnie też jak często go zmieniać co 10 czy 15 tys. km ?
MB E240 Śnieżynka
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Re: Jaki olej ?

Post autor: nonmaximus »

scofo pisze:Wiem,że temat był wiele razy poruszany na forum. Ale nie znalazłem tam wiadomości o oleju do tego silnika. Jestem przed pierwszą wymianą oleju. Jaki olej polecacie do E240 ( rok prod.1998, przebieg 195 tys.) ). Wiem, że do tej pory był wlewany wg książki : 0W/40, 5W/40 i ostatnio Mobil 5W/30. Czy zmienić firmę czy zostać przy mobilu? Czytałem wiele negatywnych opinii o LOTOSIE, ale z tego co wiem posiada on rekomendacje MB ( może warto ? ) ? Interesuje mnie też jak często go zmieniać co 10 czy 15 tys. km ?
Kolego, spokojnie możesz lać dobrej klasy 10W40 (nawet z beczki jak masz zaufanego mecha). Zmieniać co tyle, co ile wyskakuje serwis, nie wymyślać :mrgreen:

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
scofo
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2008, o 15:24
Lokalizacja: Poznań

Post autor: scofo »

Jestem Laikiem w tym temacie. Czyli rozumiem na wyświetlaczu pojawi się info o wymianie ?
MB E240 Śnieżynka
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

scofo pisze:Jestem Laikiem w tym temacie. Czyli rozumiem na wyświetlaczu pojawi się info o wymianie ?
Tak. O serwisie. Jak Ci skasują przy wymianie oleju to pojawi się znowu za odpowiednio przewidziany przez producenta przebieg (15 kkm).

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
boodoos
VIP
Posty: 125
Rejestracja: 20 lip 2009, o 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: boodoos »

Ja posiadam taki sam motor z tego roku i podobnym przebiegiem bo 205.000 km. Ja leję mobil1 5W40, wchodzi ok. 8 litrów. Silnik nadal jest w bardzo dobrej kondycji, o braniu oleju niema mowy. Nie zmieniam marki ponieważ taki olej jest rekomendowany przez MB i nie jestem zainteresowany pozornymi oszczędnościami!!!
MB S210 E240T CLASSIC 170KM STAG300
WDB2102611A788575

MB Citan
WDF4156051U132052
pawel.skupin
Posty: 49
Rejestracja: 1 wrz 2009, o 12:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawel.skupin »

nie polecam polskich oleji, lepiej pozostac przy mobilu lub podobnej klasie oleju np shell. a spokojnie mozesz zmienic na 10W40 nic nie powinno sie stac a zmniejszysz sobie koszty wymian oleju :)
Wczesniej:
VW Golf I 1,6D 79r.
W124 250D KOMBI 86r.
W210 E290TD 98r Elegance
W208 3.2 V6 97r Elegance

Teraz:
Skoda Octavia Kombi RS 2.0 TDi
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

pawel.skupin pisze:nie polecam polskich oleji
Wiesz, to jest tak, że Mobila czy Shella możesz kupić podróbkę i wyjdziesz na tym gorzej niż gdybyś wlał Lotosa. Ja tam Lotosa nie leję, ale kolega rolbas na lotosie syntetyku wyśmigał już (z gazem) dobrze ponad 200 kkm w W210 E200 i nawet zapodawał zdjęcia jak wyglądała miska olejowa (bo gdzieś na kamulcu ją sobie rozwalił):
http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... =5&o=&vc=1

Sam jeżdżę na Mobilu albo Shellu :lol:

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

to ja moze wkleje sobie tu takie coś ....

"""To jest tak. Okreslenie klasy lepkosci jest mozna powiedziec "punktowe".
To znaczy nie bierze pod uwage zmieniajacych sie wrunkow temperatury
pracy oleju i obciazenia pod jakim pracuje oraz utraty jego wlasciwosci
w zwiazku ze iloscia godzin przepracowanych w silniku. Czynniki te
wplywaja na wiele wlasnosci oleju, ale przede wszystkim na zdolnosc do
utrzymania stalego cisnienia oleju wraz ze wzrostem temperatury,
obciazenia i przebiegu. Obserwacje czynilem na dwoch samochodach (oba
wyposarzone w analogowe mierniki temepratury i cisnienia oleju). Oleje,
ktore testowalem to Mobil 1 5W50, Castrol RS 0W40, Castrol RS 10W60 i
Castrol SLX 0W30.

Samochód Porsche 928S (4.7i V8 310KM):
1. Mobil 1 5W50 - na zimno duże ciśnienie przy wzroście obciążenia i
temperatury (do ca. 140C) znacznie spada. Wyraźne pogorszenie po 10tys
km.
2. Castrol RS 0W40 - podobnie jak Mobil tylko spadek ciśnienia nieco
wolniejszy i mniejszy. Wyraźne pogorszenie po 12tys km.
3. Castrol RS 10W60 - spadek ciśnienia nieznaczny. Widoczne, pogorszenie
zaczyna sie po 12tys km.

Samochód Mistubishi Lancer Evo V (2.0i turbo 300KM):
1. Castrol RS 10W60 - patrz wyzej
2. Castrol SLX 10W30 - cisnienie na zimno nieznacznie (0,5kg/cm2) nizsze
niz w RS 10W60 ale nie spada, nawet przy temperaturze oleju powyzej
160C.
Kwestia przebiegu nie miała tu wpływu bo zmiany oleju co 5-7,5tyskm."
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

Wiesz, dla mnie takie obserwacje gościa, który używa ich w silnikach dużo bardziej wyczynowych niż poczciwe M112, są o kant .... potłuc :mrgreen: Może niech sobie zainwestuje w laboratorium i testuje :lol:

A wracając do rzeczy - wolę obejrzeć np. foty miski po 200 kkm na Lotosie jak w przypadku linku, który podałem. I wiesz co to oznacza dla przeciętnego użytkownika? Że nawet Lotos (spełniający jakieś tam normy) zmieniany uczciwie i eksploatowany normalnie daje radę...

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Wy tu naprawde jestescie dziwni - nic do was nie przemawia jak wlasna wiedza :mrgreen: ,ale ok
reszty komentowac nie bede
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To co napisałeś jest bardzo ciekawe. Szkoda, że Mobila nie testowano na Lancerze wtedy
można by było wysnuć jakieś wnioski.Od prawie zawsze jeżdżę na Mobilu i nigdy nie "zajechałem" silnika.Zdarzało mi się nie wymieniać oleju przez 20-30 tys.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ziigii31
Posty: 15
Rejestracja: 27 cze 2008, o 09:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ziigii31 »

jezdzilem kiedys sluzbowa ASTRA, miesiecznie jakies 8 do 12 kkm. Gdybym zgodnie z terminami serwisowymi wymiany robil, to z racji kosztow dlugo bym nie popracowal :) caly czas jezdzilem na MOBIL1 po 30kkm, wykupilem je z firmy i teraz to autko ma juz przejechane ponad 500kkm !! i nie nie bierze nic oleju... wiec moze to nie tylko zasluga silnika ale i oleju na ktorym jezdzil..
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Proszę o opinie na temat oleju Mobil Delvac Extra XHP 10W40.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
Marcin13736
Posty: 275
Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Marcin13736 »

Mój ojciec kiedys mając VW Passata 1,9 TD z 90 roku zalewał silnik turdusem. Mimo przebiegu 300 tyś km silnik nie brał grama oleju. Czyli może polskie nie najgorsze. A propos...Siostra miała "maluszka" jeździła na Elfie, chyba STi, czy jakos tak(To było z 10 lat temu). Nie dolewała oleju, szlak trafił silnik, robilismy z ojcem "kapitalny". Cholera nie mogłem domyć części po oleju benzyną ekstrakcyjną- ciagle były tłuste.
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Zmiany ciśnienia oleju sa malo ważne jeżeli nie spadają poniżej krytycznej wartości. Pompa może dawac i 100 bar ale na wał i td idzie olej po zaworze regulacyjnym przelewowym zwykle i osiąga kilka bar zależnie od konstrukcji.
Ważniejsze jest jakie ma pozostałe właściwości.
Ponadto:1. nawet niby słabszy olej regularnie wymieniany jest ok.
2. Wasze indywidualne doświadczenia są o kant d... rozbić gdyz ... jak mawiał wujek Stalin- jednostka niczym, ważna jest statystyka -- i miał rację!
Jedynie firmy badawcze mogą cos powiedzieć, lecz opłacanii przez prod. olejów kłamia jak z nut, czyli dupa! Tylko firmy niezależne -zna ktos takie?? Hej!

Wyrażaj się kulturalnie, tu są damy.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, o 20:33 przez baca, łącznie zmieniany 1 raz.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości