Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Post autor: PABLOS »

W ciągu ostatnich 3 tygodni zauważyłem że zostają za mną kłęby czarnego dymu jak ruszam dynamicznie. Czy to mogą być wtryski? Może paliwo? Czy może jakaś inna przyczyna. Żaden komunikat się nie wyświetla.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2011, o 19:24 przez PABLOS, łącznie zmieniany 1 raz.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

Może być wiele rzeczy - zacznij od podpięcia kompa, a później dopiero dłubać - wtryski zawsze zdążysz wyjąć i wydać kasę od 250 do 400zł za wtrysk :-P paliwo swoją drogą - wlej STP - preparat na czyszcenie układu paliwoewego i wtrysków - bardzo często pomaga już za pierwszym razem.... powodzenia
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
Gwayhyr
Posty: 493
Rejestracja: 15 paź 2009, o 20:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gwayhyr »

Najczęściej w takiej sytuacji po prostu leją wtryski. Zastosuj preparat, który polecił iron1. Jak nie pomoże to pewnie czeka Cię wymiana wtrysków, ale żeby nie było zbędnych robót, podepnij auto pod komputer.
Mercedes E 200 136 KM 1996 r. Classic WDB2100351A059080
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Jesli GWALTOWNIE ruszasz, z gazem w podlodze to taki urok Diesla ;)

Wtryskow nie trzeba od razu wymieniac, wystarczy same koncowki.
E 220 CDI '01 Elegance
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Zastanawiam się tylko czy ten środek można stosować w cdi. Czy aby na pewno jest bezpieczny, czy nie uszkodzi np. pompy?
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: dk77 »

No właśnie. Też mi się tak robi gdy depnę momentalnie. Czy ów środek można wlać do CDI?
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

Powiedzcie mi ze sie myle-jezeli auto ma kilka lat wiec w ukladzie paliwowym zbiera sie syf.Wlewamy srodek do czyszczenia ukladu i syf sie rozpuszcza i lezie do pompy wiem jest filtr ale czy da rade wszystko zatrzymac :?: Jak da rade to ok a jak nie :?:
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
jakobs66
Posty: 129
Rejestracja: 19 lut 2010, o 09:55
Lokalizacja: Sopot

Post autor: jakobs66 »

...są to uroki "ekologicznych i nowoczesnych" silników CDI.
Totalna ściema z recylkulacją spalin.
EGR działa przy ustalonym trybie pracy silnika tzn. np.przy stałej prędkości lub przy hamowaniu silnikiem,lecz podczas gwałtownego przyspieszania już nie i dlatego sadze idą w rurę.
Dlaczego w moim OM 606 (czyli wg.przepisów ekologicznych silnik przestarzały) mogę butować go do oporu i nawet dymka nie puści.
Co na to ekolodzy?
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Chciałbym jeszcze dodać że na zimnym silniku tego nie ma. tak na prawdę pojawiło się to po ostatnim tankowaniu(na Bliskiej). Samochód odpala bez problemów! Nic nie stracił na mocy, i tylko przy ruszaniu gwałtownym zostaje za mną chmura dymu. Mam teraz zamiar zatankować V power z Shella i zobaczę co będzie.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Awatar użytkownika
Mieteksietek
Posty: 265
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mieteksietek »

u mnie sa chmury jak wolno jezdze i po jakims czasie depne mocno...Wychodzi na to ze w wydechu zbiera sie to go...w... Jak jezdze dynamicznie to nie ma tego preblemu...Co do jakosci paliwa to jak najbardziej ma znaczenie....
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

chlopaki jak cdi kopci pierwsza czynnosc to sprawdzenie czy wtryski nie leja. lejace moga wypalic nawet tloki. druga sprawa to egr, a wlasciwie sie jego mechaniczne zacinanie oraz klapy rezonansowe w kolektorze dolotowym.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

wyczyscic intercooler i nie bedzie kopcił po depnieciu - od tego bym zaczoł
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Może być jeszcze kolektor ssący do wymiany.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Właśnie tak się dzieje jak u kolegi Mieteksietek. Przy jeździe po mieście jak ruszę gwałtownie to zostaje za mną czarny obłok, w czasie jazdy już tak nawet przy przyśpieszaniu tego nie widać. I na zimnym silniku też tego nie ma.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Jeżeli kopcenie pojawiło się po zatankowaniu a wcześniej kopcenia nie było ,to wniosek jest prosty.Podejrzewam jednak ,że problem był już wcześniej,ale nie zwróciłeś szczególnej uwagi.Jeżeli okaże się ,że po zatankowaniu ''nowego'' paliwa kopcenie nie zniknie,to problem jest szeroki.Może się zdarzyć ,że podpięcie pod komputer nie wykaże żadnej usterki!Wtedy musisz działać sam.Przede wszystkim dokładnie wyczyścić kolektor ssący i zawór EGR.Zawór EGR trzeba sprawdzić na szczelność i ,czy jest ruchomy.Następna sprawa to sprawdzenie klapek rezonacyjnych.Ostatecznie sprawdzić należy wtryski.Samo sprawdzenie wtrysków na przelew nie wystarczy.Wtryskiwacze muszą być poddane badaniu na "maszynie".To jest najprawdopodobniej przyczyna Twojej frustracji.Pozdrawiam
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości