Blad P1189
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Blad P1189
Witam wszystkich
taki problem sie pojawil
po podlaczeniu samochodu pod SD pojawil sie nastepujacy problem
P1189-016 M55(silownik ukladu wylaczania kanalow ssacych) nastawniki melduja usterke(meldunek o impulsowaniu masy)
P0105-002 B28(czujnik cisnienia) Napiecie sygnalu za wysokie
podlaczylem auto pod SD bo od czasu do czasu samochod podczas jazdy sie zacinal i nie jechal szybciej jak 140km no i raz walnal przewod cisnieniowy
wie ktos co to za silownik sie zacina
za pomoc z gory dziekuje
pawel
taki problem sie pojawil
po podlaczeniu samochodu pod SD pojawil sie nastepujacy problem
P1189-016 M55(silownik ukladu wylaczania kanalow ssacych) nastawniki melduja usterke(meldunek o impulsowaniu masy)
P0105-002 B28(czujnik cisnienia) Napiecie sygnalu za wysokie
podlaczylem auto pod SD bo od czasu do czasu samochod podczas jazdy sie zacinal i nie jechal szybciej jak 140km no i raz walnal przewod cisnieniowy
wie ktos co to za silownik sie zacina
za pomoc z gory dziekuje
pawel
E210 270 CDI 2001r
WDB2102161B345517
WDB2102161B345517
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
To silnik przełączający kanały ssące kolektora dolotowego.
Powszechnie nazywany siłownikiem klapek rezonansowych.
Potrzebny silnik, dźwigienka i spinki.
Gorzej z czujnikiem, wstrzymałbym się do momentu montażu silnika klapek i obejrzenia kolektora i całego układu turbo pod względem nieszczelności.Szczegolnie kolektor oski klapek.
Powszechnie nazywany siłownikiem klapek rezonansowych.
Potrzebny silnik, dźwigienka i spinki.
Gorzej z czujnikiem, wstrzymałbym się do momentu montażu silnika klapek i obejrzenia kolektora i całego układu turbo pod względem nieszczelności.Szczegolnie kolektor oski klapek.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
witam ponownie
troche sie jzu doksztalcilem od mojego pierwszego posta w kwestii
kolejnego ustrojstwa jakim sa niewatpliwie "klapki rezonansowe"
myslalem ze mam zawalony kolektor i dzwignie ciezko chodza czy cos.
bylem u mechanika swojego zdjelismy pokrywe silnika i od gory widac kawalek silownika elektrycznego dzwigienke i listwe.
przy wylaczonym silniku dzwigienka wskazuje godzine 2, przy zapalonym na wolnych oberotach 11, dodajac gazu na biegu neutralnym dzwigienka skokowo chodzi tak od godziny 11 do 12 maxymalnie.
przy wylaczonym silniku mozna rudzac dwigienka i bardzo luzno chodzi, znaczy czuc opor tylko silniczka.
na podstawie tego, ze listwa w miare dziala pomyslalem ze to czujnik cisnienia.kupilem czujnik cisnienia nowy, wymienilem i problem dalej jest.
kiedys raz na pare jazd auto wchodzilo w tryb serwisowy (bez wskazania na wyswietlaczu)
teraz praktycznie odrazu. czyli jak tylko pocisne mu i turbina sie 1-3 razy wlaczy i wylaczy odrazu tryb serwisowy "cichy" 2-2,5 tys obrotow.
wylaczenie zaplonu i wlaczenie kasuje blad.
prosze o podpowiedz i doszkolenie. co z tym ukladem ma uklad podcisnienia, skoro silnik sterowany jest elektrycznie.
blad w module CDI to P1189.
szalu juz dostaje na drodze jak mnie jakies passaty wyprzedzaja !
PS; pytanie troche, a moze i nie spoza tematu.
jak niedawno robilem blacharke i zdejmowalem przedni zderzak to zauwazylem ze mala chlodniczka pod zderzakiem po pierwsze troche z oleju czarnegobyla uwalona, a dwa jeden z przewodow takich 10cm byl lekko przekrzywiony i nie dokonca wlozony.
do czego ejst ta chlodniczka ?
poogladalem na rysunkach i widze ze zasilane jest ta chlodnica z turbiny i idzie do chybwa wlasnie kolektora ssacego. wiec teoretycznie rozszczelnienie tych wezy moze miec wplyw na cisnienie w tym kolektorze. dobrze mysle ?
troche sie jzu doksztalcilem od mojego pierwszego posta w kwestii
kolejnego ustrojstwa jakim sa niewatpliwie "klapki rezonansowe"
myslalem ze mam zawalony kolektor i dzwignie ciezko chodza czy cos.
bylem u mechanika swojego zdjelismy pokrywe silnika i od gory widac kawalek silownika elektrycznego dzwigienke i listwe.
przy wylaczonym silniku dzwigienka wskazuje godzine 2, przy zapalonym na wolnych oberotach 11, dodajac gazu na biegu neutralnym dzwigienka skokowo chodzi tak od godziny 11 do 12 maxymalnie.
przy wylaczonym silniku mozna rudzac dwigienka i bardzo luzno chodzi, znaczy czuc opor tylko silniczka.
na podstawie tego, ze listwa w miare dziala pomyslalem ze to czujnik cisnienia.kupilem czujnik cisnienia nowy, wymienilem i problem dalej jest.
kiedys raz na pare jazd auto wchodzilo w tryb serwisowy (bez wskazania na wyswietlaczu)
teraz praktycznie odrazu. czyli jak tylko pocisne mu i turbina sie 1-3 razy wlaczy i wylaczy odrazu tryb serwisowy "cichy" 2-2,5 tys obrotow.
wylaczenie zaplonu i wlaczenie kasuje blad.
prosze o podpowiedz i doszkolenie. co z tym ukladem ma uklad podcisnienia, skoro silnik sterowany jest elektrycznie.
blad w module CDI to P1189.
szalu juz dostaje na drodze jak mnie jakies passaty wyprzedzaja !
PS; pytanie troche, a moze i nie spoza tematu.
jak niedawno robilem blacharke i zdejmowalem przedni zderzak to zauwazylem ze mala chlodniczka pod zderzakiem po pierwsze troche z oleju czarnegobyla uwalona, a dwa jeden z przewodow takich 10cm byl lekko przekrzywiony i nie dokonca wlozony.
do czego ejst ta chlodniczka ?
poogladalem na rysunkach i widze ze zasilane jest ta chlodnica z turbiny i idzie do chybwa wlasnie kolektora ssacego. wiec teoretycznie rozszczelnienie tych wezy moze miec wplyw na cisnienie w tym kolektorze. dobrze mysle ?
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
WDB2102261B317977
no zdjalem zderzak caly intercooler, w srodku oleju prawie nic wiec to nei ten trop.
problem dalej pozostal. P1189 i tryb awaryjny bez komunikatu.
zamowilem uszczelki kolektora ssacego i mam zamiar to cholerstwo sciagnac i poogladac w jakim jest stanie + test silniczka.
ktos dal naj akims poscie schemat i obrazek jak zasilac ten silnczek od klapek rezonansowych.
czy wiecie moze na trzecim przewodzie odpowiedz o polownieu jest dawana w psotaci napiecia czy impulsow ?
i wysterowanie czasowe czy napieciowe ?
pozdrawiam,
E_TG
problem dalej pozostal. P1189 i tryb awaryjny bez komunikatu.
zamowilem uszczelki kolektora ssacego i mam zamiar to cholerstwo sciagnac i poogladac w jakim jest stanie + test silniczka.
ktos dal naj akims poscie schemat i obrazek jak zasilac ten silnczek od klapek rezonansowych.
czy wiecie moze na trzecim przewodzie odpowiedz o polownieu jest dawana w psotaci napiecia czy impulsow ?
i wysterowanie czasowe czy napieciowe ?
pozdrawiam,
E_TG
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
WDB2102261B317977
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
1.
zrobilem test silniczka na SD.
silniczek dziala ! pelna reakcja.
2.
odpialem caly kolektor, wszystkie dzwignie i klapki na miejscu i sprawne.
kolektor byl wprawdzie calkowicie zabity brudem ale uklad mechaniczny sprawny.
kolektor wyczyszczony wsadzony spowrotem.
nowe uszczelki.
3. auto dalej nie dziala jak powinno. Na trasie 25km przynajmniej raz wchodzi w tryb awaryjny bez powiadomienia. W pamieci blad P1189 i blad dogrzewacza elektrycznego ale to nie ma zwiazku.
O kosztach calej operacji nie wspomne.
Czy pozostalo mi podpalic to auto czy da sie je jeszcze uratowac ??????
Jakies sugestie.
E_TG
zrobilem test silniczka na SD.
silniczek dziala ! pelna reakcja.
2.
odpialem caly kolektor, wszystkie dzwignie i klapki na miejscu i sprawne.
kolektor byl wprawdzie calkowicie zabity brudem ale uklad mechaniczny sprawny.
kolektor wyczyszczony wsadzony spowrotem.
nowe uszczelki.
3. auto dalej nie dziala jak powinno. Na trasie 25km przynajmniej raz wchodzi w tryb awaryjny bez powiadomienia. W pamieci blad P1189 i blad dogrzewacza elektrycznego ale to nie ma zwiazku.
O kosztach calej operacji nie wspomne.
Czy pozostalo mi podpalic to auto czy da sie je jeszcze uratowac ??????
Jakies sugestie.
E_TG
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
WDB2102261B317977
skoro kolektor byl zabity brudem to EGR tez na pewno nie jest czysty. probowales czy sprezyna za silownikiem, ktory zdjales chodzi lekko? u mnie jak zdjalem silownik tez chodzil bez zazutow i byl czysciutki, a EGR... masakra. poczytaj ten post viewtopic.php?p=196865#196865 wyczyscisz bez problemow sam, nie ponoszac przy tym zadnych kosztow. na pewnonie zaszkodzi, a jest duza szansa ze pomoze
WDB2200261A149161
Ma i to ogromne. W tym silniku po zaślepieniu EGRa masz problem z mocą. Poświęć trochę czasu i wyczyść EGR.endertg pisze:zreszta czy to ma jakeis znaczenie ? slyszalem ze ludzie zaslepiaja egr i auta dzialaja.
Siłownik EGR może chodzić poprawnie ale EGR stoi w miejscu.
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
ZGi masz moze jeszcze jakis pomysl co moge zrobic bo czyszczenie EGR-u nie przynioslo 100% skutku. cholera dzis na trasie znowu brak mocy. auto pieknie chodzi nic nie dymi zbiera sie pieknie naprawde duza roznica po wyczyszczedniu dolotu i EGRu ale brak mocy znowu wystapil:( masz moze jakis pomysl? co moge sprawdzic i co zrobic? po czyszczeniu auto naprawde odzylo, ale nie wyeliminowalem braku mocy:(
WDB2200261A149161
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości