300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowych

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowych

Post autor: marian3001 »

Witam . Szukam pomocy bo mój stary poczciwy Merc nie chce odpalić po uszcelnieniu układu paliwa. Pokolei. W środę zdjalem kolektor i wymieniłem wszystkie oringi na lini paliwowej. Było przed wymianą pełno powietrza i bujalo samochodem ale odpalalal normalnie. Złożyliśmy wszystko w przewodach zero powietrza itp☺.odpalanie na plaka i po kilku dłuższych kreceniach zaskoczył. Zawór ssący zaczął puszczać ale uspokoił się po chwili i było ok ale autem szarpalo na wolnych obrotach itp. Myślałem że się odpowietrzyć i przejdzie samo. Dojechałem do domu około 30km. Na trasie auto ok jedzie normalnie ale na wolnych szarpie buja trzęsie i dymi . Na światłach staje i trzęsie jakby na jeden gar nie palił. Dodam że jak miałem kolektor wyjęty wprowadziłem świece bo kontrolka się zapalała po odpaleniu . Jedna świeca nie grzeje reszta ok. Dziś chciałem go odpalić i nic. Wczoraj odpalił po około 10min. Nie chcę zaskoczyć. Kręci niby chce załapać i nic. A z wydechu sama ropa i Siwy dym. W. Przewodach nie ma powietrza . Czy w pompie jest jakiś zawór . Może ciśnieniowy zaworek w pompce zasilającej jest. Tak myślę że ta pompka padła nie ma ciśnienia . Albo ten plastikowy gaszak . Może ktoś coś podobnego miał ze swoim mb .
Wdb2102251A570528
lukash
Posty: 64
Rejestracja: 11 paź 2016, o 23:19
Lokalizacja: Rzeszów / Sanok

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: lukash »

Przewody paliwowe powrotu wymienione? Spróbuj odkręcić rurki przy wtryskiwaczach i kręcić aż będzie widać ropę.
WDB2102251A631642 E300TD
C230K w202
CLK320 w208
C200K w203
SLK200K R170
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

No tak właśnie myślę o tych przewodach ale jakby nie szła nimi ropa to by nie kopcil przy próbie odpalenia na siwo i sama ropę czuć. Przelewowe pr,ewody wymieniane jakieś 5 miesięcy temu oryginał mercedes. Żaden się nie poci itp.
Wdb2102251A570528
lukash
Posty: 64
Rejestracja: 11 paź 2016, o 23:19
Lokalizacja: Rzeszów / Sanok

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: lukash »

Odkręć wszystkie rurki przy wtryskiwaczach będzie miał pewność ze na wszystkie cylindry dochodzi paliwo. Później będziemy myśleć co dalej. Filtr paliwa był zalany do pełna ropa?
WDB2102251A631642 E300TD
C230K w202
CLK320 w208
C200K w203
SLK200K R170
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

Tak zalany było do pełna. Ok jutro wezmę się za te przewody i zobaczy!u
Wdb2102251A570528
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

marian3001 pisze:. Czy w pompie jest jakiś zawór .b .
Tak, jest zawor przelewowy.
Czy wszystkie czujniki dające sygnal do kompa zostały podlaczone?
Czy przewod nr 6 tez był odkręcany?
Załączniki
linia paliwowa.jpg
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

no przewód nr 6 nie był odkręcany . nie ruszałem go, tylko oring wymieniony przy filtrze na tym przewodzie . wszystko zostało podpięte jak było przed. dziś po pracy spróbuje z przewodami popuścić je. czy na końcu tego przewodu jest zaworek. mówie o tym przewodzie nr 6
Wdb2102251A570528
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

Wlasnie ta sruba trzymajaca ow przewod 6 przy pompie jest jednocześnie zaworem przelewowym, utrzymuje wlasciwe ciśnienie w pompie.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

hmm wiec możliwe ze on puścił i nie ma ciśnienia na pompie odpowiedniego.
Wdb2102251A570528
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

a czy jest możliwość ,że podczas odpalania na plaka itp . przestawiło się wyprzedzenie wtrysku itp. na pompie.?
Wdb2102251A570528
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

Nie sadze, by to było zrodlem usterki, zaworek ow praktycznie jest niepsuwalny?(choć nie wykluczam)
Cos musiales zle podlaczyc?
Za wolne obroty odpowiada stablizator elektromanetyczny na pompie wtryskowej.
Pisales, ze podejzrewasz pompke tłoczenia paliwa? Jej wydajność latwo sprawdzić, odrowadzajc powrot
paliwa do oddzielnego pomnika; np. butelki?

Ze skąpego opisu sytuacji, ogolnie można wnioskowac, ze wtryski mogą być zrodlem problemów??
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

jeszcze jedna niepewna. a może przewody na pierwszym i drugim cylindrze przestawione są? mogłem się pomylić i je odwrotnie założyć. wtryski było wszystko ok do czwartku więc mało prawdopodobne by padły od razu. ale wezme je sprawdzę w środę na stole.
Wdb2102251A570528
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

i jeśli tak to jaki jest układ tych przewodów.?pierwszy na pompie pierwszy na tłok i tak az do 6 tłoku. czy jest inaczej?
Wdb2102251A570528
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: Gawra »

marian3001 pisze:i jeśli tak to jaki jest układ tych przewodów.?pierwszy na pompie pierwszy na tłok i tak az do 6 tłoku. czy jest inaczej?
Tak; pierwzsy= pierwszy na cylinder.
A co; uszczelniales sekcje pompy skoro przewody z niej odkrecales??

Sprawdz jeszcze raz cala linie paliwowa?(zal)
Załączniki
Linia paliwowa E300TD.jpg
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marian3001
Posty: 30
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 300TD nie chce odpalić po uszczelnieniu przewód paliwowy

Post autor: marian3001 »

uszczelnialem sekcje z kumplem który to robił bo sie zna itp. potem wszystkie oringi na przewodach i nowy przewod jeden co idzie wlasnie do pompki zasilajacej. mam dostep do programu epc mercedesa w pracy. czesci do aut ciężarowych . w srode wszystko od poczatku robimy itp. może filtr paliwa bo go wymieniłem . ale to raczej by szło powietrze w układ jeśli bylo by coś nie tak
Wdb2102251A570528
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości