Zawory podciśnienia
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Może mi ktoś z łaski swojej podać nr. zaworów podciśnienia w moim aucie według EPC. Ktoś u mnie bardzo namieszał i chciałbym z tym dojść do ładu.
Dokąd prowadzi przewód ATM "a" na poniższym schemacie. Do przestrzeni podzespołów, ale u mnie nie ma tego wężyka. O co kaman?
Dokąd prowadzi przewód ATM "a" na poniższym schemacie. Do przestrzeni podzespołów, ale u mnie nie ma tego wężyka. O co kaman?
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
michal.goclawsk, bym ci powiedział jak u mnie jest ale nie za bardzo wiem jak ci to powiedzieć i jak zacząć.
ATM dużego modulatora od spodu wyjście idzie do filtra powietrza. W tym małym ATM też od spodu idzie do niego czarny przewód i on idzie pod filtrem powietrza, zakręca za filtrem i stronę kabiny leci.
[ Dodano: 2014-10-01, 22:54 ]
na dużym modulatorze od góry OUT wyjście idzie na ten siłownik.
Vac łączy się z drugim modulatorem w trójniku z szarym/siwym platikowym przewodem który biegnie przy błotniku. OUT w tym małym modulatorze idzie na "zawór AFR"
[ Dodano: 2014-10-01, 22:54 ]
zrobił bym ci zdjęcie jak u mnie jest ale nie mam teraz czasu za dnia. dopiero w weekend.
ATM dużego modulatora od spodu wyjście idzie do filtra powietrza. W tym małym ATM też od spodu idzie do niego czarny przewód i on idzie pod filtrem powietrza, zakręca za filtrem i stronę kabiny leci.
[ Dodano: 2014-10-01, 22:54 ]
na dużym modulatorze od góry OUT wyjście idzie na ten siłownik.
Vac łączy się z drugim modulatorem w trójniku z szarym/siwym platikowym przewodem który biegnie przy błotniku. OUT w tym małym modulatorze idzie na "zawór AFR"
[ Dodano: 2014-10-01, 22:54 ]
zrobił bym ci zdjęcie jak u mnie jest ale nie mam teraz czasu za dnia. dopiero w weekend.
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Podziękował ralfi89. Najbardziej interesuje mnie ten przewód czarny, który jak wspomniałeś idzie w stronę kabiny "a". Do czego on jest podpięty. Zakupiłem taki przewodzik w ASO ok 1m nie wiem czy nie za krótki będzie, bo u mnie w ogóle go nie ma. Te inne przewody mam prawidłowo podłączone zgodnie z Twoim opisem i schematem z rys. powyżej.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Ok, dzieki fabek. Właśnie znalazłem ten przewód, myślałem , że jest od świateł ale był tylko wciśnięty w stronę lampy. Teraz mam cały układ elegancko podłączony. Jest tylko mały mankament, a mianowicie nie mam podciśnienia na tym białym (szarym) wężu idącym od servo do modulatora. Przy servie jest podciśnienie ale już przy modulatorze (zaworze) nie mam. Czy to może być powód niedziałającego całego ukłądu? Jak duże jest u was to podciśnienie od serwa, u mnie wyraźnie wyczuwam je palcem, ale może powinno być większe. Czy ten układ działa w ten sposób, że te zawory elektrycznie zwiększają to podciśnienie, które idzie od serva i dzięki temu otwierają klapę ARF (egr)?
[ Dodano: 2014-10-02, 20:37 ]
Problem rozwiązany. Tzn. zawór ARF działa. Nie tak, zostały podłaczone kable fioletowe od podciśnienia w do lampy. Teraz działa to na takiej zasadzie, że jak dodam gazu i puszczę to ten siłownik zaczyna pracować i potem znowu wraca do poprzedniej pozycji. Działa on tylko w momencie puszczenia gazu i wówczas miesza te spaliny z powietrzem. Roboty przy tym jak sie nie wie jest cała masa, ale satysfakcja rekompensuje wszystko.
Chciałbym, tym samym podziękować wielu kolegom na tym forum, którzy mi pomogli tj: fabek, noc, ralfi89, merlin, ayreon, kakadu dla was wszystkich wciskam pomógł.
Pozostał mi jeszcze tylko jeden a właściwie to trzy problemy
ATM, rdza oraz ta nieszczęsna pompa LUCAS, jak mogli zrobić taki błąd inżynierowie a może bardziej księgowi ze Stuttgartu.
[ Dodano: 2014-10-02, 20:37 ]
Problem rozwiązany. Tzn. zawór ARF działa. Nie tak, zostały podłaczone kable fioletowe od podciśnienia w do lampy. Teraz działa to na takiej zasadzie, że jak dodam gazu i puszczę to ten siłownik zaczyna pracować i potem znowu wraca do poprzedniej pozycji. Działa on tylko w momencie puszczenia gazu i wówczas miesza te spaliny z powietrzem. Roboty przy tym jak sie nie wie jest cała masa, ale satysfakcja rekompensuje wszystko.
Chciałbym, tym samym podziękować wielu kolegom na tym forum, którzy mi pomogli tj: fabek, noc, ralfi89, merlin, ayreon, kakadu dla was wszystkich wciskam pomógł.
Pozostał mi jeszcze tylko jeden a właściwie to trzy problemy
ATM, rdza oraz ta nieszczęsna pompa LUCAS, jak mogli zrobić taki błąd inżynierowie a może bardziej księgowi ze Stuttgartu.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 20:45
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości