Zawory podciśnienia

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

didusio
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2010, o 21:03
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: didusio »

Dzięki serdeczne Aloiz.
WDB2100071A856487
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Panowie mam problem z podciśnieniem.

Po odpaleniu autka gruszka od turbiny idzie w dół czyli prawidłowy odruch i po ok. 30sek. idzie do góry. W tym momencie autko nie ma mocy.
Podmieniałem zawory lewy prawy tylko na próbę i zachowują się tak samo, miałem dwa używane takie jak powinny być i nadal to samo.

Wygląda na to że jest jakiś problem z podciśnieniem, ale...
Jak sam zassam powietrze przewodem który idzie bezpośrednio od gruszki turbiny to wszystko jest okej, trzyma powietrze więc szczelność jest, tak?
Czego się czepiać, gdzie szukać winy.
Potrzebuję pilnej odpowiedzi bo na jutro potrzebuję autko.

PS: Jeszcze ważna kwestia. Jak odpalę autko i ruszę do momentu kiedy gruszka poleci do góry i lecę cały czas ogień i non stop manipuluję gazem to jest ok. Jak tylko na chwilę zwolnię to od razu się blokuje. Nie jest to tryb awaryjny bo autko kręci obroty ponad 3tyś.

[ Dodano: 2015-04-15, 14:20 ]
Dobra panowie problem rozwiązany. Wydawało by się, ze to turbina czyli zawór A 000 545 05 27 czyli z niebieską gumką przy zbiorniku płynu chłodniczego.
A tu psikus. Z ciekawości podmieniłem na drugi zawór ten od EGR czyli 04 27 i problem zażegnany.
Jutro z ciekawości podmienię te zawory miejscami i zobaczę jak autko się zachowuje.

PS: Panowie takie pytanie. Jak sprawdzić ciśnienie turbiny? Mam wakuometr i chciałbym sprawdzić jak wydajne jest turbo.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Wakumetrem mierzysz jak pani ssie.
Natomiast turbine - w peaku interesuje Cie nadcisnienie w kolektorze, a to tylko na SD odczytasz podczas jazdy, bądź na rolkach z obciążeniem.
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Oprócz tego jak pani ssie można jeszcze se gaźniki ustawić w starym moturze :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Ojj to źle się wyraziłem :D Mam Manometr :P
Noo niby podczas jazdy, ale chciałbym wiedzieć nawet na postoju czy coś wykaże i ile :P
Wiem, ze moze wydawać się Wam to głupie, ale nie przejmujcie się :)

Jeśli możecie to powiedzcie mi tylko jak dokładnie sprawdzić tym przyrządem ciśnienie turbiny :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Na postoju za wiele nie wskaże.

Zakładając, że masz manometr z odpowiednim zakresem, to musisz przez jakiś trójnik podłączyć się do kolektora - tak, żeby nie odłączyć czujnika ciśnienia.
Wężyk do kabiny manometr w widoczne miejsce lub druga osoba do pomocy i na drogę, tylko pod obciążeniem będzie pełne ciśnienie.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

bartek4334 pisze:Ojj to źle się wyraziłem :D Mam Manometr :P
To taka drobna różnica jak wazektomia i wazelina :D
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Januszek, coś w tym stylu :P
ayreon, właśnie mam taki zamiar :)
Z tego co kojarzę to u mnie idzie przewód od modulatora EGR do zaworu/przepustnicy EGR i w tym miejscu mam się wpiąć?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

bartek4334,

Jak chcesz mierzyć ciśnienie w kolektorze, to musisz się wpiąć między kolektor (lub inny element dolotu za turbiną), a czujnik ciśnienia.

Nie wiem, gdzie on jest dokładniej w CDI, w starszych był na grodzi przy serwie i wężykiem połączony z kolektorem.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

ayreon, tak to wygląda w moim aucie
Obrazek
Dobrze myślę, że między kolankiem 11 a kolanem 17 przy modulatorze wpiąć trójnik ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

No skąd, tam to masz podciśnienie. Nadciśnienie inny schemat.
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Januszek, to już nie wiem, jaki schemat mam załatwić, to jest nie problem :P tylko dokładniej mi wytłumaczcie bo na prawdę zależy mi na sprawdzeniu tego.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Już Ci ayeron napisał konkretnie gdzie należy się wpiąć. Potrzebujesz włożyć trójniczek w kolektor dolotowy, z jednej strony do niego swój wasektometr a z drugiej ... czujnik ciśnienia który wyjałeś żeby włożyć kolektor.

Wężyk do środka, jazda, 3/4 bieg i będziesz widział ciśnienie w kolektorze. Czyli atmosferyczne + napompuje turbina, zakładam (strzelam) że coś ok 0,9 ponad atmo.
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Obrazek
chodzi o ten czujnik w kolektorze ssącym a dokładniej na zaworze EGR?
Jego zdemontować i wrzucić tam trójnik ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Jeśli dobrze widzę, to tak. Za słabo znam CDI, ale czujnik wygląda tak, jak w starszych, więc to pewnie on.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 61 gości