wysokie obroty biegu jałowego

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

lysy81mb
Posty: 11
Rejestracja: 28 cze 2017, o 19:55
Lokalizacja: Tarnów

wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: lysy81mb »

witam
mam problem... przy nagrzanym silniku na luzie obroty wchodzą na ok. 2000 i nie spadają... na zimnym nie ma z tym problemu, poza tym że mulasty wtedy jest, ale nie wiem czy to powiązane;-) auto ma gaz ale na benz. i na gazie jest to samo...
najlepsze jest to, że po włączeniu klimy obroty spadają i są tak jak powinno być gdzieś koło 700...
dodam że swiece, kable, lambda i przepływka wymienione w ostatnim czasie, błędów brak...
pomocy bo do szału mnie to doprowadza... :rozpacz:
aha, silnik 2,4 przed lift., manual;-)
:hurra: WDB2102611A675084 :hurra:
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: rr6 »

Prawdopodobnie wina gazu. Rozjechały Ci się adaptację na benzynie, bo komputer silnika na nadąża za adaptacjami tego od gazu. Pojeździj trochę na samej benzynie, to jest szansa że wróci do normy. Niech gazownik wyłączy Ci adaptację w sterowniku gazowym.
Gdybyś podał VIN to byśmy wiedzieli czy silnik jeszcze rzędowy czy już V'ka - ale po objawach obstawiam ten drugi i problem ze zbyt ubogą mieszanką na jednej stronie.
lysy81mb
Posty: 11
Rejestracja: 28 cze 2017, o 19:55
Lokalizacja: Tarnów

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: lysy81mb »

Jeżdżę na samej benzynie juz drugi zbiornik, te "cuda" z obrotami zaczęły się kilka dni temu... dzieje się to powyżej 80 st. i nasila się wraz ze wzrostem temp., tzn. przy 80 st. obroty są powyżej 1000, przy 90 st. wywala już na 2000 i wyżej... na gazie jest to samo, przełączałem żeby sprawdzić
Myślę, że może łapie gdzieś lewe powietrze, to tłumaczyło by brak mocy na zimnym, normalną pracę w temp. 60-80 st. i wywalanie obrotów powyżej... chyba;)
:hurra: WDB2102611A675084 :hurra:
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: rr6 »

lysy81mb pisze:Jeżdżę na samej benzynie juz drugi zbiornik, te "cuda" z obrotami zaczęły się kilka dni temu... dzieje się to powyżej 80 st. i nasila się wraz ze wzrostem temp., tzn. przy 80 st. obroty są powyżej 1000, przy 90 st. wywala już na 2000 i wyżej... na gazie jest to samo, przełączałem żeby sprawdzić
Myślę, że może łapie gdzieś lewe powietrze, to tłumaczyło by brak mocy na zimnym, normalną pracę w temp. 60-80 st. i wywalanie obrotów powyżej... chyba;)
Ale tu musiałby łapać za przepustnicą już. Bo jak wcześniej to przepustnicę by sobie komputer przymknął. Może na wtryskiwaczu gazu przepuszcza?
Najlepiej by było podłączyć w takim razie pod komputer i sprawdzić parametry bieżące - masę zasysanego powietrza itp. Przy okazji kalibrację przepustnicy można zrobić (z tego co wiem tylko na SD można to zrobić) i skasować adaptację komputera.

Szczerze mówiąc coś mi świta, że ktoś już podobny problem miał, wydawało mi się, że to wtedy było związane z instalacją gazową. Poszukaj jeszcze na forum - też obroty latały w górę, może tam jakieś rozwiązanie było podane.
lysy81mb
Posty: 11
Rejestracja: 28 cze 2017, o 19:55
Lokalizacja: Tarnów

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: lysy81mb »

Ok, co to znaczy skasować adaptację? Całkiem odłączyć gaz i wtedy pod kompa podpiąć czy co? Później na nowo gaz ogarniać?
Aha... i czasem (niestety bardzo rzadko) nic się z obrotami nie dzieje, dzisiaj przez pół dnia szalały w górę jak zwykle, a później się uspokoiło i spadały normalnie niezależnie czy na benzynie czy gazie... chciałem nawet wtedy filmik nagrać żeby wrzucić i pokazać o co kaman i jak na złość było dobrze;-)
:hurra: WDB2102611A675084 :hurra:
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: rr6 »

lysy81mb pisze:Ok, co to znaczy skasować adaptację? Całkiem odłączyć gaz i wtedy pod kompa podpiąć czy co? Później na nowo gaz ogarniać?
Aha... i czasem (niestety bardzo rzadko) nic się z obrotami nie dzieje, dzisiaj przez pół dnia szalały w górę jak zwykle, a później się uspokoiło i spadały normalnie niezależnie czy na benzynie czy gazie... chciałem nawet wtedy filmik nagrać żeby wrzucić i pokazać o co kaman i jak na złość było dobrze;-)
Wyłączyć adaptację (automatyczne korekty) w sterowniku gazu jeśli taka jest. Ostatecznie (co by i tak było wskazane) pojechać na Star Diagnosis. A jak już SD to wykonać adaptację przepustnicy (z tego co wiem nie wykonasz tego na uniwersalnym kompie). Jak odczytasz błędy na SD to będzie wiadomo więcej - bez tego ciężko coś więcej wywnioskować. A skoro jazda na benzynie nie rozwiązała problemu to może to być wiele rzeczy.

Tu masz co nieco w temacie - objawy inne, ale może to będzie wskazówka odnośnie gazu:

szarpie-dlawi-sie-odlacza-cylinder-pomo ... je#p398154

instalacja-lpg-a-wskazania-komputera-sp ... ml#p399168
lysy81mb
Posty: 11
Rejestracja: 28 cze 2017, o 19:55
Lokalizacja: Tarnów

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: lysy81mb »

Ok dzięki wielkie, podjadę na kompa jak tylko znajdę taką opcję w Tarnowie lub okolicy... poza tym wlaśnie uświadomiłem sobie że te problemy zaczęły się niedługo po uzupełnieniu czynnika w klimie i wymianie czujnika temperatury silnika... może tu jest przyczyna? Ale cóż można zepsuć przy wymianie zwykłego czujnika? Chocuaż już nie takie cuda widziałem...
:hurra: WDB2102611A675084 :hurra:
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: rr6 »

lysy81mb pisze:Ale cóż można zepsuć przy wymianie zwykłego czujnika? Chocuaż już nie takie cuda widziałem...
Tak naprawdę jeśli to problem tego typu to można choćby uszkodzić zwykły kabelek i już zaczynają się kłopoty.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: stanleym210 »

lysy81mb pisze: Myślę, że może łapie gdzieś lewe powietrze,)
Kup jakiś spray który jest palny np. plak i na włączonym silniku pryskaj w miejsca gdzie może zaciągać lewe powietrze tj. rejon przepustnicy,przewody gumowe odm itd.Jeżeli w którymś momencie obroty silnika wzrosną to tam zaciąga lewe powietrze.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
lysy81mb
Posty: 11
Rejestracja: 28 cze 2017, o 19:55
Lokalizacja: Tarnów

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: lysy81mb »

Panowie ma ktoś może wiedzę gdzie w Tarnowie lub okolicach jakiś serwis z SD? Albo jeszcze lepiej jakaś ogarnięta w temacie osoba prywatna z SD potrafiąca zdiagnozować i poustawiać co potrzeba?
:hurra: WDB2102611A675084 :hurra:
Wojti94
Posty: 14
Rejestracja: 19 lip 2015, o 22:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Wojti94 »

Podpinam się pod temat.
Mam identyczne objawy w nowo kupionym E55.
Na ciepłym silniku po lekkim dodaniu gazu obroty nie spadają i falują między 1000-2000.
Samochód nigdy nie widział gazu.
Lew trawy nie je.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: rr6 »

Wojti94 pisze:Podpinam się pod temat.
Mam identyczne objawy w nowo kupionym E55.
Na ciepłym silniku po lekkim dodaniu gazu obroty nie spadają i falują między 1000-2000.
Samochód nigdy nie widział gazu.
No to jak widzisz, co wynika z powyższego wątku, bez podpięcia do komputera (i to raczej do star diagnosis a nie uniwersalnego) to szukanie po omacku. Może być wszystko, od lewego powietrza, przez awarię czujnika (np. przepływki ale i czujnika temperatury) po problem z przepustnicą. Najprostsze rozwiązanie, czyli problem z gazem u Ciebie odpada więc tylko komp, a tam oprócz błędów sprawdzenie wskazań bieżących i czy odbiegają od tego co mniej więcej powinno być (np. co komp odczytuje z czujników).
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 318
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Re: wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: namngo »

lysy81mb pisze:przy nagrzanym silniku na luzie obroty wchodzą na ok. 2000 i nie spadają... na zimnym nie ma z tym problemu, poza tym że mulasty wtedy jest, ale nie wiem czy to powiązane;-) auto ma gaz ale na benz. i na gazie jest to samo...
najlepsze jest to, że po włączeniu klimy obroty spadają i są tak jak powinno być gdzieś koło 700...
Witam, podpinam się do tematu. Po właczeniu klimy spadaja oraz na półsprzęgle spadają do 700.
lysy81mb udało ci się rozwiązać problem?

--
UPDATE:

U mnie sprawa rozwiązana.
Łapał lewe powietrze, kwestia podciśnienia.
Wyłapane przy przeglądzie gwarancyjnym instalacji gazowej.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości