wysokie obroty biegu jałowego
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
wysokie obroty biegu jałowego
witam
mam problem... przy nagrzanym silniku na luzie obroty wchodzą na ok. 2000 i nie spadają... na zimnym nie ma z tym problemu, poza tym że mulasty wtedy jest, ale nie wiem czy to powiązane;-) auto ma gaz ale na benz. i na gazie jest to samo...
najlepsze jest to, że po włączeniu klimy obroty spadają i są tak jak powinno być gdzieś koło 700...
dodam że swiece, kable, lambda i przepływka wymienione w ostatnim czasie, błędów brak...
pomocy bo do szału mnie to doprowadza...
aha, silnik 2,4 przed lift., manual;-)
mam problem... przy nagrzanym silniku na luzie obroty wchodzą na ok. 2000 i nie spadają... na zimnym nie ma z tym problemu, poza tym że mulasty wtedy jest, ale nie wiem czy to powiązane;-) auto ma gaz ale na benz. i na gazie jest to samo...
najlepsze jest to, że po włączeniu klimy obroty spadają i są tak jak powinno być gdzieś koło 700...
dodam że swiece, kable, lambda i przepływka wymienione w ostatnim czasie, błędów brak...
pomocy bo do szału mnie to doprowadza...
aha, silnik 2,4 przed lift., manual;-)
WDB2102611A675084
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Prawdopodobnie wina gazu. Rozjechały Ci się adaptację na benzynie, bo komputer silnika na nadąża za adaptacjami tego od gazu. Pojeździj trochę na samej benzynie, to jest szansa że wróci do normy. Niech gazownik wyłączy Ci adaptację w sterowniku gazowym.
Gdybyś podał VIN to byśmy wiedzieli czy silnik jeszcze rzędowy czy już V'ka - ale po objawach obstawiam ten drugi i problem ze zbyt ubogą mieszanką na jednej stronie.
Gdybyś podał VIN to byśmy wiedzieli czy silnik jeszcze rzędowy czy już V'ka - ale po objawach obstawiam ten drugi i problem ze zbyt ubogą mieszanką na jednej stronie.
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Jeżdżę na samej benzynie juz drugi zbiornik, te "cuda" z obrotami zaczęły się kilka dni temu... dzieje się to powyżej 80 st. i nasila się wraz ze wzrostem temp., tzn. przy 80 st. obroty są powyżej 1000, przy 90 st. wywala już na 2000 i wyżej... na gazie jest to samo, przełączałem żeby sprawdzić
Myślę, że może łapie gdzieś lewe powietrze, to tłumaczyło by brak mocy na zimnym, normalną pracę w temp. 60-80 st. i wywalanie obrotów powyżej... chyba;)
Myślę, że może łapie gdzieś lewe powietrze, to tłumaczyło by brak mocy na zimnym, normalną pracę w temp. 60-80 st. i wywalanie obrotów powyżej... chyba;)
WDB2102611A675084
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Ale tu musiałby łapać za przepustnicą już. Bo jak wcześniej to przepustnicę by sobie komputer przymknął. Może na wtryskiwaczu gazu przepuszcza?lysy81mb pisze:Jeżdżę na samej benzynie juz drugi zbiornik, te "cuda" z obrotami zaczęły się kilka dni temu... dzieje się to powyżej 80 st. i nasila się wraz ze wzrostem temp., tzn. przy 80 st. obroty są powyżej 1000, przy 90 st. wywala już na 2000 i wyżej... na gazie jest to samo, przełączałem żeby sprawdzić
Myślę, że może łapie gdzieś lewe powietrze, to tłumaczyło by brak mocy na zimnym, normalną pracę w temp. 60-80 st. i wywalanie obrotów powyżej... chyba;)
Najlepiej by było podłączyć w takim razie pod komputer i sprawdzić parametry bieżące - masę zasysanego powietrza itp. Przy okazji kalibrację przepustnicy można zrobić (z tego co wiem tylko na SD można to zrobić) i skasować adaptację komputera.
Szczerze mówiąc coś mi świta, że ktoś już podobny problem miał, wydawało mi się, że to wtedy było związane z instalacją gazową. Poszukaj jeszcze na forum - też obroty latały w górę, może tam jakieś rozwiązanie było podane.
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Ok, co to znaczy skasować adaptację? Całkiem odłączyć gaz i wtedy pod kompa podpiąć czy co? Później na nowo gaz ogarniać?
Aha... i czasem (niestety bardzo rzadko) nic się z obrotami nie dzieje, dzisiaj przez pół dnia szalały w górę jak zwykle, a później się uspokoiło i spadały normalnie niezależnie czy na benzynie czy gazie... chciałem nawet wtedy filmik nagrać żeby wrzucić i pokazać o co kaman i jak na złość było dobrze;-)
Aha... i czasem (niestety bardzo rzadko) nic się z obrotami nie dzieje, dzisiaj przez pół dnia szalały w górę jak zwykle, a później się uspokoiło i spadały normalnie niezależnie czy na benzynie czy gazie... chciałem nawet wtedy filmik nagrać żeby wrzucić i pokazać o co kaman i jak na złość było dobrze;-)
WDB2102611A675084
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Wyłączyć adaptację (automatyczne korekty) w sterowniku gazu jeśli taka jest. Ostatecznie (co by i tak było wskazane) pojechać na Star Diagnosis. A jak już SD to wykonać adaptację przepustnicy (z tego co wiem nie wykonasz tego na uniwersalnym kompie). Jak odczytasz błędy na SD to będzie wiadomo więcej - bez tego ciężko coś więcej wywnioskować. A skoro jazda na benzynie nie rozwiązała problemu to może to być wiele rzeczy.lysy81mb pisze:Ok, co to znaczy skasować adaptację? Całkiem odłączyć gaz i wtedy pod kompa podpiąć czy co? Później na nowo gaz ogarniać?
Aha... i czasem (niestety bardzo rzadko) nic się z obrotami nie dzieje, dzisiaj przez pół dnia szalały w górę jak zwykle, a później się uspokoiło i spadały normalnie niezależnie czy na benzynie czy gazie... chciałem nawet wtedy filmik nagrać żeby wrzucić i pokazać o co kaman i jak na złość było dobrze;-)
Tu masz co nieco w temacie - objawy inne, ale może to będzie wskazówka odnośnie gazu:
szarpie-dlawi-sie-odlacza-cylinder-pomo ... je#p398154
instalacja-lpg-a-wskazania-komputera-sp ... ml#p399168
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Ok dzięki wielkie, podjadę na kompa jak tylko znajdę taką opcję w Tarnowie lub okolicy... poza tym wlaśnie uświadomiłem sobie że te problemy zaczęły się niedługo po uzupełnieniu czynnika w klimie i wymianie czujnika temperatury silnika... może tu jest przyczyna? Ale cóż można zepsuć przy wymianie zwykłego czujnika? Chocuaż już nie takie cuda widziałem...
WDB2102611A675084
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Tak naprawdę jeśli to problem tego typu to można choćby uszkodzić zwykły kabelek i już zaczynają się kłopoty.lysy81mb pisze:Ale cóż można zepsuć przy wymianie zwykłego czujnika? Chocuaż już nie takie cuda widziałem...
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Kup jakiś spray który jest palny np. plak i na włączonym silniku pryskaj w miejsca gdzie może zaciągać lewe powietrze tj. rejon przepustnicy,przewody gumowe odm itd.Jeżeli w którymś momencie obroty silnika wzrosną to tam zaciąga lewe powietrze.lysy81mb pisze: Myślę, że może łapie gdzieś lewe powietrze,)
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Panowie ma ktoś może wiedzę gdzie w Tarnowie lub okolicach jakiś serwis z SD? Albo jeszcze lepiej jakaś ogarnięta w temacie osoba prywatna z SD potrafiąca zdiagnozować i poustawiać co potrzeba?
WDB2102611A675084
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Podpinam się pod temat.
Mam identyczne objawy w nowo kupionym E55.
Na ciepłym silniku po lekkim dodaniu gazu obroty nie spadają i falują między 1000-2000.
Samochód nigdy nie widział gazu.
Mam identyczne objawy w nowo kupionym E55.
Na ciepłym silniku po lekkim dodaniu gazu obroty nie spadają i falują między 1000-2000.
Samochód nigdy nie widział gazu.
Lew trawy nie je.
Re: wysokie obroty biegu jałowego
No to jak widzisz, co wynika z powyższego wątku, bez podpięcia do komputera (i to raczej do star diagnosis a nie uniwersalnego) to szukanie po omacku. Może być wszystko, od lewego powietrza, przez awarię czujnika (np. przepływki ale i czujnika temperatury) po problem z przepustnicą. Najprostsze rozwiązanie, czyli problem z gazem u Ciebie odpada więc tylko komp, a tam oprócz błędów sprawdzenie wskazań bieżących i czy odbiegają od tego co mniej więcej powinno być (np. co komp odczytuje z czujników).Wojti94 pisze:Podpinam się pod temat.
Mam identyczne objawy w nowo kupionym E55.
Na ciepłym silniku po lekkim dodaniu gazu obroty nie spadają i falują między 1000-2000.
Samochód nigdy nie widział gazu.
Re: wysokie obroty biegu jałowego
Witam, podpinam się do tematu. Po właczeniu klimy spadaja oraz na półsprzęgle spadają do 700.lysy81mb pisze:przy nagrzanym silniku na luzie obroty wchodzą na ok. 2000 i nie spadają... na zimnym nie ma z tym problemu, poza tym że mulasty wtedy jest, ale nie wiem czy to powiązane;-) auto ma gaz ale na benz. i na gazie jest to samo...
najlepsze jest to, że po włączeniu klimy obroty spadają i są tak jak powinno być gdzieś koło 700...
lysy81mb udało ci się rozwiązać problem?
--
UPDATE:
U mnie sprawa rozwiązana.
Łapał lewe powietrze, kwestia podciśnienia.
Wyłapane przy przeglądzie gwarancyjnym instalacji gazowej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości