Wymiana pompy paliwa z Lucasa na Bosch - 2.2 D.

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

chylu
Posty: 30
Rejestracja: 19 sty 2013, o 11:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: chylu »

dlaczego? Rękojmia zawsze obowiązuje ale złudną nadzieje mam że będzie jednak działać :)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

chylu, zabierz auto od tego psychola
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

tonidriver pisze:chylu, zabierz auto od tego psychola
On się nie słucha. Już pisałem, że to się nie da, a on dalej wierzy w to, że się da :D
W210 '95 300D
chylu
Posty: 30
Rejestracja: 19 sty 2013, o 11:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: chylu »

To nie jest tak że się nie słucham tylko maszyna już ruszyła że się tak wyrażę i raczej nie będę w stanie tego odkręcić chyba że w poniedziałek się okaże że jeszcze nic nie zrobił :)
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Ciekawe to wszystko :D

Pompę rzędową włożyć się da - tzn. pasuje do bloku. Oczywiście nie od 2.3, a od 2.5/2.9 zwykłego. Może nawet da się to odpalić. Ale nigdy nie słyszałem o takiej przeróbce.

Pozostaje pytanie, jak to będzie działać, czy w ogóle rzędowa pompa da radę wytworzyć takie ciśnienie wtrysku. Jest inna charakterystyka dawki, brak regulacji kąta wtrysku wg mapy (tylko zależnie od obrotów). No i co ze sterowaniem turbiną oraz dawką zależnie od ciśnienia doładowania, skoro sterownik po odpięciu pompy zgłupieje :hyhy:
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

ayreon pisze:Ciekawe to wszystko :D

Pompę rzędową włożyć się da - tzn. pasuje do bloku. Oczywiście nie od 2.3, a od 2.5/2.9 zwykłego. Może nawet da się to odpalić. Ale nigdy nie słyszałem o takiej przeróbce.

Pozostaje pytanie, jak to będzie działać, czy w ogóle rzędowa pompa da radę wytworzyć takie ciśnienie wtrysku. Jest inna charakterystyka dawki, brak regulacji kąta wtrysku wg mapy (tylko zależnie od obrotów). No i co ze sterowaniem turbiną oraz dawką zależnie od ciśnienia doładowania, skoro sterownik po odpięciu pompy zgłupieje :hyhy:
I zmiana głowicy (wtryskiwacze) :)
W210 '95 300D
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

No to wtedy jeszcze tłoków, jak już idziemy w takie akcje :rotfl:
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
chylu
Posty: 30
Rejestracja: 19 sty 2013, o 11:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: chylu »

Ja z nim rozmawiałem na temat tego czy elektronika nie będzie wariować powiedział że on wszystko poustawia i będzie hulać ale z tego co wy piszecie to z chęcią bym jeszcze dzisiaj po to auto pojechał :/
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

A co z wtryskiem sterującym ?
chylu
Posty: 30
Rejestracja: 19 sty 2013, o 11:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: chylu »

tak jak wcześniej napisałem powiedział że się z tym nie martwić bo wszystko poustawia. Z tego co wy piszecie to widać że ten gościu to magik który obiecuje gruszki na wierzbie ;/
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

Ja się moge domyślać, że wymieniłby Ci pompę na używkę za 500 zł, a zażądał 3x więcej. :hyhy:
W210 '95 300D
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Albo zapewnia sobie robotę na wiele dni :)
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

tonidriver pisze:Albo zapewnia sobie robotę na wiele dni :)
Jak jest jełopem to oczywiście. Jak jełopem i cwaniakiem to wcześniejsze :P
W210 '95 300D
chylu
Posty: 30
Rejestracja: 19 sty 2013, o 11:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: chylu »

za całość policzył sobie 1500 zł za wymianę i przeróbki, skusiło mnie to ponieważ używana pompa rotacyjna kosztuje coś w granicach 500 zł ale kupuje się kota w worku bo nie wiadomo czy nie będzie potrzebna regeneracja po x kilometrów bo wiadomo to używana część, a rzędowa podobno wytrzymuje więcej kilometrów i jest wytrzymalsza, a nowa jak się dowiadywałem to granica wydatku między 4 tyś a 5 tyś.
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

chylu pisze:za całość policzył sobie 1500 zł za wymianę i przeróbki, skusiło mnie to ponieważ używana pompa rotacyjna kosztuje coś w granicach 500 zł ale kupuje się kota w worku bo nie wiadomo czy nie będzie potrzebna regeneracja po x kilometrów bo wiadomo to używana część, a rzędowa podobno wytrzymuje więcej kilometrów i jest wytrzymalsza, a nowa jak się dowiadywałem to granica wydatku między 4 tyś a 5 tyś.
A jednak miałem rację :D Łatwy klient jesteś :hyhy: Nowa pompa w serwisie 3500 euro, w Boschu pewnie z 8000 zł. Kupujesz używkę, dajesz na stół probierczy - po problemie. Nikt Cię nie zrobi bez mydła. Ciekaw też jestem jak mechanik rozwiąże problem smarowania pompy rzędowej... Dobra, napisz jakie będą efekty jak odbierzesz wóz od tego czarodzieja :)
W210 '95 300D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości