wałek rozrzdu postanowił se pęknąć

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

wałek rozrzdu postanowił se pęknąć

Post autor: windykatorek »

a wiec po wymianie uszczelki pod głowica dzisiaj podczas bardzo spokojnej jazdy auto zgasło:)) holowanko do do domku i co sie okazała pękł wałek rozrzadu przy samej zębatce hurraa , zaworów nie połamało w sumie wiecej nic nie zniszcyło , lekko porysowana panewka w głowicy , moje pytanie dlaczego pekło??? czy napinacze sa jednorazowe i za kazdym razem nalezy je wymienić? kupie wałek wydechowy do 2,3 97 rok
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

Dobrze że pomimo problemów masz dobry humor... Tak trzymać!, pozdrawiam i życze szybkiego usunięcia usterki... ;-)
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
lukasz_f
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 3 lip 2008, o 18:10
Lokalizacja: poznan

Post autor: lukasz_f »

Wiadomość
windykatorek jestes gosc wiec kup caly silnik i nie gazuj go. dobrze radze. Bedzie dzialac wieki, ale bez gazu.
od duzej pojemnosci jest lepsza, jeszcze wieksza pojemnosc
WDB2100651A507340
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

windykatorek az nie chce wiedziec co sie popsuje kolejnym razem :-D sprzedaj tego zloma, szkoda kasy ladowac co rusz.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

widzicie co dziwne , auto kupiłem od 1 własciciela z rodziny znam historie wiem ze autentyczny przebieg wszystko robione w aso na faktury , no ta uszczelka pod głowica ma prawo zdechnac dostała gaz sie wypaliła , wałek przypuszczam ze my załatwilismy wsadzajac zle napinacz , tzn najpierw wsadza sie korpus napinacza a pozniej reszte i dokreca odpowiednim momentem , a my wsadzilismy wszystko naraz skrecilismy na pałe i miało chodzić , i chyba to bedzie przyczyna, zbyt mocne napiecie łancucha zniszczyło wałek:)albo poprostu pech ,, w sumie auto sprawowało sie bez problemowo ........... no ale chyba przyszedł czas na inwestycje w niego , niechce puki co zmieniac bo czekaja mnie wydatki od listopada typu dziecko :) jeszcze go odreanimuje mam nadzieje ze sie odwdzieczy bezawaryjnoscia:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

windykatorek pisze:uszczelka pod głowica ma prawo zdechnac dostała gaz sie wypaliła
Jaką masz tę instalację założoną? Sekwencję? Kto Ci zakładał i jakiej firmy poszczególne komponenty?

Pozdrawiam,

nonaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

gaz jest ok spalnie ok praca ok komp stag 300 alaska parownik wtryski rail czerwone 3 , dysza 2,5 wszystko ok
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

windykatorek pisze:gaz jest ok spalnie ok praca ok komp stag 300 alaska parownik wtryski rail czerwone 3 , dysza 2,5 wszystko ok
Skoro wszystko ok, dlaczego to gaz wypalił Ci uszczelkę? :shock:

Pozdrawiam
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Windykatorek , ja bym nie łączył tego gazu i uszczelki. Owszem przy jego spalaniu jest trochę wyższa temperatura ale dla sprawnego układu chłodzenia nic to nie zmienia. Mogło być tak ,że albo masz padnięte wisko albo ktoś wcześniej jeździł z padniętym i przegrzał silnik. Jeśli silnik w dobrej kondycji to warto reanimować. Ja większość napraw wykonuję sam ,ale są rzeczy , których się nie dotykam bo to pozorna oszczędność, silnik jest jedną z nich.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

co dziwne uszczelka na 1i 4 nie była wypalona ona miał jakby pekniecie ubytek materiału jakby drzazga odpadła z tego pierscienia w uszczelce , ze to gaz to dopowiadam sbie sam , silnik jest w swietnej kondycji nie pali grama oleju nie kopci nie stukaja zawory , po rozmowie z kolega "mark" dowiedziałem sie ze powodem pekniecia wałka było za mocne napiecie łancucha , wiec tak jak myslałem - tu bałaganu narobilem sobie sam

[ Dodano: 2008-09-07, 13:38 ]
u mnie nie ma mozliwosci przegzania silnika mam jeden wentylator od klimy i od chłodnicy i on chodzi zawsze , silnik nigdy nie miał wiecej niz 80 stopni

[ Dodano: 2008-09-08, 12:53 ]
dzi udało mi sie zakupic wałek wydechowy tak samo piekny jak mój :) koszt 300 zł poprostu farcik
:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
krzych_29
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 18:53
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: krzych_29 »

Twój merc ma olejowy napinacz łańcuszka rozrządu wiec jak miałeś go zabardzo naprężyć?
Chyba, że czegoś nie wiem o 2.3


Aby pęk wałek rozrządu:
1. musi być to przypadek ( wada materiału - pęknięcie nastąpi w bliżej nieokreślonym czasie )
2. Przy wymianie uszczelki pod głowicą mógł spaść komuś na twarde podłoże wałek i nieznacznie się odkształcić
3. przed ponownym zamontowaniem głowicy powinna ona być splanowana co uchroni nas przed odkształceniem osi montażu wałka po dokręceniu głowicy.
4. pozamieniano klamry mocujące wałek od głowicy ( aby było dobrze nie wolno zamienić klamer tak samo jak w przypdku wału korbowego i korbowodów )
5. przeskoczył pasek rozrządu i tłok uderzył w zawory - to też może spowodować pęknięcie wałka - ale mercedes ma łańcuch i raczej nie przeskakuje :)

stawiam na 3 i 4

Pozdrawiam
przemas
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2008, o 16:54
Lokalizacja: slask

Post autor: przemas »

z całym szacunkiem, ale z punktami 3 i 4 zbytnio teoretyzujesz. Wałek najczęściej pęka jak sie nie zachowa kolejności dokręcania/odkręcania od głowicy, oraz od źle (za mocno) naciagniętego łańcucha rozrządu

pozdrawiam
Awatar użytkownika
krzych_29
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 18:53
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: krzych_29 »

Pewnie masz rację ale co do źle lub za mocno naciągniętego łańcucha przy olejowym napinaczu to trudno się zgodzić. Teoretycznie to nie powinna być wina napinacza tylko jedna z wcześniej opisanych. Może to był duży zakład i pomylono wałki i bez dokładnego spasowania zamontowano i już. Chociaż nie twierdzę, że się nie mylę.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

krzych_29 pisze: co do źle lub za mocno naciągniętego łańcucha przy olejowym napinaczu to trudno się zgodzić. Teoretycznie to nie powinna być wina napinacza


W praktyce okazuje się że , napinacz łańcucha rozrządu oprócz napinania ciśnieniem oleju silnikowego posiada też sprężyne powodującą wstępny nacisk na trzpień napinacza oraz zapadkę która w przypadku poluzowania napinacza blokuje trzpień uniemożliwiając ponowne wsunięcie (cofnięcie ) . Jeśli przed montażem się tego nie sprawdzi i wkręci napinacz do tzw. oporu , to wówczas łańcuch zostaje napięty ze zbyt wielką siłą tym samym powodując zwiększony nacisk wałka rozrządu na pierwszą panewkę w której się obraca , zwiększone tarcie i temperaturę . W konsekwencji efektem końcowym jest pęknięcie wałka rozrządu 8-)

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
krzych_29
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 18:53
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: krzych_29 »

witam,

Mark wyjaśnił wszystko dokładnie.
Czyli zawiódł człowiek.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości