W210 300 TD 1999 rok klekotanie na wolnych obrotach

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Mariusz5394, każdy stary diesel po rozebraniu układu wtryskowego będzie pracował głośniej około 3 tygodnie :) obroty silnika mogą być wyższe lub niższe ale sie sam ustabilizuje
Mariusz5394
Posty: 132
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:49
Lokalizacja: Nysa

odp

Post autor: Mariusz5394 »

Dzięki bardzo za fachową odpowiedz.Poz
jackal79
Posty: 43
Rejestracja: 29 paź 2012, o 21:56
Lokalizacja: Pomorskie/DK

Post autor: jackal79 »

CZy to taki klekot? przy 6 cylindrze slychac bardziej od 1:04 ale na glosnikach od lapka mozecie nie wychwycic..

http://www.youtube.com/watch?v=IGUlsx9XjDI
Oo\=*=/oO

S210 E300TD '98 Avantgarde
WDB2102251A625415

BMW E39 523i '98 (EX)
Honda Accord 1.8i CG8 '00 (EX)
BMW E36 318iS '92 (EX)
Opel Astra I 2.0i '93 (EX)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jackal79, mniej więcej taki
KARPIU
Posty: 221
Rejestracja: 29 maja 2009, o 15:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: KARPIU »

JAK NÓWKA
Są samochody i są Mercedesy ! ! !
Kiedyś 220D sedan 1996r ELEGANCE
Aktualnie VW b4 tdi :-/
jackal79
Posty: 43
Rejestracja: 29 paź 2012, o 21:56
Lokalizacja: Pomorskie/DK

Post autor: jackal79 »

KARPIU pisze:JAK NÓWKA
na filmie wyszlo o wiele lepiej niz w realu - slabo slychac ten klekot. na zywo klepie dosc wyraznie raz po raz... i to chyba tak jak Bacy - przy 6 garze :suchy:

ogolnie to taki twardy dzwiek tyle ze nie tak intensywnie:

http://www.youtube.com/watch?v=JXmz4qfA ... re=related

Przeszperałem troche forum i wniosek jest taki, że przyczyn może być kilka: od gaszaka przez wtryski po pompe wtryskowa, lub nawet szklanki albo lancuch jak niektórzy twierdza... ale to tylko moje wnioski

Bede wdzieczny z fachowa porade jesli ktos zechce sie podzielic wiedza
Oo\=*=/oO

S210 E300TD '98 Avantgarde
WDB2102251A625415

BMW E39 523i '98 (EX)
Honda Accord 1.8i CG8 '00 (EX)
BMW E36 318iS '92 (EX)
Opel Astra I 2.0i '93 (EX)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Te klepanie wyglada na zuzycie kompensatorow popychaczy kydraulicznych?
Jak to wyglada na;
- silniku zimnym po porannym odpaleniu?
- praca w temp. powyzej 90 st,?
Sprawdzilbym rowniez wtryski? Stan lancucha?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Ten filmik powyżej to mój. Obecnie auto chodzi ładniej, bardziej miekko. Wymieniłem oringi i podkładki miedziane na pompie (ciekło paliwo), oraz przyśpieszyłem kąt wtrysku przestawiając pompe w stronę silnika. Wymieniłem też olej (MOTUL 10w40 6001+)

Nagram filmik i wstawie.


I od kiedy te silnik łapie temp powyżej 90st? Bo mi się jeszcze to nigdy nie zdarzyło, termostat nowy.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

JohnyPixel pisze:

I od kiedy te silnik łapie temp powyżej 90st? Bo mi się jeszcze to nigdy nie zdarzyło, termostat nowy.
Moj engine jest bez Visco i jego praca jest najbardziej optymalna w w granicach 90st
(mowiac obrazowo; wskaznik na gornym brzuszku osemki to jest to - potwierdzome na odczycie klimy)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

A jak to wpływa na prace silnika? Bo seryjnie ma trochę niższą temp.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Po odpaleniu cisza, po 2-3 min wlacza sie minimalne cykanie(klepanie), a w90 zanika i slychac tylko charakterystyczny "klang" :cwaniak:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
sebrejMax
Posty: 105
Rejestracja: 15 paź 2012, o 04:28
Lokalizacja: wawa

Post autor: sebrejMax »

a praca w temp. ok. 90stC nie będzie na dłuższą metę niekorzystna dla silnika (zwłaszcza głowicy)? Na tabliczce znamionowej jest info, że ten silnik ma pracować przy 60-80stC
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Gawra pisze:Moj engine jest bez Visco i jego praca jest najbardziej optymalna w w granicach 90st
Przecież chyba każdy 606.962 ma termostat na 80*C?
Gawra pisze:Po odpaleniu cisza, po 2-3 min wlacza sie minimalne cykanie(klepanie), a w90 zanika i slychac tylko charakterystyczny "klang"
Jak ja swojego mocniej rozgrzeję, np. przy ślizganiu się po śniegu, to też silnik pracuje ciszej i bardziej miękko.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

qoompel pisze:
Gawra pisze:Moj engine jest bez Visco i jego praca jest najbardziej optymalna w w granicach 90st
Przecież chyba każdy 606.962 ma termostat na 80*C?

.
Ma i niby co - bo nie bardzo rozumiem owa konstatacje?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
jackal79
Posty: 43
Rejestracja: 29 paź 2012, o 21:56
Lokalizacja: Pomorskie/DK

Post autor: jackal79 »

PAnowie zapytam inaczej ( i w temacie;) ) czy z waszych doświadczeń można jeździć z tym klekotem? czy on sie z czasem nasila? czy zmniejsza się po wymianie oleju? i czy ktoś miał z tego powodu jakieś większe szkody/koszy łącznie z unieruchomieniem auta?
Oo\=*=/oO

S210 E300TD '98 Avantgarde
WDB2102251A625415

BMW E39 523i '98 (EX)
Honda Accord 1.8i CG8 '00 (EX)
BMW E36 318iS '92 (EX)
Opel Astra I 2.0i '93 (EX)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości