Witam. Mam kilka pytań odnośnie silniczka klap kolektora. Otóż ramię silniczka się nie rusza. Sprawdzałem to na postoju, przy zapalonym silniku, zwiększając obroty silnika i obserwując zachowanie ramienia po odłączeniu ramienia prowadzić klap. Ramię silniczka jest przesunięte na maxa w prawo, czyli w stronę kabiny pasażerskiej. Po wyłączeniu silnika ramię silniczka można przesunąć w lewo, po czym samoczynnie wraca do poprzedniego położenia. Nadmienię, że klapy chodzą jak nalezy. I tu rodzi się kilka pytań do bardziej doświadczonych w temacie... Czy w takim układzie silniczek jest zepsuty? A może ramię silniczka nie powinno się poruszać, kiedy samochód przygazowuje na wolnych obrotach? A jeśli tak, to jak poprawnie sprawdzić jego działanie?
Dziękuję za wszelaką fachową pomoc.
Silniczek klap kolektora
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 10:50
- Lokalizacja: Stockton On Tees
Silniczek klap kolektora
OLECKOWSKY
Re: Silniczek klap kolektora
Uszkodzenie wykaże diagnostyka na komputerze, bo wywali błąd. To, że klapy chodzą, nie znaczy, że są ok. Może już nie być klapek w kolektorze, lub plastykowe przełożenie jest uszkodzone i są w stałym położeniu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 10:50
- Lokalizacja: Stockton On Tees
Re: Silniczek klap kolektora
Ok. A jak sprawdzić, bez komputera, czy silniczek nie jest uszkodzony? Słyszałem, że po włączeniu zapłonu, silniczek testuje działanie klapek, przesuwając je tam i spowrotem...
OLECKOWSKY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości