OM606 - ustawienie dawki paliwa - pompa wtryskowa

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Caffeine
Posty: 2
Rejestracja: 10 maja 2018, o 16:51

OM606 - ustawienie dawki paliwa - pompa wtryskowa

Post autor: Caffeine »

Cześć, jestem Wojtas, piszę z nad morza.

Kilka miesięcy temu zostałem właścicielem/posiadaczem gwiazdy, mianowicie W210 (specyfikacja w sygnaturce) w wersji AVANT. w unikalnym, bordowym kolorze. Kupiłem go do projektu - uczę się mechaniki, wybieram się na studia inżynierskie w tym kierunku, stąd też postanowiłem przywrócić mu drugie życie. Złapałem za migomat, dobrą blachę i tak minęło mi kilka tygodni...

Tyle słowa wstępu... mam nadzieję, że odpowiednio się przedstawiłem, a teraz przejdę do sedna problemu.

Po diagnozie mechanicznej, zmierzeniu ciśnienia na cylindrach, które było przepiękne jak na ten silnik - okazało się, że głowica jest pęknięta na pierwszej świecy. Nie będę tego spawał - zakupiłem nową głowicę, wraz z nową uszczelką, którą wymienił mi znajomy mechanik (w którego straciłem teraz wiarę). Po wyjęciu głowicy, najprawdopodobniej rozregulował mi całkowicie pompe wtryskową, podobno wszystko zgadza się na znakach, a auto mega kopci, aż trzeba było z garażu uciekać, jak porządnie wiatr zawiał...

Moje pytanie brzmi - jak ustawia się dawkę paliwa w tej pompie wtryskowej? Znalazłem schematy na forum z 2.9, ale niestety tam nastawnik wygląda inaczej - nawet nie będę przytaczał tego co mówił mechanik, bo stwierdził, że nie ustawia się W OGOLE dawki paliwa.

Jedna osoba z facebookowej grupy powiedziała mi o jakiejś śrubie na rogu, którą mogę regulować dawkę paliwa. Druga osoba - która ma naprawdę sporą wiedzę, stwierdził że na pewno to jest źle ustawiony kąt wtrysku - teraz pytanie czy ustawia się go za pomocą koła na rozrządzie? Jeżeli tak - to w jaki sposób - czy są tam jakieś znaczniki?
W210, jeszcze przed liftem - 1999r. 3.0 TD 177KM. AVANT - kombi
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Re: OM606 - ustawienie dawki paliwa - pompa wtryskowa

Post autor: romek61 »

1.Regulację dawkowania paliwa w tej pompie robi się na stanowisku,nie na zabudowanej w silniku.
2. Ruszaliście rozrząd , po objawie to zaplon jest niewłaściwe ustawiony.
3.Czy turbina pompuje, czy sterowanie zaworem upustowym działa?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
SajmonMB
Posty: 64
Rejestracja: 6 sty 2015, o 21:45
Lokalizacja: KONIN

Re: OM606 - ustawienie dawki paliwa - pompa wtryskowa

Post autor: SajmonMB »

Przy 3.0 TD do wymiany uszczelki głowicy nie trzeba ruszać pompy to po pierwsze ustawia się wał na OT i blokada z wiertła w koło rozrządu bodajże wałka ssącego, aby łańcuch nie przeskoczył należy przypiąć trytytkami kółko rozrządu do łańcucha i ostrożnie go odłożyć wówczas pompa nie przestawi się na zębatce. Po takiej naprawie wypadałoby, sprawdzić kąt wtrysku do tego właśnie służy ta śruba w rogu pompy oczywiście należy pompe poluzować aby mogła sie przestawić. Gdy silnik będzie odpalony jak ktoś chce może sobie ustawiać na słuch wyczucie itd itp zwał jak zwał wówczas poleci olej między pompą a blokiem to normalne ponieważ oring na pompie nie będzie dociśniety. Fachowo ustawia się tą pompę kapilarą.
Aby sparwdzić czy pompa jest przestawiona względem rozrządu należy ustawić rozrząd na OT i spawdzić czy blokada pasuje na wałek w sensie wiertło.
Wówczas mamy pewność że rozrząd jest ok i teraz można przejść do weryfikacji czy jest pompa prawidłowo ustawiona względem rozrządu obracamy wałem 14 stopni za OT czyli za GMP i wówczas blokada pompy powinna pasować w karb w wałku pompy. Oczywiście wcześniej należy wykręćić zaślepkę blokady z obudowy pompy. Przy takim ustawieniu silnik powinien odpalić i pracować w miarę równo. Wóczas można korygować kąt wtrysku śrubą na rogu pompy. Pisałem wczesniej o kapilarze można również za jej pomocą ustawić kąt wtrysku wrkęcając ją na pierwszą sekcje i obserwójąc kiedy poda paliwo na cylinder tylko uwaga nie znam konkretnej wartości czy to jest również 14 stopni za ot z tym pytaniem do użytkownika NOC należy się udać.
Tak jak kolega wyżej napisał dawkę paliwa nie ustawiamy na pompie wykonuje się to na wymontowanej pompie na stole probierczym.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości