nr przepływomierza

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

nr przepływomierza

Post autor: rob72 »

witam.panowie proszę o sprawdzenie numeru przepływki do mojego auta WDB 2102261B179634 bo sprzedali mi pierburga 7.22684.07.0 ale jakoś dziwnie chodzi i nie wiem co jest.pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
kacper28
Posty: 235
Rejestracja: 22 sie 2009, o 23:02
Lokalizacja: Ze wsi

Post autor: kacper28 »

Z VIN wychodzi na to, że masz silnik M613.961 - jeżeli rzeczywiście taki masz, to dobrze Ci sprzedali.
Nr Mercedesa - 611 094 00 48


Pozdr
S210 2.0 K 137 kW avantgarde '99 + LpgTech 214
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.nr starej to 7.22684.00.0.czy to jest to samo?problem jest taki że na starej przepływce zawór upustowy turbiny pracował cały czas ale auto zmieniało biegi przy ok.2500-2700 obr ale jechało w miarę sprawnie.na nowej biegi zmienia dużo wyżej ale jest mułowate bo zawór upustowy na turbo otwiera się po ok.2 min.od odpalenia i tak zostaje.błąd na kompie to egr,więc został zaślepiony i rurki do niego też.podciśnienia są,elektrozaworki sterujące turbo i egr są sprawne.teraz nie wiem czy to wina przepływki że zawór upustowy się otwiera czy jest gdzieś jeszcze jakiś przekażnik od sterowania tym wszystkim??? przepływka to zamiennik(pudełko pierburg ale w środku coś innego).proszę o pomoc bo skończyły mi się pomysły :oops: pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Niewiem cz czytaes wszyskie posty ,ALE ZAMIENNIK NIE BEDZIE CHODZIL tylko orginal. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kacper28
Posty: 235
Rejestracja: 22 sie 2009, o 23:02
Lokalizacja: Ze wsi

Post autor: kacper28 »

Pierburg był na pierwszym montażu - tzn. był montowany fabrycznie.
Jeżeli kupiłeś Pierburga bezpośrednio od producenta a nie przez Serwis Mercedesa to mocno ograniczyłeś koszty bez utraty jakości - znaczek gwiazdy niestety kosztuje, co nie znaczy, że masz jakąś tam podróbę.
Jeżeli więc nr Twojego silnika zgadza się z tym co napisałem wcześniej to nr Pierburga, który muszisz kupić już znasz - tylko nie kupuj pudełka od Pierburga z chińszczyzną w środku tylko oryginalnego Pierburga ;-) - problemy zależne od przepływki będą rozwiązane, no chyba że to nie od przepływki (a na to wygląda) - to już inna historia.

Przepływonierz o oznaczeniu ....07.0 zastąpił ....00.0 - więc powinno być ok.
Zresztą poczytaj
https://onlineshop.ms-motor-service.com ... en_web.pdf

https://onlineshop.ms-motor-service.com ... en_web.pdf

https://onlineshop.ms-motor-service.com ... en_web.pdf

https://onlineshop.ms-motor-service.com ... en_web.pdf

Powodzenia
S210 2.0 K 137 kW avantgarde '99 + LpgTech 214
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.dzięki za zainteresowanie.całkiem jasne te rysunki.posty oczywiście czytałem i jutro wymieniam tą przepływkę na orginał bo tą co kupiłem to pierburg na pudełku a w środku bez nazwy(a miał być pierburg tylko bez znaczka mercedesa).przed chwilą byłem na jeżdzie próbnej i ni z tego ni z owego auto idzie jak burza...ale gdzieś tak przez 15 km...a póżniej znowu lipa.chociaż to i tak poprawa bo wcześniej dobrze było ok 1 km.myślę że zaślepiony egr nie ma nic do tego bo w innych autach z forum nie ma to znaczenia.sterownik zbiera chyba tylko sygnały elektr.a nie podciśnienia???skład spalin chyba też na tyle się nie zmienił???pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

rob72 pisze:aślepiony egr nie ma nic do tego bo w innych autach z forum nie ma to znaczenia
moze powodowac blad 1470.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
kacper28
Posty: 235
Rejestracja: 22 sie 2009, o 23:02
Lokalizacja: Ze wsi

Post autor: kacper28 »

Tu jest dokładnie napisanie, czym może skutkować zaślepeinie zaworu EGR

https://onlineshop.ms-motor-service.com ... en_web.pdf

Czemuś on służy :lol:
S210 2.0 K 137 kW avantgarde '99 + LpgTech 214
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

egr mozesz zaslepic jak nie jestes ekologiem:)
Jak masz kupić zamiennik przepływomierza to lepiej wpłac na serwer na forum , a przepływomierzy takich mam kilka w garazu
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.na pewno ekologia na tym troszkę ucierpi ale kolektor ssący będzie czyściejszy!wnioskuję też że sterownik może teoretycznie odciąć sterowanie turbiny bo silnik dostaje za dużo "czystego powietrza"?? i na podstawie składu spalin bo innej możliwości nie widzę! ale w innych autach oprócz tego błędu co pisał fabek to auta jadą normalnie a u mnie czemu miałoby być inaczej???pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

bedzie normalnie nic nie odetnie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.wymieniłem ten przepływomierz na orginał ze znaczkiem mb i auto jedzie w miarę...tzn nie jedzie tak jakbym oczekiwał :evil: dalej po ok.2 min.jak włącza się egr to odcina mi sterowanie turbiny(zawór na turbo się podnosi).wszystkie rurki zaślepione na egr więc skąd komp.silnika "wie" że egr się nie otworzył???gdzieś wyczytałem że po otwarciu egr przepływ powietrza przez przepływkę powinien spaść więc sterownik automatycznie otwiera zawór na turbo bo dodatkowe powietrze jest ze spalin?? więc nie da się oszukać tego całego dziadostwa przez zaślepienie podciśnienia na egr??? nie mam już pomysłów!!pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Identyczne objawy są w Twoim silniku przy uszkodzonym silniku klap "rezonansowych" lub uszkodzonym ich napędzie (spadła) dźwigienka, ma za mały ruch, klapki się zacinają lub się
wykruszyły.Można to sprawdzić komputerem lub po zdjęciu obudowy z silnika podejrzeć wzrokowo o ile się na tym ktoś zna.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.dzięki za odzew.ten silnik od klap już ściągałem i rozbierałem obudowę.w środku wszystko wygląda dobrze "na oko".cięgno dobrze siedzi a po zdjęciu z silniczka klapy chodzą lekko i zakres ruchu jest duży.za każdym razem po odpaleniu silnika klapy pracują i cięgno na turbo jest zaciągnięte i auto idzie jak powinno a po jakichś 2 min. nieraz trochę więcej przestają pracować klapy i turbo też odpuszcza a jak zatkam ten wężyk z filterkiem to turbo trzyma a klapy i tak przestają pracować.zauważyłem też że jak po odpaleniu trzymam go na wyższych obrotaćh to wszystko działa dobrze trochę dłużej(na wolnych obr.po odpaleniu przestaje to działać znacznie szybciej).też pomyślałem że może jakieś klapy pourywały się od cięgien i są zamknięte i za duże ciśnienie powstaje w dolocie i czujnik odcina turbinę ale to chyba na wysokich obr.powinno szybciej odpuścić niż na niższych??? :-/ zaworki vac też podmieniałem z dobrego auta i to samo :cry: nie mam już pojęcia.pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Pozostaje tylko odczytać błędy przy teście na Star Diagnosis.Wg. mnie manualnie sprawdziłeś
wszystko.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości