Witam.
Oatatnio składałem wałki rozrządu oraz koło wałka rozrządu.
Rzecz w tym że 9nm sugerowane w instrukcji słabo mnie zadowoliło i zrobiłem plus 90 stopni oczywiście mała dźwignią z wyczuciem i po tyle samo na wszystkie śruby. Instrukcja sugeruje również zakupić śrubki ustalające do łoża wałków które jest oddzielnym elementem głowicy . W czym rzecz otóż dokręcałem już wiele takich elementów ale nigdy nie spotkałem się z taką ruchomością ,,stopek,, wałków, bardzo trudno jest zachować ich osiowość gdyż kanały olejowe otaczają śruby przez co nie są one pilotowane a sama stopka może się przemieścic przy dokręcaniu. Stąd też moje wątpliwości czy aby te 9nm nie miałoby umożliwic ich ,,swobodne,, ułożenie podczas pracy motoru. Ogólnie dekiel już założony ale jeżeli ktoś miał doczynienia z tym może podzieliłby się uwagami. Wszystko skręciłem bardzo dokładnie podstukując śruby małym młoteczkiem, zwróciłem uwage na położenie łożysk oporowych oraz stopniowe odprężanie samego wałka ale samych sił dokręcania nie jestem pewny... śruby są długie a dałem im od serca tak jak zawsze. Sam rozrząd jest prosty jak ubicie muchy w kiblu także o to nawet nie pytam. Dziękuje
Momenty śrub teoria a praktyka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Momenty śrub teoria a praktyka
A jaki to silnik?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: Momenty śrub teoria a praktyka
3.2cdi przepraszam jie dodalem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 14 gości