Koszt wymiany uszczelki pod głowicą E220

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Budyń W210 »

fabek pisze:tak zgadzam sie jezeli chodzi o 2.2 diesel. uszczelki kolo 6zl x 4szt.
Dla ścisłości 6zł x 8 szt.

Pozdr.

[ Dodano: 2009-03-05, 17:56 ]
baca pisze:
fabek pisze:dlugosc kazdej sruby nalezy zmierzyc suwmiarka i porownac z danymi fabrycznymi. jezeli nie sa przeciagniete mozna montowac. ot filozofia.
--a co piszą w Piśmie Świętym nt. temat???
Urwała sie komu taka śrubka??
Hej!
Tu nie chodzi o urwanie śruby (chociaż taka możliwość istnieje, szczególnie gdy zabraknie klucza dynamometrycznego i kątomierza) Nowe typy śrub stosowane bodajże już w późnych modelach w123 działają na zasadzie sprężyny ściskającej, a po przekroczeniu założonej długości taka śruba robi się plastyczna i ciągnie się jak guma do żucia nie dociągając głowicy do bloku.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dokladnie, Budyń W210 mnie uprzedzil. chodzi o to, ze przeciagnieta sruba kilkukrotnie wkrecana i wykrecana nie dociagnie dobrze glowicy, a jezeli chodzi o glowice wszystko musi byc perfekt.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Panowie chyba wszyscy macie po trochę racji, nie będę więc pisał eseju na temat co może się
stać w samochodzie po pewnym przebiegu i zdjęciu głowicy.Moi pracownicy taką głowicę
z różnych przyczyn zdejmują i co ciekawe montują na jej miejsce z pozytywnym
rezultatem 2/3 razy w miesiącu.Koszta od 1600zł do 4500zł. Często klient "woli" wymienić
cały silnik na jednostkę z mniejszym przebiegiem.I tu ciekawostka zdarzały się sztuki
z udokumentowanym przebiegiem 130-180 tys. za 3800-4500 zł.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ostatnio mialem okazje widziec rozebrany silnik mercedesa 3.0 turbodiesel, przebieg lekko ponad 400 tys. z historii serwisowej wynikalo, ze jezdzil na syntetyku do okolo 200 tys, a cala reszta na polsyntetyku i to markowe oleje. efekt? silnik czysciutki, krzywki walkow rozrzadu idealne, zadnych nagarow. bez zadnych remontow wczesniej, pierwszy wymiana uszczelki z powodu przegrzenia.

taki maly offtop. ale silnik silnikowi nierowny nawet jak przbieg taki sam.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Absolutnie masz rację.Ale taki stan to zadbany silnik po co zdejmować głowicę?
Przejedzie drugie tyle.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kobieta jezdzila, delikatne pekniecie na wezu od chlodnicy oleju sie zrobilo i plyn chlodniczy uciekl, oczywiscie przegrzala motor jak to kobieta nie patrzyla na zegary.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Napiszę też delikatnie ----- wymień silnik.Będzie mniej bolało.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

to nie moj silnik. tylko mam zaprzyjaznionych mechanikow, czasem sobie podyskutujemy albo pozyczamy narzedzie i akurat widzialem ta sytuacje ;-)

z tego co wiem, mechaniorzy silnik poskladali, glowica cala, tylko uszczelka poszla. moze inaczej to ujme - babka nie przegrzala silnika, ale go zagrzala az para buchnela spod maski. na szczescie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Więcej nie powiem przegrzane pierścienie,zawory,uszczelniacze,tzw.kanałki we wtryskiwaczach itd. nawet jeżeli były to sekundy dla klienta były to ciężkie minuty
dla silnika i wszystko zależało od oleju i czasu.Nikomu nie życzę źle,ale wcześniej
czy później ..............
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Siedlak90
Posty: 5
Rejestracja: 3 mar 2009, o 21:35
Lokalizacja: WGM

Post autor: Siedlak90 »

Jeżeli chodzi o świece żarowe to miesiąc temu był wymieniany cały komplet, bo jedna już się wypaliła i mechanik polecił wymienić już wszystkie, co do samodzielnej naprawy to raczej nie będę ryzykował bo po nieudolnej naprawie koszty mogą sięgnąć jeszcze większych sum.
Jeżeli chodzi o przebieg to jest on duży bo 413 000, ale ojciec ma daleko do pracy i w ciągu roku zbiera się po kilkanaście, albo nawet kilkadziesiąt tysięcy, nie licząc nawet innych wyjazdów.
Czekam na odpowiedź "dzahym" co do ceny jaką zapłacił za ten zabieg.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości