kapie olej z zawóru EGR na turbinę
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
kapie olej z zawóru EGR na turbinę
Witam,
Przeprowadziłem małe dochodzenie i wychodzi mi na to że kapie mi olej (niewielkie ilości ale zawsze coś) z zaworu EGR na turbinę.
1) Czy jest sens wymieniać podkładkę/uszczelkę pod zaworem EGR.
2) Jakim w ogóle cudem w zaworze EGR znajduje się olej, przecież tam ma być powietrze ? Co o tym może świadczyć ?
Przeprowadziłem małe dochodzenie i wychodzi mi na to że kapie mi olej (niewielkie ilości ale zawsze coś) z zaworu EGR na turbinę.
1) Czy jest sens wymieniać podkładkę/uszczelkę pod zaworem EGR.
2) Jakim w ogóle cudem w zaworze EGR znajduje się olej, przecież tam ma być powietrze ? Co o tym może świadczyć ?
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Jedyne co mu przychodzi do glowy to ze masz problem z olejem z dolocie - odma, turbina, moze cos innego. Wymiana samej uszczelki nic nie pomoze. Musisz zbadac i wyeliminowac powod nadmiaru oleju (bo zawsze troche bedzie chyba ze masz nowy samochod). Sprawdz kilka prostych rzeczy jak:
1. ubywa ci olej?
2. stan odmy i zapchane przewody?
3. jak wyglada turbina po "zimnej@ stronie? Czy masz tam duzo oleju?
Potem mozna powiasc dalsze kroki.
1. ubywa ci olej?
2. stan odmy i zapchane przewody?
3. jak wyglada turbina po "zimnej@ stronie? Czy masz tam duzo oleju?
Potem mozna powiasc dalsze kroki.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
1. Nie ubywa oleju
2. Odma jest drożna i nie wygląda na zabrudzoną
3. Nie bardzo się znam o co chodzi ci z tą "stroną zimną", ale od góry turbina jest teraz sucha, jedynie to co kapie na nią z EGR, Od spodu jest troche sie poci, mechanik mowił mi tez że coś dziwnie się poci na "dolocie"
P.S. Czy czyszczenie zaworu EGR coś może pomóc ?
2. Odma jest drożna i nie wygląda na zabrudzoną
3. Nie bardzo się znam o co chodzi ci z tą "stroną zimną", ale od góry turbina jest teraz sucha, jedynie to co kapie na nią z EGR, Od spodu jest troche sie poci, mechanik mowił mi tez że coś dziwnie się poci na "dolocie"
P.S. Czy czyszczenie zaworu EGR coś może pomóc ?
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Zimna strona to wlasnie dolot, goraca strona to wydech. Pisze o tym bo warto zebys sciagnal rure z turbiny i zobaczyl jak wyglada wnetrze turbiny i ten przewod. Jesli jest zaolejony to masz przyczyne oleju na EGR - wtedy moe sie okazac ze uszczelki na turbine szlak trafia.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
poprawnie mówiąc to "sekcja kompresora" i sekcja turbiny" :mrgreen:
nieco zuzyte uszczelnienia sekcji kompresora daja wlasnie olej do dolotu - pozwole sobie zaryzykować teze, ze przy naszych przebiegach to sprawa normalna... praktycznie w każdym doładowanym silniku bedzie olej w dolocie pochodzący z tego zrodla - to raczej normalne
uszczelnienia sekcji turbiny daja wyrazny siwy dym - i to często imponujący - przez wydech, po prostu olej trafia tam na gorace spaliny i efektownie sie spala ;-)
koledze Autorowi watku chodzi raczej o to - o ile zrozumiałem - ze ten "normalny" olej w dolocie przecieka mu pod zaworem EGR i kapie na turbosprężarkę,wydaje mi sie, ze nalezy uszczelnić osadzenie zaworu w tym odlewie z duralu :roll:
nieco zuzyte uszczelnienia sekcji kompresora daja wlasnie olej do dolotu - pozwole sobie zaryzykować teze, ze przy naszych przebiegach to sprawa normalna... praktycznie w każdym doładowanym silniku bedzie olej w dolocie pochodzący z tego zrodla - to raczej normalne
uszczelnienia sekcji turbiny daja wyrazny siwy dym - i to często imponujący - przez wydech, po prostu olej trafia tam na gorace spaliny i efektownie sie spala ;-)
koledze Autorowi watku chodzi raczej o to - o ile zrozumiałem - ze ten "normalny" olej w dolocie przecieka mu pod zaworem EGR i kapie na turbosprężarkę,wydaje mi sie, ze nalezy uszczelnić osadzenie zaworu w tym odlewie z duralu :roll:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Dobra EGR wyczyszczony, uszczelka aluminiowa pod EGR wymieniona. W zaworze było troche oleju, Czy to troche można uznać za "normane" ? W tej rurze metalowej co idzie do silnika nie bylo już "płynnego" oleju a tylko osad/ szadź. Troche oleju było też w odmie i tej rurze co jest za odmą a przed EGR
@Seburaj o którą uszczelkę Ci chodziło ? Czy o tą co wymieniłem aluminiową miedzy EGR a blokiem silnika ?
@Alias o jakich uszczelkach mowa w turbinie, rozumiem ze chodziloby o regenracje turbiny ? Przy najblizszej okazji sprawdze dolot do turbo
@Seburaj o którą uszczelkę Ci chodziło ? Czy o tą co wymieniłem aluminiową miedzy EGR a blokiem silnika ?
@Alias o jakich uszczelkach mowa w turbinie, rozumiem ze chodziloby o regenracje turbiny ? Przy najblizszej okazji sprawdze dolot do turbo
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
o żadną "uszczelkę" mi nie chodziło, pisałem o "uszczelnieniu" - a to czasownik, oznacza czynność :lol:
btw przyjrzalem sie dzis u mnie - tez kapie z zaworu egr na turbine, ale nie w miejscu przykręcenia korpusu zaworu do tego odlewu z duraluminium - tylko jakby "spod" zaworu, tak jakby z membrany :-/
btw przyjrzalem sie dzis u mnie - tez kapie z zaworu egr na turbine, ale nie w miejscu przykręcenia korpusu zaworu do tego odlewu z duraluminium - tylko jakby "spod" zaworu, tak jakby z membrany :-/
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
dokładnie u mnie też z membrany, czyli uszczelkę niepotrzebnie wymieniłem :mrgreen:
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
No było gdzieś na forum, wyciąć na wzór uszczelki podkładkę z puszki po piwie :mrgreen: :mrgreen:
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
nie zamiast tej uszczelki co jest egr przykręcony do silnika
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
ale jak zatkasz źródło zasilania zaworu EGR, czyli ta podkładka o której Ci mowie to nie będzie dostawało się powietrze z olejem do zaworu - czyli membrany
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości