EGR E320 CDI

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

oleckowsky
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Stockton On Tees

EGR E320 CDI

Post autor: oleckowsky »

Witam. Mam pytanie. Posiadam Mercedesa W210 E320 CDI z grudnia 1999. Przebieg 150000 mil.
Czy jeżeli egr i klapy w kolektorze są zanieczyszczone i auto nie ma mocy przy przyspieszaniu, oraz kopci, choć nie tragicznie na czarno-siwo przy obciążeniu, to czy po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu silnika, auto powinno wracać do normy przez pewien czas? Mój merol po wyłączeniu silnika i ponownym starcie zachowuje się normalnie przez jakiś czas, choć kopci podobnie i nawet kick-down włącznik działa, gdzie podczas utraty mocy nie reaguje wogóle. Czy ten chwilowy powrót do życia po restarcie nie wyklucza zabrudzonego egr?
OLECKOWSKY
Marek
Posty: 13
Rejestracja: 3 gru 2018, o 08:25

Re: EGR E320 CDI

Post autor: Marek »

Jeżeli silnik wchodzi w obroty pow 4000 obr to nie jest wina egr a klapkami steruje silniczek pod kolektorem ssącym który reguluje dopływ powietrza .
oleckowsky
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Stockton On Tees

Re: EGR E320 CDI

Post autor: oleckowsky »

Dziękuję za informację...choć swoją drogą zastanawiam się, po co tam te klapy, skoro egr już sam w sobie reguluje dawkę spalin wracajacych do komory spalania...więc jaka i po co dodatkowa rola klap? Ale pytanie było trochę inne... Czy jeżeli po wyłączeniu i ponownym załączeniu zapłonu auto powraca do życia, to czy może to wskazywać na inną usterkę niż zablokowane klapy lub egr w pozycji otwartej? Na logikę, jeśli fizycznie kalapy są zablokowane w pozycji otwartej, to jak auto po resecie może podczas dynamicznego przyspieszania zachowywać się nagle poprawnie?
Chciałbym to wszystko rozebrać i poczyścić, lecz wolałbym najpierw się upewnić, czy zachodzi taka potrzeba.
OLECKOWSKY
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości