E 300 TD - problem z wtryskami
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
E 300 TD - problem z wtryskami
Witam
Przepraszam jeśli gdzieś jest podobny temat, ale szukałem i nie znalazłem dokładnie interesującej mnie odpowiedzi.
Otóż od pewnego czasu przymierzam się do regeneracji, bądź wymiany wtrysków na sprawne, bowiem moje strasznie klepią. Auto pod odpaleniu chodzi chwilę ok, po czym słychać delikatne stuki raz po raz, a po chwili już stuka cały czas. Na rozgrzanym silniku sprawdziłem po kolei wtryskiwacze i popuszczając je sprawdzałem które tak klepią. Okazało się, że gdy odkręce wtrysk nr 4 i 6, to silnik chodzi ok, nie ma klepania, jak je dokręcę to spowrotem klepie. W pozostałych wtryskach nie ma tego efektu. Tak też wywnioskowałem, że te dwa wtryskiwacze muszę jak najszybciej zmienić, bo szlag mnie trafia jak to auto chodzi.
Wczoraj otwierając maskę usłyszałem takie jakby syczenie, coś jak uciekanie kompresji? Dźwięk narasta wraz z obrotami. Zauważyłem też, że gniazdo od 4 wtryskiwacza jest całe zalane ropą! Pomyślałem, że może wtrysk niedokręcony, stąd też lekkie syczenie, no ale chyba jednak to nie to. Dodam też, że to syczenie nie może raczej się wydobywać z owego wtrysku (np w skutek zużycia podkładki), bowiem skoro jest zalany ropą, to by szły bąble, a jednak nic takiego się nie dzieje. Możliwe, że ucieka z pod innych wtryskiwaczy, ale z tego co pamietam to nie odkręcałem wszystkich, bo zacząłem właśnie od nr 6 (ten najbliżej podszybia), pominąłem nr 5 bo ciezko się go odkręca i skonczylem na nr 4, bo po jego wykreceniu silnik juz chodzil dobrze, wiec nie widzialem sensu sprawdzania dalej.
Ma ktoś może jakieś pomysły, lub doświadczenie w tej sprawie? Sprawdzałem czy gdzieś ropa nie leci z pompy, ale jednak sucho.
Przepraszam jeśli gdzieś jest podobny temat, ale szukałem i nie znalazłem dokładnie interesującej mnie odpowiedzi.
Otóż od pewnego czasu przymierzam się do regeneracji, bądź wymiany wtrysków na sprawne, bowiem moje strasznie klepią. Auto pod odpaleniu chodzi chwilę ok, po czym słychać delikatne stuki raz po raz, a po chwili już stuka cały czas. Na rozgrzanym silniku sprawdziłem po kolei wtryskiwacze i popuszczając je sprawdzałem które tak klepią. Okazało się, że gdy odkręce wtrysk nr 4 i 6, to silnik chodzi ok, nie ma klepania, jak je dokręcę to spowrotem klepie. W pozostałych wtryskach nie ma tego efektu. Tak też wywnioskowałem, że te dwa wtryskiwacze muszę jak najszybciej zmienić, bo szlag mnie trafia jak to auto chodzi.
Wczoraj otwierając maskę usłyszałem takie jakby syczenie, coś jak uciekanie kompresji? Dźwięk narasta wraz z obrotami. Zauważyłem też, że gniazdo od 4 wtryskiwacza jest całe zalane ropą! Pomyślałem, że może wtrysk niedokręcony, stąd też lekkie syczenie, no ale chyba jednak to nie to. Dodam też, że to syczenie nie może raczej się wydobywać z owego wtrysku (np w skutek zużycia podkładki), bowiem skoro jest zalany ropą, to by szły bąble, a jednak nic takiego się nie dzieje. Możliwe, że ucieka z pod innych wtryskiwaczy, ale z tego co pamietam to nie odkręcałem wszystkich, bo zacząłem właśnie od nr 6 (ten najbliżej podszybia), pominąłem nr 5 bo ciezko się go odkręca i skonczylem na nr 4, bo po jego wykreceniu silnik juz chodzil dobrze, wiec nie widzialem sensu sprawdzania dalej.
Ma ktoś może jakieś pomysły, lub doświadczenie w tej sprawie? Sprawdzałem czy gdzieś ropa nie leci z pompy, ale jednak sucho.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, o 16:53 przez JohnyPixel, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Efekt wywalonej uszczelki pod wtryskiem jest wlasnie taki, ze miejsce wokol wtrysku jest ubrudzone w ropie, mazi. Wtedy tez syczy, moze to wszystko nawet doprowadzic do groznej dla uzytkownika sytuacji...
Nie licz na to, ze zobaczysz jakies babelki itp. bo gdyby w takim tempie paliwo uciekalo, to juz by to auto raczej normalnie nie jezdzilo.
Wymien podkladki, sprawdz na SD stan wtryskow, ew. test na przelew i mysl dalej.
Aaa, to 300 TD, wiec nie wiem czy komp cos pokaze w kwestii korekty wtryskow.
Nie licz na to, ze zobaczysz jakies babelki itp. bo gdyby w takim tempie paliwo uciekalo, to juz by to auto raczej normalnie nie jezdzilo.
Wymien podkladki, sprawdz na SD stan wtryskow, ew. test na przelew i mysl dalej.
Aaa, to 300 TD, wiec nie wiem czy komp cos pokaze w kwestii korekty wtryskow.
E 220 CDI '01 Elegance
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
Ok, dziękuję za pomoc koledzy.
Muszę teraz nieco sprostować, bowiem, napisałem wyżej, że odkręcałem wtryski, jednak chodziło mi, że popuszczałem te rurki u góry co idą od pompy, są na klucz 14.
W tygodniu będe robił te wtryski to od razu powymieniam podkładki i wężyki przelewowe.
Powiecie mi gdzie kupie te podkładki? w ASO będą mieli? Mam nadzieje, że koszt nieduży.
Muszę teraz nieco sprostować, bowiem, napisałem wyżej, że odkręcałem wtryski, jednak chodziło mi, że popuszczałem te rurki u góry co idą od pompy, są na klucz 14.
W tygodniu będe robił te wtryski to od razu powymieniam podkładki i wężyki przelewowe.
Powiecie mi gdzie kupie te podkładki? w ASO będą mieli? Mam nadzieje, że koszt nieduży.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Chyba folkomora.jarecki500 pisze:może być jak u mnie było: forkamera pęknięta... i do wymiany... dokręcanie nic nie dawało...
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
JohnyPixel, Poruszyłeś wężyki przelewowe na wtrysku i teraz cieknie z tych wężyków. Kup szary wężyk z metra i wymień. Co do głośnych wtryskiwaczy. Pojedź na stację zatankuj paliwo B100 i zobaczysz, że wtryski się wyciszą .
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
Kiedyś kupowałem oryginalne weżyki z metra i gdzieś jeszcze chyba mam, to wymienie. Kombinowałem juz z paliwem, lejąc lepszego, dolewając mixolu, preparatów do czyszczenia (np stp, xtreme), zalewałem filtr paliwa mixolem i efekty były, ale to takie leczenie syfa pudrem. Jeśli wiem, że 4 wtryski są ok i nieważne jakie paliwo, to pracują OK, a pozostałe 2 pracują ok tylko gdy mają dobre paliwo i to najlepiej z mixolem, no to znaczy, że te dwa wtryski są do wymiany.
B100 tankowałem do mojego poprzedniego W124 i było OK, do okulara jeszcze nie lałem. Widze, ze masz kolego E300TD, jeździłeś może na B100? jakie wrażenia? Wtryski wycisza na pewno, bo jest bardziej tłusty, ale jak z osiągami, spalaniem, kulturą pracy itp?
B100 tankowałem do mojego poprzedniego W124 i było OK, do okulara jeszcze nie lałem. Widze, ze masz kolego E300TD, jeździłeś może na B100? jakie wrażenia? Wtryski wycisza na pewno, bo jest bardziej tłusty, ale jak z osiągami, spalaniem, kulturą pracy itp?
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, o 11:16 przez JohnyPixel, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
JohnyPixel, podstawa to zrób test przelewowy. Zmień podkładki pod wtryskami i sprawdź czy nie leci z wężyka, ale raczej tego bym nie obstawiał.
No i sprawdź czy za słabo nie dokręciłeś przewodów
No i sprawdź czy za słabo nie dokręciłeś przewodów
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
avandgarde, a dlaczego nie?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
to nie da sie sprawdzic czy leje czy nie Kiedys tam widziałem, ale myslałem ze przelewówke mozna zrobić ;D
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 51 gości