BRAK MOCY POWYŻEJ 3tyś obr ... POMOCY ! ! !
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
BRAK MOCY POWYŻEJ 3tyś obr ... POMOCY ! ! !
Witam,
nabyłem Auto z gwiazdą z 1996 r. z motorem 2.9 TD kombi i mam problem a mianowicie traci moc i dochodzi jedynie do 3tyś obr. Dowiedziałem się że na 90% mam uszkodzony przepływomierz więc nabyłem nowy i nie mam w sumie żadnej poprawy, musze wyłączyć motor i uruchomić go ponownie i to nie zawsze działa. Zastanawiam sie czy nie zresetować komputera bo być może jest błąd zapisany stad brak wchodzenia na obroty-
to jedna sprawa a druga czy można dobrać się do zaworu EGR- słyszałem że po zaślepieniu go jakoś blachą poprawiają się właściwości trakcyjne
potrzebuję pomocy gdyż zaczęło mnie to przerastać-
pozdrawiam wszystkich odwiedzających forum
nabyłem Auto z gwiazdą z 1996 r. z motorem 2.9 TD kombi i mam problem a mianowicie traci moc i dochodzi jedynie do 3tyś obr. Dowiedziałem się że na 90% mam uszkodzony przepływomierz więc nabyłem nowy i nie mam w sumie żadnej poprawy, musze wyłączyć motor i uruchomić go ponownie i to nie zawsze działa. Zastanawiam sie czy nie zresetować komputera bo być może jest błąd zapisany stad brak wchodzenia na obroty-
to jedna sprawa a druga czy można dobrać się do zaworu EGR- słyszałem że po zaślepieniu go jakoś blachą poprawiają się właściwości trakcyjne
potrzebuję pomocy gdyż zaczęło mnie to przerastać-
pozdrawiam wszystkich odwiedzających forum
W124 E250D '95- świeży nabytek
W210 E290TD Avantgarde '98
W202 200D Elegance '94
było:
W124 250D
W210 300D
W124 250D
W124 E200D
W210 E290 T TD
W124 250D
W210 E290TD Avantgarde '98
W202 200D Elegance '94
było:
W124 250D
W210 300D
W124 250D
W124 E200D
W210 E290 T TD
W124 250D
Re: BRAK MOCY POWYŻEJ 3tyś obr ... POMOCY ! ! !
:lol: tak, to jakies 15KM gratisandre0891 pisze:
to jedna sprawa a druga czy można dobrać się do zaworu EGR- słyszałem że po zaślepieniu go jakoś blachą poprawiają się właściwości trakcyjne
tak na powaznie, czy podlaczyles samochod pod kompa?
Zdarzaja sie rowniez usterki EGR, ale bez sensu tak samemu wszystko po kolei wymieniac.
E 220 CDI '01 Elegance
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Re: BRAK MOCY POWYŻEJ 3tyś obr ... POMOCY ! ! !
andre0891 pisze: Dowiedziałem się że na 90% mam uszkodzony przepływomierz więc nabyłem nowy i nie mam w sumie żadnej poprawy, musze wyłączyć motor i uruchomić go ponownie i to nie zawsze działa.
pozdrawiam wszystkich odwiedzających forum
Czy ten przepływomierz kupiłeś orginał czy zamiennik.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Re: BRAK MOCY POWYŻEJ 3tyś obr ... POMOCY ! ! !
Żeby coś wymienić w aucie to trzeba mieć pewność, że dany element jest uszkodzony. Po prostu dlatego, że to są drogie rzeczy. Podłączenie auta do kompa w wielu zakładach polega na odczytaniu błędów i ich skasowaniu. Nie zawsze zapisany błąd (np. błąd ukł. EGR) jest spowodowany złym działaniem w tym przypadku zaworu EGR.andre0891 pisze:Witam,
nabyłem Auto z gwiazdą z 1996 r. z motorem 2.9 TD kombi i mam problem a mianowicie traci moc i dochodzi jedynie do 3tyś obr. Dowiedziałem się że na 90% mam uszkodzony przepływomierz więc nabyłem nowy i nie mam w sumie żadnej poprawy
Ważną rzeczą jest odczytanie parametrów na pracującym silniku - przepływy masowe powietrza, ciśnienie doładowania, położenie ukł. regulacyjnych. Jest to możliwe na porządnym sprzęcie diagnostycznym. Dopiero na tej podstawie po zinterpretowaniu wyników pomiarów możemy mieć prawie pewność co jest rzeczywiście uszkodzone.
Ja sam się zmagałem z nieco podobnym problemem. A finał tego to rzeczywiście wymiana przepłwywki. Problem i rozwiązanie opisane TUTAJ Klik
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
JarekW, słowa do tłustego drukowania wielkimi literami!
Wielu myśli, że tester diagnostyczny to lek na całe zło w aucie i jego podpięcie uleczy wszelkie choroby silnika. Inni, że jak komputer pokazał "zawór EGR-usterka", to tylko zawór jest do wymiany i po kłopocie. Jeszcze inni będą wymieniali to co słyszeli że trzeba wymienić, gdy się dzieje coś takiego, albo innego.
A prawda jest taka, że w samochodach gdzie niestety króluje elektronika, sam odczyt błędów choć obowiązkowy, to jednak jest tylko małym ukierunkowaniem w procesie naprawy. Tester diagnostyczny to głupie narzędzie, które dopiero w mądrych i doświadczonych rękach staje się kluczem do usunięcia usterki.
Także andre0891,nie wymieniaj przepływomierza, nie zaślepiaj EGR-u - tylko udaj się do elektronika, odczytaj pamięć błędów i pointerpretuj wartości rzeczywiste. Tryb awaryjny w twoim bolidzie, skoro mówisz, że kasuje się po ponownym uruchomieniu silnika, jest związany najprawdopodobniej z błędami ciśnienia doładowania, bądź recyrkulacji spalin. Powodzenia.
Wielu myśli, że tester diagnostyczny to lek na całe zło w aucie i jego podpięcie uleczy wszelkie choroby silnika. Inni, że jak komputer pokazał "zawór EGR-usterka", to tylko zawór jest do wymiany i po kłopocie. Jeszcze inni będą wymieniali to co słyszeli że trzeba wymienić, gdy się dzieje coś takiego, albo innego.
A prawda jest taka, że w samochodach gdzie niestety króluje elektronika, sam odczyt błędów choć obowiązkowy, to jednak jest tylko małym ukierunkowaniem w procesie naprawy. Tester diagnostyczny to głupie narzędzie, które dopiero w mądrych i doświadczonych rękach staje się kluczem do usunięcia usterki.
Także andre0891,nie wymieniaj przepływomierza, nie zaślepiaj EGR-u - tylko udaj się do elektronika, odczytaj pamięć błędów i pointerpretuj wartości rzeczywiste. Tryb awaryjny w twoim bolidzie, skoro mówisz, że kasuje się po ponownym uruchomieniu silnika, jest związany najprawdopodobniej z błędami ciśnienia doładowania, bądź recyrkulacji spalin. Powodzenia.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
dziękuję wszystkim- znalazłem usterkę a mianowicie okazało się że pompka podciśnienia nie ma szczelności bynajmniej tak pokazało mi w diagnozie komp- zamówiłem oryginał w sobotę dopiero podmienię i zobaczę efekt
pozdrawiam
pozdrawiam
W124 E250D '95- świeży nabytek
W210 E290TD Avantgarde '98
W202 200D Elegance '94
było:
W124 250D
W210 300D
W124 250D
W124 E200D
W210 E290 T TD
W124 250D
W210 E290TD Avantgarde '98
W202 200D Elegance '94
było:
W124 250D
W210 300D
W124 250D
W124 E200D
W210 E290 T TD
W124 250D
z diagnozy komp. wyszło że mam błąd podciśnienia, potem znalazł mi mechanik dokładną usterkę a mianowicie była już zużyta poduszka podciśnienia (taką nazwę tej części maja w InterMercu), po wymianie zamulił mi sie 2-3 razy tak na około 1600-1800km, ale jest wszystko oki, mechanik mi powiedział że kolejna poduszka musi dojść do siebie a to może zająć nawet 3tyś km, za diagnozę oryginalnym sprzętem zapłaciłem 60zł- 4 razy był komp. podłączony do mojego auta, za wymianę 30zł a za poduszkę podciśnienia oryginał 237zł z przesyłką kurierem Wszystko mi teraz dobrze cyka, moja gwiazda dostała skrzydeł
W124 E250D '95- świeży nabytek
W210 E290TD Avantgarde '98
W202 200D Elegance '94
było:
W124 250D
W210 300D
W124 250D
W124 E200D
W210 E290 T TD
W124 250D
W210 E290TD Avantgarde '98
W202 200D Elegance '94
było:
W124 250D
W210 300D
W124 250D
W124 E200D
W210 E290 T TD
W124 250D
Ja również miałem wczoraj problem chwilowego barku mocy ,V max 140, kick down obroty zwiększały się normalnie, prędkośc natomist nie, auto jakby nie mialo mocy (jak bez turbo), ustępowało po ponownym uruchomieniu silnika. Luki79 mówi o ciśnieniu doładowania, lub recyrkulacji. Czy jest coś co mógłbym sprawdzić poza diagnostyką u elektryka?
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Na własną rękę możesz sprawdzić szczelność przewodów podciśnieniowych, oraz czy na nich w ogóle to podciśnienie występuje (na uruchomionym siniku). Sprawdź również dokładnie szczelność wszystkich rur powietrza - szczególnie tych gumowych. One mocno pracują gdy turbo ma pełne obroty, więc mogą się w końcu gdzieś przerwać. Skontrolować możesz również sam intercooler oraz zawór recyrkulacji spalin.elspasoo pisze:Czy jest coś co mógłbym sprawdzić poza diagnostyką u elektryka?
Podciśnienie sprawdzisz bez większych problemów. Co do rur, to proponuje, gdy będziesz miał sterowanie turbosprężarką, żeby pomogła ci druga osoba: niech jeden z was uruchomi silnik i przegazowuje do ok 3500obr/min a drugi obserwuje czy przewody "puchną" (nie dasz rady utrzymać takiego przewodu ręką) ewentualnie nasłuchuje czy nie słychać wyraźnego nienaturalnego syczenia czy świstu.
To chyba tyle co jesteś w stanie sam sprawdzić, zanim podjedziesz do elektronika.
Jak dasz radę to odczytaj pamięć błędów.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
Dziękuje. Spróbuje to zweryfikować.
[ Dodano: 2008-10-01, 08:42 ]
Już po naprawie. Okazało się ,że rozłączył się przewód podciśnienia. Dzięki kolego Luki79, dał bym pomógł ale nie wiem jak. Pojechałem jeszcze do warsztatu pana Artura poleconego przez Adaso w Zielonej Górze, wykasować błędy. Widać ,że wiedzą od czego muchy zdychają, ceny rozsądne, na placu w zasadzie same gwiazdy.
[ Dodano: 2008-10-01, 08:42 ]
Już po naprawie. Okazało się ,że rozłączył się przewód podciśnienia. Dzięki kolego Luki79, dał bym pomógł ale nie wiem jak. Pojechałem jeszcze do warsztatu pana Artura poleconego przez Adaso w Zielonej Górze, wykasować błędy. Widać ,że wiedzą od czego muchy zdychają, ceny rozsądne, na placu w zasadzie same gwiazdy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości