290td deaktywacja EGR
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
290td deaktywacja EGR
Witam wszystkich jestem świeżo po zakupie 210 z motorem 2.9td z końca 98 roku
I mam pytanie czy w tym modelu idzie zaślepic recyrkulacje spalin w skrócie EGR? W 190tce poprzednie auto dałem blaszkę między kolektor wydechowy i wywaliłem blaszkę(przepustnice) w kolektorze dolotowym auto zyskało na lepszej kulturze pracy i minął problem przydymiania
A moim silniku 2.9td niema przepustnicy zaworka na dolocie jest tak jakby pełny odlew w wcześniejszych 2.9td był tam pneumatyczny siłowniczek pytanie brzmi czy w tym silniku
Egr kontroluje jakaś elektronika ? Czy można blaszka zaslepic bez niespodzianek jak w 190tce
Przestudiowalem trochę forum i znalazłem elektroniczny mod do wyłączenia egr
Ale niestety w 2.9td sterowanie tego ustrojstwa chyba jakoś inaczej jest realizowane
I mam pytanie czy w tym modelu idzie zaślepic recyrkulacje spalin w skrócie EGR? W 190tce poprzednie auto dałem blaszkę między kolektor wydechowy i wywaliłem blaszkę(przepustnice) w kolektorze dolotowym auto zyskało na lepszej kulturze pracy i minął problem przydymiania
A moim silniku 2.9td niema przepustnicy zaworka na dolocie jest tak jakby pełny odlew w wcześniejszych 2.9td był tam pneumatyczny siłowniczek pytanie brzmi czy w tym silniku
Egr kontroluje jakaś elektronika ? Czy można blaszka zaslepic bez niespodzianek jak w 190tce
Przestudiowalem trochę forum i znalazłem elektroniczny mod do wyłączenia egr
Ale niestety w 2.9td sterowanie tego ustrojstwa chyba jakoś inaczej jest realizowane
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 290td deaktywacja EGR
Blaszka to nie najlepszy pomysł.. Możesz to zrobić na trzy sposoby. 1. Blaszka. 2. Elektroniczna deaktywacja w sterowniku. 3. Odłączyć zasilanie elektrozaworu podciśnieniowego.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: 290td deaktywacja EGR
Ty masz tak zrobione?
Re: 290td deaktywacja EGR
Posiadam 290TD z 1997, silnik masz ten sam co ja. U siebie zaślepiłem EGR tak: dajesz uszczelkę (nie blachę) wykonaną z materiału przypominającego tekturę. Jest to uniwersalny materiał, z którego docinasz sobie uszczelkę na wymiar. Do dostania w sklepach moto. Umieszczasz ją pomiędzy kolektorem wydechowym a EGR, tuż obok kolektora odkręcasz dwa torxy i tam to ładujesz. Dodatkowo zaślepiasz sterowanie, czyli wężyk podciśnienia idący do górnej części zaworu EGR. Ja to zaślepiłem kawałkiem pręta stalowego. I już. Silnik śmiga jak malina, nie kopci i dodało to ze 2 konie. Powodzenia.
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Re: 290td deaktywacja EGR
To się nazywa glingeryt odporny na wysokie temp , Aha tez masz rozumiem ten nowszy typ bez siłownika sterującego przepustnica na dolocie , i nie łapie żadnych trybów awaryjnych u ciebie przy dużych prędkościach nagrzanym silniku ? All Ok ?gufner pisze:Posiadam 290TD z 1997, silnik masz ten sam co ja. U siebie zaślepiłem EGR tak: dajesz uszczelkę (nie blachę) wykonaną z materiału przypominającego tekturę. Jest to uniwersalny materiał, z którego docinasz sobie uszczelkę na wymiar. Do dostania w sklepach moto. Umieszczasz ją pomiędzy kolektorem wydechowym a EGR, tuż obok kolektora odkręcasz dwa torxy i tam to ładujesz. Dodatkowo zaślepiasz sterowanie, czyli wężyk podciśnienia idący do górnej części zaworu EGR. Ja to zaślepiłem kawałkiem pręta stalowego. I już. Silnik śmiga jak malina, nie kopci i dodało to ze 2 konie. Powodzenia.
Re: 290td deaktywacja EGR
Nic się nie dzieje. Zrobiłem to jakieś dwa lata temu i od tamtej pory żadnego trybu awaryjnego. V max na autostradzie 180km/h. Spalanie w trasie delikatnie 5,8litra. Nic tylko lać. Aha, ja tego sterownika nie mam na dolocie. Zaślepiaj bez obaw.
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 290td deaktywacja EGR
Też mam ten sam silnik. Kupiłem z zaślepionym EGR ale przy wgraniu softa odłączyłem go elektronicznie. Dodatkowo ominąłem zasilanie podciśnieniem więc mam u siebie wszystkie trzy opcje
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: 290td deaktywacja EGR
Dzisiaj zaślepilem ten egr nie to auto ale jest inny problem po 10 km dawaniaw palnik pod zaworkiem ukazuje się czarna maź tak jak by olej zaślepkę dałem blachę dobrze spasowana ale nie pokoi mnie te mazidlo po dłuższej jeździe będzie kapać pewnie w dol na turbine coś czuje ze szybko się tej zaślepki pozbędę
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 290td deaktywacja EGR
A zasilanie podciśnieniem zostawiłeś?
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: 290td deaktywacja EGR
Wężyk zaślepiony
Re: 290td deaktywacja EGR
Dzisiaj w motoryzacyjnym kupuje klingierit i powtórzę operacje do blaszki wytnę uszczelki
Z klingieritu i skręcę pytanie brzmi skoro w śladowych ilościach jest tam pchany olej który
Później dostaje się do dolotu a ja zatkam ten przelot to ten olej będzie się gromadził w tej rurce co idzie do kolektora wydechowego co się potem stanie z tym olejem jak np za Rok nazbiera się go tam więcej
I z jakiej okazji w egr pokazuje się olej skoro tam powinny być tylko spaliny
Z klingieritu i skręcę pytanie brzmi skoro w śladowych ilościach jest tam pchany olej który
Później dostaje się do dolotu a ja zatkam ten przelot to ten olej będzie się gromadził w tej rurce co idzie do kolektora wydechowego co się potem stanie z tym olejem jak np za Rok nazbiera się go tam więcej
I z jakiej okazji w egr pokazuje się olej skoro tam powinny być tylko spaliny
Re: 290td deaktywacja EGR
U mnie wygląda to tak i działa już od 30tyś. km bez problemu.
VIN: WDB2100171A489931
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Mercedes-Benz E290TD 1997r.
Łódź - Bałuty
Re: 290td deaktywacja EGR
to masz dwie zaslepki ? a co z wyciekiem o ktory pytalem ? cholera skad tam olej ? nie duzo ale jest
skad masz pewnosc ze ten klingieryt ktory dales nie zostal juz wypalony sprawdzales ?
tam przeciez panuja ogromne temperatury sama uszczelka bez blachy to wypali ją w pin
ja tam jednak odchodze od tematu zbyt ryzykowne , po pierwsze co sie dzieje z olejem ktory tam dostaje ?
ten wszystki olej w splywa potem po tej rurze i tam na dole jest jeden syf , ryzyko dostania sie do turbiny spore , nastepne ryzyko jak sie faktycznie przepali blacha lyb klingieryt nie daj boze wzmacniany siatką i to dostanie sie w dolot nastepnei w cylindry to jest dopiero pomiana
po grubszej analizie chodzi motor przez 250 tys bez kombinacji to bedzie latał dalej , im wieksze ingerencje odpada cos sie spieprzy i bede pluł sobie w brode ze przez fuszerke z blaszkami
skad masz pewnosc ze ten klingieryt ktory dales nie zostal juz wypalony sprawdzales ?
tam przeciez panuja ogromne temperatury sama uszczelka bez blachy to wypali ją w pin
ja tam jednak odchodze od tematu zbyt ryzykowne , po pierwsze co sie dzieje z olejem ktory tam dostaje ?
ten wszystki olej w splywa potem po tej rurze i tam na dole jest jeden syf , ryzyko dostania sie do turbiny spore , nastepne ryzyko jak sie faktycznie przepali blacha lyb klingieryt nie daj boze wzmacniany siatką i to dostanie sie w dolot nastepnei w cylindry to jest dopiero pomiana
po grubszej analizie chodzi motor przez 250 tys bez kombinacji to bedzie latał dalej , im wieksze ingerencje odpada cos sie spieprzy i bede pluł sobie w brode ze przez fuszerke z blaszkami
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 290td deaktywacja EGR
Też słuszne podejście, ale zastanawia mnie, skąd u Ciebie olej w rurce od EGR...
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: 290td deaktywacja EGR
nie bylo tego duzo , zauwazylem dopiero po zamontowaniu samej blaszki i jak dalem mu w palnik po autostradzie ponad 150 km/h to na laczeniu dolot > egr zapewne sama blaszka nie uszczelnila tego miejsca bez dodatkowej uszczelki i ukazaly z 3 duze krople maź ? olej przypominalo mi to olej z sadzą , z tego co przenalizowalem internety , to mgielka olejowa i w kazdym TD takie cos jest mozliwe , pozatym silnik nie wykazuje zuzycia ma moc ciągnie jak szalony procz wycieku z weza odmy na kapie zaworowej bo stwardniala sie uczelka to nigdzie wiecej niema ybytkow , turbina suchutka weze wychodzace od z i suchutkie , takze zostawiam odslepione EGR ! niepokoi mnie to co sie dzieje z tym olejem moze nei w duzej ilosci jak sie to zaslepi !! to wszystko upycha sie w tej rurze od EGru co wychodzi z kolektora X lat i mamy zapchane to w pin lacznie z kolektorem to juz wole jak przelatuje to dolotem leci do silnika silnik jak mu sie daje w palnik to i tak to wywali rura wydechowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości