Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 14:30 Posty: 4028 Lokalizacja: łódź
Witam wszystkich.Wiem,że przełącznik W/S służy do zmiany trybu pracy ASB.Po ostatnich opadach przełączyłem na W.Objawy zaskakujące.W przełożeniu na W samochód zachowuje się jakby jeździł w S.Później zmienia biegi,przeciąga, ogólnie sportowa jazda.Zimą!Po przejściu na S zaczął się zachowywac tak jak powinien na W.Szybsza zamiana biegów,delikatnie no ogólnie "miodzio".Wygląda to tak jakby żle był podłączony przełącznik W/S tz. odwrotnie.Czy ktoś ma jakieś sugestie.Rozumie,że wciśnięta pozycja klawisza wyznacza tryb pracy ASB.Pozdrawiam.
Dołączył(a): 14 lis 2008, o 01:25 Posty: 21 Lokalizacja: Wrocław
moim zdaniem to właśnie na W powinien zmieniać biegi dłużej niż na S. Bynajmniej ja tak mam. Rusza z drugiego biegu, trochę przeciąga na dwójce i trójce i tyle. Na S zmienia biegi trochę powyżej 2 tys obrotów, natomiast na W koło 3 tys. Myślę, że wszystko u Ciebie ok.
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 18:19 Posty: 1929 Lokalizacja: PL
mariuszwro napisał(a):
moim zdaniem to właśnie na W powinien zmieniać biegi dłużej niż na S. Bynajmniej ja tak mam. Rusza z drugiego biegu, trochę przeciąga na dwójce i trójce i tyle. Na S zmienia biegi trochę powyżej 2 tys obrotów, natomiast na W koło 3 tys. Myślę, że wszystko u Ciebie ok.
niebardzo...W z zalozenia ma dzialac tek zeby jak najszybciej wrzucac wysokie biegi zeby na sliskiej nawierzchnii nie zrywac przyczepnosci...przeciagac troche moze na zimnym silniku zeby go szybciej dogrzac...u mnie ogolnie jest tak ze na W samochod jezdzi jak mulek a na S jezdzi jak powinien ;-) oczywiscie W bardzo sie przydaje...zwlaszcza zima i na sniegu/lodzie...
oczywiscie klosiak ma racje :-) na W biegi przelacza specjalnie szybciej i nizej zeby nie osiagnac wysokiego momentu obrotowego i nie zerwac przyczepnosci.
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 17:08 Posty: 33 Lokalizacja: Gdańsk
witam.mam takie małe pytanko odnosnie przełącznika.czy można jeżdzić latem na W?czy taka jazda jest zalecana?z góry dzięki za odp.pozdro dla wszystkich :-)
Dołączył(a): 24 maja 2008, o 04:33 Posty: 782 Lokalizacja: Warszawa
ZGi napisał(a):
okular napisał(a):
A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?
a czy w zime zawsze ruszasz z 2 ?
A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki?
W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało.
Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 13:34 Posty: 1865 Lokalizacja: Warszawa Pochwały: 1
okular napisał(a):
A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki? W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało. Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...
Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej. Tylko kwestja jest taka czy skrzynia nie jest przypadkiem bardziej obciazona i czy w jezdzac w ten sposob przypadkiem sie nie zajedzie skrzyni. Slyszalem rozne opinie ale nikt nie porafil odpowiedziec konkretnie. Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam) i przez to mozna sie przyczynic do wiekszego zuzycia elementow. A z kolei inna opinia ze mozna. :-|
Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej.
kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.
ZGi napisał(a):
Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam)
po to wlasnie wymyslono tryb W, zeby ruszac zima z mniejszym momentem obrotowym i tylna os nie wpadala w poslizg.
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 13:34 Posty: 1865 Lokalizacja: Warszawa Pochwały: 1
fabek napisał(a):
kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.
niby tak. wszystko sie zgadza. ale jezdzac spokojnie to omijajac 1 bieg mniej pali auto. Ale z Toba sie zgadzam co do szybszego osiaganiu predkosci docelowej
A czy ktos moze odpowiedziec czy jezdzac na W nie niszczy sie szybciej skrzynia ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników