To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Mercedes E klasa W210
Mercedes klasy E "Okularnik" (1995 - 2002)

WNĘTRZE I UKŁAD ELEKTRYCZNY - automatyczne zamykanie się drzwi w czasie jazdy.

metody - 2013-07-09, 21:11
Temat postu: automatyczne zamykanie się drzwi w czasie jazdy.
witam Szanownych forumowiczów , wiem , że na forum było ale używam komputera w warunkach polowych z bardzo słabym transferem i miałem problem ze znalezieniem odpowiedzi.
posiadam MB e430 o numerze vin WDB2102701B350361.

Kiedy już rozsiądę się , ruszę, po kilku chwilach centralny zamek zamyka wszystkie drzwi.
mam obawy czy auto kiedy nie ma mnie w środku a kiedy zdarzy mi się zamknąć drzwi nie zrobi tego samego pozostawiając mnie w niezręcznej sytuacji.
dlatego proszę o informację jak spowodować by centralny przestał myśleć za .mnie.
wszak kiedy tego potrzebuje mam do tego stosowny guzik który na żądanie zarygluje drzwi.
serdecznie pozdrawiam i dziękuję za informacje
Metody\

kumbasy - 2013-07-09, 21:24

A to ciekawe, bo ja właśnie jak odkryłem tę funkcję wieki temu to było mi to bardzo na rękę (auto automatycznie się rygluje po osiągnięciu pewnej prędkości i nie straszni ci złodzieje otwierający maskę lub prawe drzwi na światłach)
Ale jak kto woli...

Spróbuj podczas jazdy z niewielką, stałą prędkością przycisnąć przyckis do otwierania i trzymaj go wciśniętego przez jakąś chwilę (nie potrafię powiedzieć jak długo, sprawdź organoleptycznie- kilka, kilkanaście sekund)

Daj znać jak poszło, sam już nie pamiętam jak to się odblokowywało :-)

kakadu - 2013-07-09, 21:32

O ile się nie mylę gdy aktywujemy system ten przy prędkości ok 30 km/ automatycznie zablokuje drzwi.
Aktywujemy system na postoju przyciskając górę przycisku ok 10sek blokowania na konsoli.
Dezaktywujemy system na postoju przyciskając dół przycisku ok 10sek blokowania na konsoli.

kumbasy - 2013-07-09, 21:41

kakadu napisał/a:
przy prędkości ok 30 km/ automatycznie zablokuje drzwi.

A u mnie ryglowanie drzwi następuje przy około 10km/h, nie pamiętam dokładnie bo nie patrzę na licznik, ale wiem że jak ruszam to już po chwili słyszę jak grzybki się chowają...
Jutro rano postaram się nie zapomnieć to sprawdzić...

Co do reszty zapewne masz rację. Warto zapamiętać :)

kakadu - 2013-07-09, 21:48

Może być i 10 km/h to chyba zależy od ustawień kompa albo od tego jak mu depniesz :hyhy: i nie zdąży załapać.
kumbasy - 2013-07-09, 22:07

Ja coś pamiętam że aktywowałem tę funkcję podczas jazdy właśnie i chyba było to przy takiej prędkości (wieki temu i nie pamiętam dokładnie). Może właśnie komp zapamiętuje prdkość, przy której zostało to włączone i za każdym razem po jej przekroczeniu daje sygnał na pompke podciśnienia aby zamknąć auto...
kakadu - 2013-07-09, 22:24

Mam z instrukcji
15km/h i na 6sek przycisnąć przycisk,kluczyk w pozycji II

metody - 2013-07-10, 11:27

Panie Kakadu . dziękuję. drzwi przestały się zamykać.
Qrius - 2013-07-10, 11:58

U mnie nie działa. Próbowałem uruchomić trzymając na postoju. Podczas wolnej jazdy również i jednak u mnie nie uaktywnia się. Może to było zależne od wersji?
Leszek304 - 2013-07-10, 13:17

Ta funkcja prawdopodobnie działa w autach wyprodukowanych po 03.1997r. Twój jest ze stycznia więc nie załapał się. Podobnie ma się sytuacja z automatycznym opuszczaniem prawego lusterka podczas cofania. Podejrzewam że wynika to z tego że auta od 03.1997 posiadają moduły w drzwiach które posiadają funkcję autoryglowania. Dla pewności jednak sprawdze u siebie czy to działa ale jestem niemal pewny że nie bedzie to działać.

[ Dodano: 2013-07-10, 22:16 ]
Sprawdziłem, u mnie też tego nie ma, a więc jest to w autach po 03.1997.

Aikas - 2013-07-11, 08:18

Widzę, że ogarniacie temat automatycznego zamykania.
O ile samo zamknięcie jest dobre, to mnie osobiście nie podoba się to, że jak zatrzymamy i zgasimy auto drzwi nadal są zaryglowane.
Wiem, że to skrajna sytuacja, ale co przy wypadku?
Da się jakoś tak to zaprogramować, że przy zgaszeniu silnika drzwi się odryglowują?

[ Dodano: 2013-07-11, 09:20 ]
Leszek304 napisał/a:
Podobnie ma się sytuacja z automatycznym opuszczaniem prawego lusterka podczas cofania. Podejrzewam że wynika to z tego że auta od 03.1997 posiadają moduły w drzwiach które posiadają funkcję autoryglowania.

Jak jest z tą funkcją, bardzo przydatna, mam auto po 03.1997, samoryglowanie działa a lusterko mi się nie opuszcza, da się to jakoś zaprogramować?

Kajtek1 - 2013-07-11, 08:53

W Mercedesie wszystkie drzwi sie odblokowuja przy nacisnieciu wewnterznej klamki przednich drzwi, wiec na codzien nie ma zadnego problemu chyba ze z jakis powodow tylni pasazerowie chca wysiasc przed przednimi.
Kiedys pozyczylem Pontiaka, ktory mial drzwi zamykane przez stacyjke. Mialem siny lokiec po tym, bo wsiadlem, zamknalem drzwi, uruchomilem silnik i zauwazylem bagaznik niedomkniety. Usilowanie nacisniecia klamki i popchniecia drzwi ramieniem konczyla sie bolesnym niepowodzeniem.
Jesli ktos nie chce tej opcji np na taksowce, to moze to calkiem wylaczyc jak juz podano.
Lusterko prawe sie opuszcza tylko jak masz kontrolke na nie ustawione.
Ja mialem kiedys BMW gdzie lusterka nagminnie nawalaly, wiec z przyzwyczajania ta opcje wylaczam.

kamil9856 - 2013-07-11, 09:38

..
Leszek304 napisał/a:
Podobnie ma się sytuacja z automatycznym opuszczaniem prawego lusterka podczas cofania

Ale te prawe lusterko to tez przeciez opcja ,bo u mnie nie dziala przy wbiciu wstecznego

ptk1982 - 2013-07-11, 10:29

Kajtek1 napisał/a:
W Mercedesie wszystkie drzwi sie odblokowuja przy nacisnieciu wewnterznej klamki przednich drzwi, wiec na codzien nie ma zadnego problemu chyba ze z jakis powodow tylni pasazerowie chca wysiasc przed przednimi.


Zdarza mi się czasami wozić kilka osób i nie zauważyłem żeby Ci z tylnych siedzeń mili problemy z wysiadaniem. Każda klamka otwiera drzwi.

Aikas - 2013-07-11, 10:53

ptk1982 napisał/a:
Zdarza mi się czasami wozić kilka osób i nie zauważyłem żeby Ci z tylnych siedzeń mili problemy z wysiadaniem. Każda klamka otwiera drzwi.

Dokładnie, drzwi kierowcy działają jako centrala i otwierają wszystkie drzwi na raz, wszystkie pozostałe drzwi można otworzyć niezależnie, ale odblokowują się tylko one.

Kajtek1 napisał/a:
Lusterko prawe sie opuszcza tylko jak masz kontrolke na nie ustawione

Chyba nie do końca, mam swoje auto już 6 lat i bym to zauważył.

Ponowię pytanie, da się to jakoś zaprogramować?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group