To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Mercedes E klasa W210
Mercedes klasy E "Okularnik" (1995 - 2002)

SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY - Zaślepienie EGR W210 2.2D

ciapek - 2013-04-24, 20:17
Temat postu: Zaślepienie EGR W210 2.2D
Witam, przeszukałem całe firum lecz nie znalazłem pytania na moją odpowiedź, jak korzystnie zaślepić EGR?. Wyczytałem, że musimy odkręcić 2 śrubki ampulowe od kolektora i wmontować tam zaślepkę, ale nie zrozumiałe dla mnie jest, które przewody trzeba dodatkowo zablokować by miało to prawidłowy sens? Czy te które idą przy filtrze powietrza, czy ten przy przepustnicy? Proszę o odpowiedź.
ralfi89 - 2013-04-24, 20:35

a nie lepiej zrobić jak fabryka dała?
ciapek - 2013-04-25, 06:19

No właśnie, chyba nie bo są podejrzenia, że własnie przez to urządzenie samochód przełącza się w tryb awaryjny, wogóle wydaje mi się, że w moim przypadku to urządzenie nie działa. Dlatego chce spróbowac, by mieć chociaż jeden element z głowy. Zawsze można wrucić do nominału,

[ Dodano: 2013-04-25, 10:29 ]
http://img823.imageshack....beztytuusuo.jpg

prosze mi powiedziec, który przewód trzeba zaśliepic by dokończyć prace z zaślepieniem EGR?

ralfi89 - 2013-04-25, 18:11

To działa czy nie działa? Przepustnica się otwiera i zamyka czy w ogóle nie reaguje? Może zawór walnięty?

Jak mi odmówił posłuszeństwa ten zawór to mechanik mi wyciągnał ten zawór bym miał na wzór i auto normalnie chodziło.
Jeśli chcesz zaślepić to wyciągnij przewody i tam gdzie miały być podłaczone to w w tych miejscach zaślep.

Najlepiej jedź do mechaniora kumatego z sd i ci to ogarnie. Może nawet uzdrowi ci ten egr.

ciapek - 2013-04-25, 20:22

nie przepustnica wogóle się nie rusza. Aha czyli zaślepiamy blaszką EGR i całą reszte przewodów zaślepiamy tak?
delm - 2013-04-25, 22:36

Ja w swoim 250D wstawiłem blache pod EGR a poprzednik jeszcze wepchał kulki w przewody by podciśnienie nie ruszyło zaworem i przepustnicą.
ciapek - 2013-04-26, 12:24

Dziękuje za odpowiedzi tak też zrobie i zobaczymy jaka reakcja, przynajmniej wiem wszystko co i jak.
Jeśli temat się przyda to prosze go zostawić jak nie można go śmiało usunąć, decyzja należy od szefostwa forum.

Moim zdaniem ten temat powinien zostań, bo tak naprawdę nie mam nigdzie opisane jak to zrobić w sposób zrozumiały dla osób nie dokońca znających się na układach tego typu urządzenia.

zbed89 - 2013-10-12, 13:10

Panowie pozwólcie że podepnę się pod temat.

W moim w210 2.2 cdi odkryłem, że w przewodzie podciśnieniowym wchodzącym do EGR'u jest metalowa kulka. Po jej wyciągnięciu samochód zaczął odczuwalnie lepiej przyspieszać ale też równie mocno kopcić na czarno.
Sam zawór został wyczyszczony, zaślepek żadnych nie było więc pytanie po co ta kulka i dlaczego tak kopci po jej wyciągnięciu? Co ewentualnie zrobić/sprawdzić żeby było dobrze?

Bandit120080 - 2013-10-12, 14:41

Kulką zaślepia się przewód podciśnienia odpowiadający za zawór EGR np.
kid - 2013-10-12, 15:07

zbed89 napisał/a:
Co ewentualnie zrobić/sprawdzić żeby było dobrze?


zajrzeć tu: :P

http://www.w210.pl/viewtopic.php?p=284839#284839

zbed89 - 2013-10-12, 15:29

Bandit120080 napisał/a:
Kulką zaślepia się przewód podciśnienia odpowiadający za zawór EGR np.


Tak, wiem o tym tylko po co, skoro efekt jaki uzyskał ten kto to włożył jest taki, że samochód jest przymulony, choć fakt, znacznie mniej kopci ?

Czy są osoby, które zaślepiały ten przewód i jakie to dało w ich przypadku efekty ??
Osobiście wolałbym, żeby było jak fabryka ale to kopcenie jest irytujące :zly:

I co nikt nie wie/nie pomoże ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group