Wypada Kompressor

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Wypada Kompressor

Post autor: Michal_Rokitki »

Witam
Mam taki oto problem ze swoją gwiazdą. Podczas rozpędzania auta czasami zdarza się, że wypada kompressor tzn. zostaje odłączony całkowicie i włącza się dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu. Jest to o tyle uciążliwe, że podczas wyprzedzania potrafi mi zrobić taki psikus i nie mam czym właściwie odjechać od wyprzedzanego auta. Wcześniej robił tak tylko przy granicznych obrotach ( ok. 6000 ) ale teraz zdarza się to i przy 4 tysiakach i więcej a czasami wcale.

Słyszałem opinie, że winą za ten stan rzeczy powinienem obarczyć niżej zamieszczoną cześć. Niech ktoś mi napiszę dokładnie jak to ustrojstwo się nazywa bo mam zamiar albo zanabyć drugi taki pierdolnik albo może znajdę kogoś do podmiany na chwilę i sprawdzenia czy to na pewno to.

Z góry dzięki za odpowiedzi
Załączniki
DSC_0165.jpg
DSC_0166.jpg
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Awatar użytkownika
rapik
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2010, o 10:59
Lokalizacja: CG

Post autor: rapik »

Jest to przepustnica :) Na allegro znajdziesz używki, można wyrwać za grosze :
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Dzięki rapik :)

A czy wadliwe działanie tejże przepustnicy mogą powodować problemy o których pisałem wyżej ?
A może warto ją wymontować i spróbować wyczyścić ?
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ja bym tam nic nie wymienial bez zdiagnozowania co jest zle.
Jakie Ci wyszly kody?
irekgaz
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

wyłączający się kompressor-brak mocy

Post autor: irekgaz »

Ja mam podobne usterki, zaczęły sie ok 2 tyg temu. To moje 3 auto z kompressorem i w jednym tez tak miałem i nie mogłem dojść przyczyny.
Teraz chyba już wiem . Żadnych błędów nie ma, tylko fizycznie przepustnica się otwiera i kompresor nie dmucha. Rozmawiałem z jednym mechesem od turbin i stwierdził że jeśli nie ma żadnych błędów w kompie i usterek elektrycznych podzespołów , to gdy spadnie ciśnienie w kolektorze ssącym chociaż częściowo (np z powodu nieszczelności) otwiera się przepustnica na kompresorze i nie ma doładowania. Zauważyłem że króciec plastikowy intercoolera (na którym jest wąż gumowy idący do przepływki) jest pęknięty,. Muszę go pospawać i zobaczymy, jak będzie poprawa - dam znać. Istotnie może tamtędy uciekać ciśnienie.
Generalnie przy starszych autach intercooler który jest na dole za zderzakiem może być też skorodowany, popękany ,nieszczelny i jest możliwy spadek ciśnienia (tak jak w starszych autach częste są też przypadki wymiany chłodnic) .

Jeżeli przepustnica byłaby uszkodzona to komp wywalałby błędy.

PRZYCZYNA ZNALEZIONA

Do intelcoolera od strony kierowcy wchodzi do środka do końcówki z tworzywa kolano gumowe zakończone pierścieniem aluminiowym z oringiem (120). Pierścień aluminiowy utlenił się i skruszył, dodatkowo pękł króciec (wylot z tworzywa jak przy chłodnicach) no i nie było szczelnego połączenia do przepływomierza. Nowe kolano 390zł ori, 160 zamiennik.
Załączniki
PB250016.JPG
dolot powietrza.jpg
www.autocentergaz.pl
W210 E200T kompresor
WDB2102481B366443
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości