Wypada Kompressor
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
Wypada Kompressor
Witam
Mam taki oto problem ze swoją gwiazdą. Podczas rozpędzania auta czasami zdarza się, że wypada kompressor tzn. zostaje odłączony całkowicie i włącza się dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu. Jest to o tyle uciążliwe, że podczas wyprzedzania potrafi mi zrobić taki psikus i nie mam czym właściwie odjechać od wyprzedzanego auta. Wcześniej robił tak tylko przy granicznych obrotach ( ok. 6000 ) ale teraz zdarza się to i przy 4 tysiakach i więcej a czasami wcale.
Słyszałem opinie, że winą za ten stan rzeczy powinienem obarczyć niżej zamieszczoną cześć. Niech ktoś mi napiszę dokładnie jak to ustrojstwo się nazywa bo mam zamiar albo zanabyć drugi taki pierdolnik albo może znajdę kogoś do podmiany na chwilę i sprawdzenia czy to na pewno to.
Z góry dzięki za odpowiedzi
Mam taki oto problem ze swoją gwiazdą. Podczas rozpędzania auta czasami zdarza się, że wypada kompressor tzn. zostaje odłączony całkowicie i włącza się dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu. Jest to o tyle uciążliwe, że podczas wyprzedzania potrafi mi zrobić taki psikus i nie mam czym właściwie odjechać od wyprzedzanego auta. Wcześniej robił tak tylko przy granicznych obrotach ( ok. 6000 ) ale teraz zdarza się to i przy 4 tysiakach i więcej a czasami wcale.
Słyszałem opinie, że winą za ten stan rzeczy powinienem obarczyć niżej zamieszczoną cześć. Niech ktoś mi napiszę dokładnie jak to ustrojstwo się nazywa bo mam zamiar albo zanabyć drugi taki pierdolnik albo może znajdę kogoś do podmiany na chwilę i sprawdzenia czy to na pewno to.
Z góry dzięki za odpowiedzi
W211 E320 CDI 4Matic
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Jest to przepustnica Na allegro znajdziesz używki, można wyrwać za grosze :
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
wyłączający się kompressor-brak mocy
Ja mam podobne usterki, zaczęły sie ok 2 tyg temu. To moje 3 auto z kompressorem i w jednym tez tak miałem i nie mogłem dojść przyczyny.
Teraz chyba już wiem . Żadnych błędów nie ma, tylko fizycznie przepustnica się otwiera i kompresor nie dmucha. Rozmawiałem z jednym mechesem od turbin i stwierdził że jeśli nie ma żadnych błędów w kompie i usterek elektrycznych podzespołów , to gdy spadnie ciśnienie w kolektorze ssącym chociaż częściowo (np z powodu nieszczelności) otwiera się przepustnica na kompresorze i nie ma doładowania. Zauważyłem że króciec plastikowy intercoolera (na którym jest wąż gumowy idący do przepływki) jest pęknięty,. Muszę go pospawać i zobaczymy, jak będzie poprawa - dam znać. Istotnie może tamtędy uciekać ciśnienie.
Generalnie przy starszych autach intercooler który jest na dole za zderzakiem może być też skorodowany, popękany ,nieszczelny i jest możliwy spadek ciśnienia (tak jak w starszych autach częste są też przypadki wymiany chłodnic) .
Jeżeli przepustnica byłaby uszkodzona to komp wywalałby błędy.
PRZYCZYNA ZNALEZIONA
Do intelcoolera od strony kierowcy wchodzi do środka do końcówki z tworzywa kolano gumowe zakończone pierścieniem aluminiowym z oringiem (120). Pierścień aluminiowy utlenił się i skruszył, dodatkowo pękł króciec (wylot z tworzywa jak przy chłodnicach) no i nie było szczelnego połączenia do przepływomierza. Nowe kolano 390zł ori, 160 zamiennik.
Teraz chyba już wiem . Żadnych błędów nie ma, tylko fizycznie przepustnica się otwiera i kompresor nie dmucha. Rozmawiałem z jednym mechesem od turbin i stwierdził że jeśli nie ma żadnych błędów w kompie i usterek elektrycznych podzespołów , to gdy spadnie ciśnienie w kolektorze ssącym chociaż częściowo (np z powodu nieszczelności) otwiera się przepustnica na kompresorze i nie ma doładowania. Zauważyłem że króciec plastikowy intercoolera (na którym jest wąż gumowy idący do przepływki) jest pęknięty,. Muszę go pospawać i zobaczymy, jak będzie poprawa - dam znać. Istotnie może tamtędy uciekać ciśnienie.
Generalnie przy starszych autach intercooler który jest na dole za zderzakiem może być też skorodowany, popękany ,nieszczelny i jest możliwy spadek ciśnienia (tak jak w starszych autach częste są też przypadki wymiany chłodnic) .
Jeżeli przepustnica byłaby uszkodzona to komp wywalałby błędy.
PRZYCZYNA ZNALEZIONA
Do intelcoolera od strony kierowcy wchodzi do środka do końcówki z tworzywa kolano gumowe zakończone pierścieniem aluminiowym z oringiem (120). Pierścień aluminiowy utlenił się i skruszył, dodatkowo pękł króciec (wylot z tworzywa jak przy chłodnicach) no i nie było szczelnego połączenia do przepływomierza. Nowe kolano 390zł ori, 160 zamiennik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości