Wymiana tłumika końcowego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Frank
Posty: 150
Rejestracja: 27 lip 2009, o 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana tłumika końcowego

Post autor: Frank »

Witam

Mam zamiar sam zmienić końcowy tlumik w moim wozie. Mam dwa pytania:

1. zauważyłem, że układ wydechowy jest dzielony, gdy odkręce ostatni tłumik i wymienię go to czy muszę wymienić również jakąś uszczelkę???
2. Wydaje mi się, że to prosta operacja czy jest coś na co muszę uważać lub coś co mnie zaskoczy???
Proszę o pomoc
W210 E290TD '98r. manual
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Nie ma żadnych uszczelek. Jest tylko złączka na rurze, przyjrzyj się w jakim jest stanie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Frank
Posty: 150
Rejestracja: 27 lip 2009, o 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Frank »

złączka jest ok nie wygłąda na zużytą. Sugerujesz, że mogę użyć jej ponownie?
W210 E290TD '98r. manual
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Frank pisze:złączka jest ok nie wygłąda na zużytą. Sugerujesz, że mogę użyć jej ponownie?
Jeżeli nie ma tragedii, to tak.

Tu jest kod nowej OE:
210 490 05 41

Obrazek

Warto zainteresować się przy okazji stanem gum.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Frank
Posty: 150
Rejestracja: 27 lip 2009, o 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Frank »

Dzięki za schemat
W210 E290TD '98r. manual
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

Witam,
czy ktoś wymieniał tą klamrę (spręzyne) na powyższym rysunku to część z numerem 24 - pomiędzy katem a tyrbiną , w jaki sposób się do tego zabrać dokładnie którą stroną zamontować
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

To zapięcie jest podobne do klamry mocującej radiator na procesorze w komputerach stacjonarnych. Bierzesz klucz francuski, ściskasz nim klamrę aż poluzuje się ten łącznik z języczkami, wyjmujesz go i popuszczasz klucz francuski. Po tym prostym zabiegu klamrę masz w ręku. Zamiast klucza francuskiego możesz użyć jakiegoś innego zaciskacza, ręką jeszcze nikt tego nie ścisnął tak aby zdemontować :D
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości