Wyłączenie systemów bezpieczeństwa

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Heniutek
Posty: 40
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Wyłączenie systemów bezpieczeństwa

Post autor: Heniutek » 12 sty 2018, o 00:58

Witajcie
Nie wiedziałem gdzie wątek dać, jakby co to proszę Admina o przeniesienie.
Spadło dziś trzy płatki śniegu na krzyż. To wystarczyło aby obudziły się demony na widok pustego, białego parkingu ;) Wyłączyłem ESP i hajda, hulaj dusza - piekła nie ma :D Po wykręceniu dwóch lub trzech oberków wyłączyły mi się: BAS, ABS oraz ESP, powiadamiając stosownymi kontrolkami i komunikatami na desce rozdzielczej. Również ten sam efekt pojawił się kilkanaście dni wcześniej, na suchej nawierzchni, po dynamicznym przelocie trasą Łazienkowską (taka szybsza trasa w Warszawie), z szybkim zmienianiem pasów, i gazem dość głęboko ;) Generalnie niezbyt grzecznie ;) Po wyłączeniu auta, z wyjęciem kluczyka, i ponownym uruchomieniu, wszystko znika, i działa prawidłowo. Dodam jeszcze, że po zapaleniu się kontrolek to nie są tylko błędy, np ABS na 100% nie działa, miałem okazje sprawdzić :( Reszta chyba również nie. Czy to prawidłowe ? Chyba coś jest nie tak.

Pozdrawiam
Jarek
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2131
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłączenie systemów bezpieczeństwa

Post autor: rr6 » 12 sty 2018, o 08:47

Heniutek pisze:Witajcie
Nie wiedziałem gdzie wątek dać, jakby co to proszę Admina o przeniesienie.
Spadło dziś trzy płatki śniegu na krzyż. To wystarczyło aby obudziły się demony na widok pustego, białego parkingu ;) Wyłączyłem ESP i hajda, hulaj dusza - piekła nie ma :D Po wykręceniu dwóch lub trzech oberków wyłączyły mi się: BAS, ABS oraz ESP, powiadamiając stosownymi kontrolkami i komunikatami na desce rozdzielczej. Również ten sam efekt pojawił się kilkanaście dni wcześniej, na suchej nawierzchni, po dynamicznym przelocie trasą Łazienkowską (taka szybsza trasa w Warszawie), z szybkim zmienianiem pasów, i gazem dość głęboko ;) Generalnie niezbyt grzecznie ;) Po wyłączeniu auta, z wyjęciem kluczyka, i ponownym uruchomieniu, wszystko znika, i działa prawidłowo. Dodam jeszcze, że po zapaleniu się kontrolek to nie są tylko błędy, np ABS na 100% nie działa, miałem okazje sprawdzić :( Reszta chyba również nie. Czy to prawidłowe ? Chyba coś jest nie tak.

Pozdrawiam
Jarek
W przypadku latania bokiem na placu jest to możliwe, tak samo jak mierzysz auto na hamowni jednoosiowej - też wywali błędy.
Natomiast na trasie nie powinno to się zdarzyć, nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy. Jeśli się będzie powtarzać to musisz jechać na SD sprawdzić co spowodowało błąd.

Dodam jako doświadczony "w walce" z tym błędem (BAS, ABS i ESP) że może go powodować wiele rzeczy. Od czujnika stop (jest dość awaryjny), przez zintegrowany włącznik świateł (czyli ten z pokrętłem od świateł postojowych i mijania) po czujnik ABS lub jego wieniec/zębatkę. Dwa pierwsze najczęściej objawiają się dodatkowym błędem braku świateł stop.
W większości przypadków błąd znika po wyłączeniu stacyjki. Czujnik stop pojawia się ponownie najczęściej przy hamowaniu choć nie musi, pozostałe losowo podczas jazdy.

Ostatnia ewentualność to że masz zbyt dużą różnicę w obwodzie kół z przodu i z tyłu. Może być na pograniczu (do 3% różnicy teoretycznie jest dopuszczalne, w praktyce potrafi sypać błędami dużo wcześniej) i przy ostrzejszym traktowaniu łapie błąd.

Niestety te systemy są powiązane, korzystają z czujników ABS. Błąd powoduje ich wyłączenie, co więcej, w pewnych przypadkach przestają działać też światła stop!
Heniutek
Posty: 40
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłączenie systemów bezpieczeństwa

Post autor: Heniutek » 12 sty 2018, o 12:10

Bardzo serdecznie dziękuję za wyjaśnienie. Opony mam takie same P i T, stopień zużycia również podobny, czyli to raczej wynika z tej różnicy prędkości osi, jak na hamowni. Ale dlaczego podczas wariatkowa na mieście to nie mam pojęcia. Może też jakieś ślizgnięcia były, których nawet nie poczułem, wtedy ESP było włączone, mogłem nie zauważyć zamigania bo patrzyłem dookoła samochodu ;) . No i komputer zgłupiał :)
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2131
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłączenie systemów bezpieczeństwa

Post autor: rr6 » 12 sty 2018, o 16:48

Heniutek pisze:Bardzo serdecznie dziękuję za wyjaśnienie. Opony mam takie same P i T, stopień zużycia również podobny, czyli to raczej wynika z tej różnicy prędkości osi, jak na hamowni. Ale dlaczego podczas wariatkowa na mieście to nie mam pojęcia. Może też jakieś ślizgnięcia były, których nawet nie poczułem, wtedy ESP było włączone, mogłem nie zauważyć zamigania bo patrzyłem dookoła samochodu ;) . No i komputer zgłupiał :)
Może przypadek, może coś się zabrudziło. Podczas normalnej jazdy, nawet przy lekkim zrywaniu przyczepności nie będzie aż takiej różnicy żeby komputer uznał to za błąd. Na hamowni jednoosiowej druga oś stoi, przy lataniu bokiem po śniegu może być podobnie. Wydaje mi się, że po prostu przy forsownej jeździe coś się odezwało co już nie jest w najlepszym stanie.
Na wszelki wypadek sprawdź na SD (niestety na uniwersalnym może nie pokazać dokładnie) - będziesz wiedział co się odezwało. W każdym razie niezależnie czy to czujnik stop czy włącznik świateł, to raczej są tanie rzeczy. Czujniki ABS też można dobrać w normalnej cenie. Tak więc warto sprawdzić i naprawić na przyszłość.
Heniutek
Posty: 40
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłączenie systemów bezpieczeństwa

Post autor: Heniutek » 14 sty 2018, o 01:30

Przyczyny wywołania błędu będą widoczne gdzieś w historii, czy trzeba jechać na SD dokładnie wtedy gdy błąd się pokaże. No bo teraz go nie ma.
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Re: Wyłączenie systemów bezpieczeństwa

Post autor: metody » 14 lut 2018, o 11:38

A do zapierdalania nie sluzy trasa lazienkowska, i rozpadajacy okular kup sobue plejstejszyn i tam sie realizuj.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość