[W210] Płyn do wspomagania układu kierowniczego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

no właśnie kiepsko bo u mnie przewód jest fabrycznie zarobiony na drugim końcu i nie ma możliwości by kupić taki na metry i z dwóch stron dać opaski. jeszcze po patrze z tym obcięciem kawałka tego przewodu. Dziś się pytałem to 125zł chcą. za niego.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

W Szczecinie na pewno jest nie jeden zaklad ktory zarabia na nowe fabryczne przewody cisnieniowe. Znajdz i podjedz ze starym uszkodzonym. Koszt to ok. moze 30/40 zl. i bedzie jak nowy. Oczywiscie nowy wąz i nowa tulejka zaciskana.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Dziś chciałem wymienić płyn wspomagania kierownicy w swoim aucie.
Zakupiłem oryginał w aso 1l oraz strzykawkę w przydrożnej aptece, no i zabrałem się za wymianę.
Po odkręceniu tej opaski zaciskowej (węża ciśnieniowego) idącego od pompy do magla wyleciało mi jakieś pół litra płynu. Założyłem z powrotem poskręcałem i zalałem nowy płyn. Z początku nie mogłem skręcić kół dopiero po kilku chwilach gdy silnik pracował na biegu jałowym zaczeło działać wspomaganie, ale z pompy dochodził dziwny dżwięk chrobotania.
Gdzieś uciekał mi płyn, dokręciłem tą opaskę i po skręceniu kół na maxa w lewo i przytrzymaniu , na maxa w prawo i przytrzymaniu znowu zaczęło chrobotać i łyn gdzies wylatywał bo pod autem zrobiła się dość spora kałuża oleju. Wlałem prawie cała butelkę z 800ml. Teraz jak nie skręcam na maxa i nie trzymam kierownicy w skrajnych położeniach to wszystko wydaje się być ok. Czy wina może być przetdzewiały wąż ciśnieniowy. Dodam, że podczas tych maxymalnych skrętów płyn mocno sie pieni tak jakby zasysał powietrze. Pod maglem sucho tylko od tego węża jakieś wycieki ale już nie wiadomo czy stare czy nowe.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

michal.goclawsk pisze: Po odkręceniu tej opaski zaciskowej (węża ciśnieniowego) idącego od pompy do magla wyleciało mi jakieś pół litra płynu. .
Chyba wąż od zbiorniczka.Wąż ciśnieniowy z pompy na magiel jest zakręcany nakrętką i to dosyć mocno.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

dokładnie. chodziło mi o wąż od zbiorniczka. :wstyd:
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Wąż już stwardniały jest,ruszyłeś i pewnie pękł. Trzeba dobrać w sklepie z wężami o takiej samej średnicy i do oleju. Lub kupić a ASO.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

jak wymieniałem wąż powrotny to kręciłem chyba z milion razy w prawo i w lewo przez 5 minut. potem mechanik kazał mi się przejechać by się odpowietrzył. potem sprawdził płyn czy jest git. na poczatku też chrobotało.

[ Dodano: 2014-12-26, 20:06 ]
za mój powrót z magla do pompy dałem 128zł ze znaczkiem. u mnie trzeba było kupić nowy bo był fabrycznie klemowany metal z gumą.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Chrobocze dopóki,dopóty płyn nie zapełni całkowicie magla i pompy i się nie odpowietrzy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Jak trzymam maxymalnie skręconą kierownicę w lewo i potem w prawo to pompa potem zaczyna chrobotać tak jakby cosik uleciało no i te ważenie się płynu po tym zabiegu. Jak normalnie kręcę to wszystko oki doki. :padam:
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Może jeszcze nie odpowietrzony układ.kręci się w lewo,prawo,a nie trzyma w skrajnym położeniu.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

dziś już wszystko gites. zrobiłem jeszcze po krótkiej trasie małą dolewkę i można kręcić kierownicą jednym palcem. Zobaczymy jak będzie w przyszłości, czy nie będzie ubywać. Podziękował i Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich pomagaczy i pytajników na tym forum :)
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
zimus
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2015, o 07:21

Post autor: zimus »

Podłączę się pod temat z pytaniem czy stary płyn w układzie może mieć wpływ na jakość działania wspomagania? Na wyświetlaczu wyświetla mi komunikat Steering Gear Oil Visit Workshop i czasem mam wrażenie, że kółko kręci się z większym oporem.
Awatar użytkownika
szamot abras
Posty: 92
Rejestracja: 4 lip 2014, o 02:20
Lokalizacja: Nysa, Kraków, Warszawa

Post autor: szamot abras »

zimus pisze: Steering Gear Oil Visit Workshop
Twój samochód jest bardzo mądry i wie czego chce, kochane autko...
a ty nie ufaj wrażeniom, jak kobieta, tylko wymień płyn raz/dwa.
Chyba że lubisz przez resztę życia babrać się z pompa, maglownicą itede...

febi albo ori, resztę omijaj z daleka...powodzenia i darz bór
:oczami:
był W201 1.8E 1990
jest W210 E200 1998 lpg
WDB2100351A718274

"...auta z niebieskimi szybami lepiej jeżdżą..."
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

szamot abras to , Ty myśliwy że znasz takie powiedzenie :D
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
szamot abras
Posty: 92
Rejestracja: 4 lip 2014, o 02:20
Lokalizacja: Nysa, Kraków, Warszawa

Post autor: szamot abras »

naczytałem się Sienkiewicza... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

moim zdaniem młody człowiek jest trochę w lesie...
stąd skojarzenie (nie bić mnie proszę) :zawstydzony: :zawstydzony: :zawstydzony:
był W201 1.8E 1990
jest W210 E200 1998 lpg
WDB2100351A718274

"...auta z niebieskimi szybami lepiej jeżdżą..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości