[W210] Płyn do wspomagania układu kierowniczego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jagiel88
Posty: 143
Rejestracja: 21 mar 2011, o 21:24
Lokalizacja: Katowie

Post autor: jagiel88 »

Jaki według vin mam płyn wspomaganie? Jaki zamiennik?
E290 WDB2100171A416600 1997 automat avantgarde sedan
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

nr oryginału - 0009898803 lub zamiennik Febi nr 08972, oba mają norme 236.3...
:hyhy:
Obrazek
jagiel88
Posty: 143
Rejestracja: 21 mar 2011, o 21:24
Lokalizacja: Katowie

Post autor: jagiel88 »

kid pisze:nr oryginału - 0009898803 lub zamiennik Febi nr 08972, oba mają norme 236.3...
podziękował.
E290 WDB2100171A416600 1997 automat avantgarde sedan
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

kid pisze:nr oryginału - 0009898803 lub zamiennik Febi nr 08972, oba mają norme 236.3...
do mnie też? a ile potrzeba takiego płynu?
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

masz sedana, nie masz nivo - więc tak, literek będzie potrzebny :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

pojadę do jakiegoś fachowca od tych spraw i powiem żeby sprawdził czy to dobrze czy nie. Jednym palcem to napewno nie jest ;)
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Niektóre sedany też miały nivo. Przy nivo numer płynu jest na korku od zbiorniczka.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

sprawdzałem poziom u siebie płynu do wspomagania. na początku nie wiedziałem gdzie jest min/max ale płyn był w zbiorniku. gdy już znalazłem to poziom na 20 stopniach był pomiędzy min max. auto stało całą noc. więc jest git. kolor? chyba żółty.
co ile taki płyn się wymienia?
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

ralfi89 pisze: poziom na 20 stopniach był pomiędzy min max.
Git :ok:

jak płyn nie jest czarny i maziowaty to nie ma potrzeby zmieniać... jak zacznie taki być to można zmienić... to jest olej taki jak do asb ( o ile nie masz kombi) ja w swoich bolidach zmieniam zawsze wszystkie płyny po zakupie i mam z tym spokój... wymiana w w210 bez nivo to jakieś 30 min...
:hyhy:
Obrazek
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

u mnie płyn na zimnym (1) jest dobrym poziomie. między min a max.
dziś sprawdziłem na cieplym 70-80stopni i wg miarki poziom płynu jest za niski(2).
Co tu zrobić?
Załączniki
Bez tytułu2323.png
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

a temperature płynu przy pomiarze to mierzysz?? czy patrzysz na temperature silnika na zegarach?? :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

na zegar ;)
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...no to już wiesz o co chodzi chyba... :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Ktoś może skracał ten przewód powrotny o 2-3cm? U mnie obejma na tym przewodzie wrosła w niego. Tak jak na zdjęciu. I tam się lekko poci na tej obejmie. Czy ktoś robił taką operacje? obcięcia kawałek i zacisnąć na nowo obejmę? Ja się martwię tym, że jak go skrócę to może okazać się, że jest za krótki i będzie za bardzo napięty przy pracy silnika i potem klops gotowy. Mocniejsze skręcenie obejmy już nic nie daje.

zdjęcie poglądowe.
Załączniki
t_zdjcie_nr_8_163.jpg
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Kolego zmierz srednice metalowej rurki i poszukaj na miescie sklepu co sprzedaja na metry przewody . Oczywiscie musi byc do oleju, no i dlugosc jego.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości