[W210] Płyn do wspomagania układu kierowniczego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Arturo
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 7 lis 2008, o 21:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Arturo »

Tak jak pisałem wyżej.Kupiłem i ma kolor "herbaciany" jak to wcześniej okreslono ;


pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Auto stoi jeszcze u mechanika i jutro dopiero odbieram, to co lać z ASO czy FEBI? Konieczna jest zmiana tej siateczki/filtra przy zbiorniczku NIVO?
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Też wymieniałem, filterek kosztował grosze i jeśli ja wymieniłem sam to każdy sobie poradzi. Co do febi to była różnica z tym od mercedesa. Ten febi był jaśniejszy i chyba rzadszy od oryginału. Mam przykre doświadczenia z febi do skrzyni biegów więc nie zaryzykowałem. Niestety MB około 80,- za litr co jest wkurzające.
P.S. przypomniałem sobie, że ford też ma jakiś dziwny płyn we wspomaganiu i okazuje się, że nic na rynku nie spełnia ich normy i trzeba bulić za motorcraft ponad 70,- litr.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Ja potrzebuje niecały litr, ale kupię jedną butelkę litrową. Zawsze będzie zapas i kupię w ASO. Ile zapłaciłeś za ten filtr? Też go wymienię profilaktycznie, a płyn będę tylko dolewał (troszkę), nie wymieniam go.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Dobrze nie pamiętam, chyba około 40,-. Zrobiłem podobnie, około litra wymieniłem przy okazji demontażu teleskopów a ostatnio zmieniłem filtr - o tym, że tam jest dowiedziałem się z forum, strzykawką wyciągnąłem kolejny litr i wlałem świeży. Myślę, że to starczy. Stary filtr miałem strasznie sfatygowany.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

A ile wchodzi ogólnie tego płynu jakbym chciał zmienić ? Ja chyba tylko doleje i zmienię ten filtr
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Nabyłem w zieleniaku Febi 08972 zgodny z MB 236,3 za 25 zł /l brutto.
Cos podejrzanie tanie. Sprzedawczyk popatrzył na paścia z miną"Temu to juz nic nie pomoże"
i zapodał to.
Co Wy na to? Lać czy nie lać, oto jest pytanie??
Hej!



Obrazek
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Ładny kwiatek baca :mrgreen: :lol:
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

A cóż to za krzaczor? :)
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

To miała byc flaszka oleju a ze nie wyszło to Wam wstawiłem kwiatka na poprawienie humoru.
Oleju do serwo dolalem 2 łyżki i spoko. Kolorek herbaty, ten stary jest klarowny, ten nowy tez herbata. I nic nie burczy.Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
sensej0s
Posty: 243
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: sensej0s »

Czytam te tematy związane z nivo i płynem i powoli dostaje kręcka.
Po wpisaniu febi 21648 znalazłem taki płyn http://www.iparts.pl/czesc/olej-przekla ... 12377.html
Niby jest on zgodny z mb normą, warto kupić ?
W168 1.7CDI 2001r fl.
Awatar użytkownika
chomike
Posty: 735
Rejestracja: 16 gru 2009, o 21:36
Lokalizacja: Lubin

Post autor: chomike »

Jeżeli potrzebujesz 21648 - to nie ten płyn. Poszukaj w sklepach FOTA jeżeli masz gdzieś blisko. Tam mają na bank.
Pzdr
S210 E320 V6 Classic (BRC)
kacper28
Posty: 235
Rejestracja: 22 sie 2009, o 23:02
Lokalizacja: Ze wsi

Post autor: kacper28 »

sensej0s nie kombinuj, cobyś nie wylądował z ręką w nocniku.

Potrzebujesz cos takiego:

płyn hydrauliczny do NIVO:
- FEBI 21648
- MB 001 989 20 03 - sprawdź na korku od nivo
- nr specyfikacji MB 344.

Masz jeden układ na wspomaganie i regulacje nivo - niecałe 3l.
Przed zimą wymieniałem - Febi koszt 70 PLN/l.
S210 2.0 K 137 kW avantgarde '99 + LpgTech 214
Awatar użytkownika
Szymon79
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2009, o 10:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Szymon79 »

Pozwolę sobie odgrzać temat i zadam pytanie: ile litrów płynu wchodzi do mojego układu wspomagania (auto jak w podpisie) - będę zmieniał pompę wspomagania, więc postaram się przepłukać całość układu.
W210 E240 V6 97r. LPG-Zefir, Automat, Klimatronic, Elegance, Sedan, VIN WDB2100611A554997
Awatar użytkownika
chomike
Posty: 735
Rejestracja: 16 gru 2009, o 21:36
Lokalizacja: Lubin

Post autor: chomike »

Mój mechanior mówi, że w przypadku oleju wspomaganie/nivo należy wlewać tylko oleje wskazane na korku lub odpowiednik febi. Oszczędność w tym przypadku poprzez zakup innego tańszego to oszczędność chwilowa. Za jakiś czas się odezwie.
W jakimś celu producent umieścił ten numer na korku a przy innych płynach już nie.
Miałem taka sytuację ale prędko się wyleczyłem. Zalali mi w innym warsztacie jakieś gówno ale jak mój mechanior wrócił z urlopu zjechał mnie jak ścierę :-)
Wlałem Febi 21648 jak korek nakazuje (cross wprost)
Pzdr

[ Dodano: 2012-01-11, 10:58 ]
Szymon79 pisze:Pozwolę sobie odgrzać temat i zadam pytanie: ile litrów płynu wchodzi do mojego układu wspomagania (auto jak w podpisie) - będę zmieniał pompę wspomagania, więc postaram się przepłukać całość układu.
Daj numer z korka.
S210 E320 V6 Classic (BRC)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości