W210 2.9 TD za wysokie spalanie?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Artur'79
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2008, o 15:09
Lokalizacja: Warszawa

W210 2.9 TD za wysokie spalanie?

Post autor: Artur'79 »

Witam wszystkich na forum, to mój pierwszy post tutaj. Mam Mercedesa S210, czyli W210 wersja kombi, silnik 2.9 TD, skrzynia automatyczna, 97 rok, przebieg na liczniku 193 000 km ale myślę że ma nieco więcej, choć siedzenia, kierownica i pedały są w bardzo dobrym stanie, skrzynia nie szarpie... więc dużo więcej nie powinien mieć. Autem jeżdżę jako taksówkarz po Warszawie i chciałem zapytać o spalanie... wszędzie czytam że w mieście pali ten samochód ludziom po 8-10 litrów, mi wychodzi natomiast 10-12, zależnie od korków i tego ile używam klimatyzacji. Dodam że tuż po tym jak je kupiłem spalał mniej, wychodziło faktycznie po 9 litrów i byłem bardzo zadowolony, wiadomo kombi w automacie to dobry wynik jak na Warszawę. Niestety silnik miał wyciek spod głowicy, więc była wymiana uszczelki i obróbka głowicy. Po tym spalanie wzrosło i nie wiem czy to wina serwisu (robiłem u Brolera na Rzemieślników) czy normalne zjawisko. Do roboty szykuje się też chyba coś przy pompie bo czasami mam komunikat EPC Motor Elektronik i z tego co czytałem jest to związane właśnie z pompą, komunikat pojawia się średnio raz na 2 tygodnie przy takim zjawisku: gdy gaszę silnik nie gaśnie on od razu tylko pracuje jeszcze 1-2 sekundy, lekko wchodząc na obroty (gdzieś do 1000-1100), po czym gaśnie normalnie. Po takim czymś zawsze mam właśnie ten komunikat, który po paru kolejnych odpalaniach znika. Wszystko to jest pewnie jakoś powiązane ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł to skomentować żebym nie szedł do serwisu kolejny raz zupełnie zielony. Oczywiście głównie chodzi mi o powrót do dawnego spalania...

Dziękuję za przeczytanie całego postu i z góry wdzięczność za odpowiedzi :)
piotrek
Posty: 23
Rejestracja: 17 maja 2008, o 12:25
Lokalizacja: Głogów

Post autor: piotrek »

Witam posiadam 2.9 td i smiało moge powiedziec bo to mam sprawdzone ze trasa to ok 6 ltrów a miasto to ok 7,5.do 8.Sam jestem zdziwiony bo to naprawde mało .Miałem w automacie wczesniej 2.2D i palił ok 10 w miwscie a na trasie ok 7.Jezeli jest wysokie spalanie to moze SONDA LAMBDA?
Artur'79
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2008, o 15:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artur'79 »

Właśnie w tym problem że mi przed tą wymianą uszczelki i obróbką głowicy palił 9 i jak na jazdę na taksówce po Warszawie tego rozmiarami autem uważałem że to bardzo mało i byłem zadowolony... a teraz 11... rzecz w tym że nie mam pojęcia co mogli poprzestawiać w trakcie tej naprawy, za jakiś tydzień-dwa będę na wymianie oleju i zgłoszę im sprawę, tylko chciałem podpytać najpierw tutaj co sądzą o tym inni, ale widzę że chyba nikt nie miał takiego przypadku, co trochę mnie dziwi bo jeśli nie jest to powszechny problem to nie należałoby się takich kwiatków spodziewać po takim serwisie... chociaż jak dalej poszukałem to na ich temat znalazłem nie tylko pozytywne opinie.
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

ze tak sie wtrace nie jestem fachowcem ale czy w dieslach wystepuje sonda lambda???
ja rowniez mam 2.9 tyle ze w manualu(jezdze delikatnie bo gdybym chcial szarzowac to bym sobie kupil jakas benzynke oczywiscie z gwiazda na masce) :mrgreen: i w trasie ok 6.8 a miasto 8-8.5 co do komunikatu EPC to jesli sie nie myle jest to zwiazane z ukladem zasilania takze moze i pompa ale jak juz mowilem nie jestem fachowcem.
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
piotrek
Posty: 23
Rejestracja: 17 maja 2008, o 12:25
Lokalizacja: Głogów

Post autor: piotrek »

Sonda lambda w dieslach działa podobnie jak w jednostkach benzynowych: sensor mierzy zawartość dwutlenku węgla w spalinach. Ta wartość jest używana przez jednostkę sterującą silnika w celu regulacji ilości wtryskiwanego paliwa, czasu wtrysku, ciśnienia doładowania. W efekcie silnik wysokoprężny stał się jeszcze bardziej efektywny, a poziom szkodliwych związków w spalinach spadł. Tylko nie wiem czy w tych rocznikach juz montowano.
Artur'79
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2008, o 15:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artur'79 »

Z postów które zostały napisane w odpowiedzi na moje pytanie tutaj i na MercManii wnioskuję, że powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Dlatego każdemu kto nie musi radzę nie dawać sobie rozbierać silnika bo jak widać łatwo przy tym namieszać, a potem szukaj usterek i jak w moim przypadku siedź parę dni w domu kiedy auto stoi w warsztacie.
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

W 2.9TD nie ma sondy lambda :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
MECHU
Posty: 14
Rejestracja: 23 cze 2008, o 17:28
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: MECHU »

Witam, ja tez mam 2.9td w automacie tylko ze w sedanie i spalanie jest rozne fakt ze mam ciezka noge napeno tez ma na to wpływ, trasa od 6,5 do 7.5 miasto miało byc do 10litrow tak mnie zapewniał znajomy ktory miał kombi, ale okazało sie ze potrafi łyknac i 12 w sedanie zalezy jak sie dusi gaz, zgodze sie ze w miescie moze spalic i 8 to auto ale przy bardzo delikatnej jezdzie starszych panów ! Pozdr.
W210 2.9 TDI 129KM
sedan AVANTGARDE srebrny
97rok automat 220tyś.km oryginał
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Jesli silnik jest w porzadku, 2.9TD nie powienien wziac wiecej jak 9 litrow, no moze zaladowany automat korki klima 9,5...
Moj manual pali srednio 7,5.
Minimalne spalanie na trasie 6,5, w miescie max. 8,5 litra ;-) Jezdze dynamicznie :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
MECHU
Posty: 14
Rejestracja: 23 cze 2008, o 17:28
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: MECHU »

eeeeeee nie zgodze sie ja czasami dusze mojego po miescie bierze ponad 10-12, minimalne na trasie miałem tez około 6,2-6,5 ale to tylko trasa ! Mojemu ojcu spalał po miescie 7.8-8 ! No ale tak było z kazdym autem jemu mało mi duzo ! (hahaha)
pozdr

[ Dodano: 2008-10-02, 11:18 ]
Poprostu czasami ciezko sie oprzec nie nadusic gazu, jak tak pieknie idzie !!
W210 2.9 TDI 129KM
sedan AVANTGARDE srebrny
97rok automat 220tyś.km oryginał
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Nie no 12 litrow to zdecydowanie za duzo, pomyslalbym o regulacji silnika, tudziez sprawdzenia wtryskow, pompy, filtrow itd.
Jak wytlumaczyc ze ten sam motor jednemu pali 7,5 a drugiemu 12 :?: Zalozmy ze warunki i sposob jazdy ma wplyw ale nie az taki, zreszta moj pali 7,5 przy naprawde szybkiej jezdzie, ale nie zamykam obrotomierza na kazdym biegu jak nie potrzeba :mrgreen: Moze chip wplynal troche na zmniejszenie spalania bo jadac spokojnie biegi zmieniam przy 2 tys. obr i auto ciagnie do przodu ;-) Jak chce szybciej odjechac to przy ok. 4 tys. zmieniam bieg.
Silnik 2.9 naprawde jest oszczedny (potrafi byc bardzo) trzeba tylko odpowiednio go traktowac...
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
MECHU
Posty: 14
Rejestracja: 23 cze 2008, o 17:28
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: MECHU »

trocin, ale nie w automacie i nie z moja noga ! Powiedz mi ile dałes za chip i gdzie go zakładałes, zastanawiam sie tez nad tym ale czy nie zajade skrzyni ? Jka masz ustawiony na wyprzedzanie czy na start ??
W210 2.9 TDI 129KM
sedan AVANTGARDE srebrny
97rok automat 220tyś.km oryginał
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

O chipie masz tu:
viewtopic.php?t=86
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

fakty mamy takie, ze przed ingerencja mechanikow spalanie wynosilo kolo 9 litrow, teraz wynoski kolo 12 litrow, czyli 1/3 wiecej (!). logiczne jest to, cos zostalo nie tak zlozone, wyregulowane. mozna zgadywac, moze rozrzad zle zlozony? nie stracil na mocy silnik?

proponuje do tych specow sie przejechac i wyjasnic jak maja sie sprawy.
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

Artur'79, nie jezdzij do brolera.sa tansi i lepsi.A gdzie latasz?ja jezdze od dwoch dni 2.9 i mam wrazenie ze mi za duzo lyka i to duzo za duzo.a jezdze delikatnie bez brawury ;)
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości