Trzęsie na biegu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Trzęsie na biegu

Post autor: piter101 »

Witam wszystkich forumowiczów :)
W mojej E klasie 3.2 benzyna automat po włączeniu biegu D lub R zaczyna trząść autem, na P lub N nic takiego nie występuje. Wydaje mi się, że po rozgrzaniu wibracje są większe niż na zimnym silniku. Skrzynia pracuje poprawnie, płynnie zmienia biegi itp. Stan i poziom oleju w skrzyni w porządku. Czy ktoś na podstawie tych objawów może stwierdzić co sprawdzić lub co będzie do wymiany?
Ostatnio zmieniony 7 maja 2011, o 16:00 przez piter101, łącznie zmieniany 1 raz.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

piter101 pisze:po włączeniu biegu D lub R zaczyna trząść autem, na P lub N nic takiego nie występuje
Wydaje mi się, że będzie to bardziej kwestia skrzyni niż poszczególnych części wału czy reszty układu napędowego (podpora, łączniki...) :-)
W jakim stanie masz poduszki skrzyni i silnika? Nie widać oleju?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Skoro po rozgrzaniu to znaczy,że to coś gumowego do wymiany. Zimna guma jest twardsza.
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

Olej nigdzie nie wycieka. Poduszki pod silnikiem na pewno są dobre, ponieważ silnikiem nie trzęsie (podczas gdy resztą tak), a pod skrzynią nie wiem (jak sprawdzić?).
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Trzęsie na biegu

Post autor: stanleym210 »

piter101 pisze: W mojej E klasie 3.2
To benzyna czy diesel bo nic z tego nie wynika?, a tak na marginesie to w stopce uzupełnij podpis o dane auta bo można zarobić ostrzeżenie z czerwonym paskiem (regulamin).
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

stanleym210 pisze: To benzyna czy diesel bo nic z tego nie wynika?, a tak na marginesie to w stopce uzupełnij podpis o dane auta bo można zarobić ostrzeżenie z czerwonym paskiem (regulamin).
Benzyna.
Poprawiłem, mam nadzieję, że teraz wszystko ok.
MB W210 E320 benzyna 2000r.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

To może być wina sprzęgła lock-up w hydrokonwerterze...
Można to zweryfikować podłączając pod SD, z jego poziomu wyłączyć lock-up i wtedy sprawdzić czy drgania nie ustąpią... jeśli tak, to hydrokonwerter do wymiany, ew. regeneracji, ale mało jest warsztatów, gdzie porządnie regenerują...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

jjankiello pisze:To może być wina sprzęgła lock-up w hydrokonwerterze...
Można to zweryfikować podłączając pod SD, z jego poziomu wyłączyć lock-up i wtedy sprawdzić czy drgania nie ustąpią... jeśli tak, to hydrokonwerter do wymiany, ew. regeneracji, ale mało jest warsztatów, gdzie porządnie regenerują...
Ale wtedy chyba skrzynia powinna szarpać przy zmianie biegu? A nic takiego nie występuje.
MB W210 E320 benzyna 2000r.
Awatar użytkownika
KAMELEONV
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2011, o 20:35
Lokalizacja: NAKŁO N/N-WATERFORD

Post autor: KAMELEONV »

Mam podobne objawy,jak stoje i mam na R lub D to trzesie raz mocniej a raz słabiej jak dam na P lub N to jest wszystko oki,zauważyłem także ze np. na wolnych obrotach ma około 700 ja włącze np D to spadają na 600 i mysle ze to zdecydowanie za mało,na wolnych obroty lekka falują,gdzies tam czytałem ze może miec wine przypływka takiego trzesienia :roll:
Ostatnio zmieniony 7 maja 2011, o 22:46 przez KAMELEONV, łącznie zmieniany 2 razy.
W210 AUTOMAT 2.0 KOMPRESSOR 2000R.
WDB2100482B192134
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Rzeczywiście, przy uszkodzonym lock-up'ie auto drży we wszystkich położeniach lewarka, jeśli tlko silnik jest włączony, a drgania objawiają się przy różnych zakresach obrotów...

Tutaj dobra jest sugestia kol. KAMELEONV - warto przyjrzeć się przepływomierzowi...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

U mnie to na pewno nie przepływka, ponieważ wymieniałem ją ok. 2 tygodnie temu (stara się uszkodziła), a przed wymianą było tak samo.
Dodam jeszcze, że jeśli dodam nawet lekko gazu to auto przestaje drżeć.
MB W210 E320 benzyna 2000r.
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

Witam, podłącze się żeby nie zakładać nowego tematu.

U mnie są drgania ale wyłącznie w czasie jazdy i w różnych odstępach czasu (średnio raz na miesiąc lub na kwartał), wpada w wibracje przy około 70-80 km/h gdy się pomału rozpędzam . Drgania są odczuwalne raczej z tyłu.Po zatrzymaniu pojazdu i ponownym ruszeniu wszystko ok. Mechanik sprawdzał podpore wału , poziom oleju w skrzyni, tylne zawieszenie i wszystko ok. Co to może być :?:
Może ktoś przerabiał ten temat i wie od czego zacząć :?:

Dzisiaj wiozłem szwagra i akurat to się stało (jakieś wibracje) normalnie pierwszy raz wstyd mi było...
Dodam jeszcze , że mam kombi.
Pomożecie NAM :?:
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

Byłem w serwisie (nie ASO, ale zajmującego się tylko Mercedesami) i sami nie wiedzą co jest nie tak. Sprawdzali elementy przy wale (mocujące itp.), ale wszystko jest ok. Podejrzewają poduszkę pod skrzynią albo coś z samą skrzynią, ale musiałbym zostawić na parę godzin, a akurat teraz nie miałem czasu. Jak coś będę wiedział lub po naprawie to na pewno dam znać.
MB W210 E320 benzyna 2000r.
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

piter101, napisz , napisz co i jak po naprawie .
Ta poduszka właśnie mnie interesuje (irytuje) i ciekawe gdzie się ona znajduje - pewnie trzeba skrzynie zdemontować żeby się do niej dostać ... :shock:
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości