Trzęsie na biegu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

qoompel, dzięki jak ogarne poduche ASB to dam znaka .
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

remigiusz pisze:qoompel, dzięki jak ogarne poduche ASB to dam znaka .
I co?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
jeo25
Posty: 1
Rejestracja: 21 maja 2011, o 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jeo25 »

Witam.
Panowie, mam podobny problem z moim CLK320 W208, więc konstrukcja podobna do E klasy. Czy można jakoś sprawdzić tę poduszkę pod skrzynią przed wymianą? Bo po co wymieniać jeśli jest dobra. I czy wymienia się ją tak samo jak w opisie z linka podanego przez kolegę qoompel?
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

jeo25 pisze:Czy można jakoś sprawdzić tę poduszkę pod skrzynią przed wymianą?
Tak samo, jak każdą inną: chociaż rzucić okiem czy nie jest pozrywana/popękana. W miarę możliwości podnieść skrzynię w celu dokładniejszych obserwacji :-D
jeo25 pisze:Bo po co wymieniać jeśli jest dobra
Zapewniam Cię, że jeżeli od nowości nie była wymieniana, to na pewno jej nie zaszkodzi wymiana...
jeo25 pisze:I czy wymienia się ją tak samo jak w opisie z linka podanego przez kolegę qoompel?
Z tego, co widzę w EPC, to w benzynowych silnikach jest inna poduszka, ale myślę, że wymiana nie powinna być bardziej skomplikowana od tej z linka, który podałem :-D

VIN! VIN! VIN!
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

qoompel, Jestem po wymianie poduchy . jak na razie wszystko spoko, jeżdżę już tydzień i wszysttko oki . PO wymianie nie było jakichkolwiek objawów wibracji (turbulencji) .
koszt - 85 pln , czas wymiany może 5 min. ;-)
pozdro
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

Słuchajcie, po przeczytaniu opisu wymiany poduszki pod skrzynią pokusiłem się o samodzielną jej wymianę, ale niestety problem pozostał :( Nic się nie zmieniło. Chyba pozostaje mi zostawić auto u mechanika. Chyba że macie jeszcze jakiś pomysł co można sprawdzić samemu?
MB W210 E320 benzyna 2000r.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

piter101 pisze:Słuchajcie, po przeczytaniu opisu wymiany poduszki pod skrzynią pokusiłem się o samodzielną jej wymianę, ale niestety problem pozostał :( Nic się nie zmieniło. Chyba pozostaje mi zostawić auto u mechanika. Chyba że macie jeszcze jakiś pomysł co można sprawdzić samemu?
Dobrą kupiłeś? Jakiej firmy? Dobrze założyłeś? :-D
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

Kupiłem oryginał w ASO, co do założenia to nie ma wielkiej filozofii, więc myślę, że dobrze ;)
MB W210 E320 benzyna 2000r.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

piter101 pisze:Kupiłem oryginał w ASO, co do założenia to nie ma wielkiej filozofii, więc myślę, że dobrze ;)
Myślę, że warto by się było przyjrzeć skrzyni/konwerterowi...

Jeżeli elementy amortyzowania skrzyni i silnika nie powodują wibracji, to uważam, że kłopot może być ze skrzynią. Zobacz na SD.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
piter101
Posty: 12
Rejestracja: 6 maja 2011, o 23:26
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: piter101 »

Rozumiem. To już zostawię specjalistom z serwisu. Odstawiam auto pod koniec tygodnia, jak uda się zrobić to dam znać co było.
MB W210 E320 benzyna 2000r.
kondziak
Posty: 277
Rejestracja: 9 paź 2010, o 22:42
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kondziak »

Panowie a jak przy dynamiczniejszym przyśpieszeniu automat zmienia z 2 na 3 bieg (około 50-60km/h) i mocno drży i tak jakby promieniuje na tył to też poduszka ASB czy coś z przeniesieniem napędu? Dodam tylko że że jak poruszam się bez użycia turbiny (wolno) to zmienia płynnie. Pytam bo ojciec przejechał się autem i już mnie straszy że jak nie zaczne jeździc jak emeryt to skrzynia będzie do roboty i będe musiał płacic od 3500 do 6000zł za napraweł i jechac do Warszawy (pewnie do Pana Noc :mrgreen: ) bo ponoc w Białymstoku nikt za bardzo nie umie za skrzynie się zabrac.
W210 4.3 2001r. AVANTGARDE
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

kondziak pisze:przy dynamiczniejszym przyśpieszeniu automat zmienia z 2 na 3 bieg (około 50-60km/h) i mocno drży i tak jakby promieniuje na tył to też poduszka ASB czy coś z przeniesieniem napędu?
Przykro mi, ale na odległość NIKT Ci nie pomoże z takim tematem. Nie wiemy o jakie drżenie dokładnie chodzi...

Może to być równie dobrze wał, krzyżak, tłumik wału, układ wydechowy, most czy podpora...
kondziak pisze:Dodam tylko że że jak poruszam się bez użycia turbiny (wolno) to zmienia płynnie
Turbina pracuje cały czas, w każdym zakresie obrotów.

Przy wolniejszych przyspieszeniach nie jest przekazywana tak duża moc na wał/most/koła i dlatego wszystko może być w takiej sytuacji w najlepszym porządku. Skoro sam nie potrafisz określić, co Ci szwankuje, to daj auto na kanał i niech mechaniki przejrzą układ napędowy itp. Sprawdź poziom oleju w skrzyni, czy nie cieknie oleum z mostu i tego typu rzeczy. Na razie nic innego nie zrobisz.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Pantomimasz
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2013, o 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pantomimasz »

piter101 pisze:Byłem w serwisie (nie ASO, ale zajmującego się tylko Mercedesami) i sami nie wiedzą co jest nie tak. Sprawdzali elementy przy wale (mocujące itp.), ale wszystko jest ok. Podejrzewają poduszkę pod skrzynią albo coś z samą skrzynią, ale musiałbym zostawić na parę godzin, a akurat teraz nie miałem czasu. Jak coś będę wiedział lub po naprawie to na pewno dam znać.
Odświeżam, bo mam dokładnie taką samą sytuację jak piter101.

Ustaliliście może co to może być?

Ktoś tam wtrącił, że trzęsie budą w czasie jazdy, ale to nie o to chodzi.

To jest charakterystyczne, że budą zaczyna trząść jak się zatrzymam, np. na światłach.

W momencie wciśnięcia gazu drżenie ustępuje.

Ponadto, wydaje mi się, że akurat u mnie drżenie występuje również jak przełączę na P.

Czy w takim przypadku to może być coś ze skrzynią? Wydaje mi się, że nie, że raczej trzeba szukać przy poduszkach, a jak pojadę do mechanika, to wolałbym wiedzieć gdzie mu się nie dawać rozwijać i doktoryzować :hyhy:

Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.
W210 320T Avantgarde rocznik 2000
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Zdaje sie,że na wyjściu na wał w ASB jest tuleja,może być zużyta.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Pantomimasz
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2013, o 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pantomimasz »

hammond24 pisze:Zdaje sie,że na wyjściu na wał w ASB jest tuleja,może być zużyta.
Czy dobrze myślę, że jak na P też trzęsie, to nie powinno to być nic w środku w skrzyni?

Mam jakąś obsesję remontu ASB i szukam potwierdzenia, że to nie będzie konieczne :niepewny:
W210 320T Avantgarde rocznik 2000
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości