Problem z uruchomieniem silnika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Paweł L
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:17
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Paweł L »

Witam, mam pewien dziwny problem z swoim w210 2001 r 2,7 cdi

Pewnego dnia chcąc sie przejechać swoim autem, wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk, czekam aż zgaśnie żółta kontrolka z sprężynką, przekręcam kluczyk w ostatnie położenie i tu niespodzianka - zero reakcji, rozrusznik nie wykonuje nawet połowy obrotu, kompletne nic.
Wskazywało by na to że akumulator jest kompletnie rozładowany ale centralny zamek działa, radio gra i buczy a dmuchawa dmucha pełną parą. Wykonuje jeszcze parę prób uruchomienia silnika - bezskutecznie. Wysiadam, zamykam auto i po godzinie wracam, i znowu niespodzianka auto odpala za pierwszym razem w normalnym trybie czyli po odczekaniu az żółta kontrolka z spręzynką zgaśnie.

Problem pojawiał sie ponownie wielokrotnie. Najczęsciej pomogło energiczne przekręcenie kluczyka od razu w ostatnie położenie nie czekając na żółtą kontrokę. a czasami musiałem odpalać na popych bo nic nie pomagało

Problem pojawia się jeżeli zostawie samochód bez ruchu na około 3 dni. Jeżeli używam samochodu codziennie to zawsze odpala za pierwszym razem bez problemu

Jedyne co jeszcze zauważyłem, że w tamtym roku auto odpalało po 2-3 obrotach rozrusznika a teraz odpala po około 6

Ktoś mi kiedyś powiedział, że w tym samochodzie rozruszniki lubią sie zawieszać więc pytanie do was czy sie kiedyś już z tym spotkaliście ?
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

Mi ze 2 razy ale wyciągłem kluczyk i włożyłem jeszcze raz.

A koledze WojtekS padł rozrusznik
Paweł L
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł L »

No własnie Panowie czy to że auto w jednej chwili nie reaguje wogole na zapłon i odpali tylko po energicznym przekreceniu kluczyka pomijajac rozgrzewanie swiec (bo chyba od tego jest ta kontrolka z sprezynką) to moze byc wina tylko rozrusznika czy cos innego moze miec wpływ na to ?

Czy takie odpalanie moze byc niebezpieczne dla silnika ??
essoprofesso
Posty: 134
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
Lokalizacja: Okolice Opola

Post autor: essoprofesso »

Paweł L pisze:No własnie Panowie czy to że auto w jednej chwili nie reaguje wogole na zapłon i odpali tylko po energicznym przekreceniu kluczyka pomijajac rozgrzewanie swiec (bo chyba od tego jest ta kontrolka z sprezynką) to moze byc wina tylko rozrusznika czy cos innego moze miec wpływ na to ?

Czy takie odpalanie moze byc niebezpieczne dla silnika ??
Kolega w W210 mial podobny problem, wrecz identyczny. Wyszlo, ze w stacyjce nie łaczylo, rozebral, podlutowal, ale pamietam, ze cos tam musial lekko wytopic zeby sie do tego miejsca dostac. Borykal sie z tym problemem 2 lata az w koncu znalazl przyczyne.
Jest tam jakas blaszka, styk ktora sie odgina i slabo kontaktuje, moge dopytac sie jak chcesz?
...
Paweł L
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł L »

essoprofesso Czy u Twojego kolegi też występowało to jedynie jeżeli zostawił auto bez ruchu na pare dni ?
Mógłbyś sie zapytać co dokładnie zrobił? żebym mógł to ewentualnie skonsultować z mechanikiem.
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Ja miałem podobny problem.
Okazało się że tuleja w rozruszniku się wytarły i szczotki się skończyły.
Szczotko trzymacz i tuleje kupisz.
Niestety sam tego nie wlutujesz.
Musisz jechać na zgrzewarkę :/
Pozdrawiam!
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Paweł L
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł L »

Ile Cię to wtedy kosztowało?
Może lepiej od razu wymienić cały rozrusznik? można kupić używany za około 100 zł
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Paweł L pisze:Ile Cię to wtedy kosztowało?
Może lepiej od razu wymienić cały rozrusznik? można kupić używany za około 100 zł
Szczotko trzymacz - 40zł
Tuleja - 14zł
W grzanie szczotko trzymacza do rozrusznika - 30zł
Razem 85zł pełna regeneracja.
Doszło mi do tego uszczelka pod kolektor ssący bu była już do du..y - 70zł do 3,0TD
Nerwy stracone przy wyciąganiu rozrusznika bezcenne :)
To było całkiem nie dawno :)
Nie kupuj używki bo nie wiadomo ile pochodzi.
Taniej i pewniej wyjdzie ci regeneracja Jak samemu się pobawisz :)
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Trzeba nie mieć wyobraźni żeby założyć używkę z alegro :D może zdechnąć po jednym dniu i od nowa zabawa :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

essoprofesso pisze:
Kolega w W210 mial podobny problem, wrecz identyczny. Wyszlo, ze w stacyjce nie łaczylo, rozebral, podlutowal, ale pamietam, ze cos tam musial lekko wytopic zeby sie do tego miejsca dostac. Borykal sie z tym problemem 2 lata az w koncu znalazl przyczyne.
Jest tam jakas blaszka, styk ktora sie odgina i slabo kontaktuje, moge dopytac sie jak chcesz?
Bardzo byłbym wdzięczny jak wypytał byś kolegi o wszystkie szczegóły lub o kontakt do niego. Mam podobny problem :(
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości