osiowość wału napędowego
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
osiowość wału napędowego
Witam, koledzy mam pytanie odnośnie wału napędowego, bo zauważyłem dzisiaj, że tylne część wału, ta z podporą nie idzie na wprost od skrzyni (jak pierwsza część) tylko na krzyżaku od podpory skręca lekko w prawo łącząc się z tylnym mostem. Czy tak ma być? Jeszcze mam prośbę odnośnie numerów obu elastycznych łączników wału oraz tłumika drgań, bo nie mogę sobie poradzić od dłuższego czasu z wałem, wymieniony krzyżak, wał wyważany, podpora nowa, poduszka skrzyni też, nawet inny dyferencjał wstawiłem, a wciąż są drgania. O dziwo numery na przegubach gumowych zaczynają się od cyfr 124, natomiast tłumik drgań (ten metalowy na zewnątrz) ma numer 2024110047 czy nie powinno być 210 na początku? i Jeszcze jedna prośba jak zakładać te łączniki elastyczne (gumowe) czy jest jakiś kierunek, typu numerem do wału? (czy może do dyfra?) i tak samo przy skrzyni na co zwrócić uwagę? Brak mi już sił 6 razy od stycznia wyciągałem wał, myśląc, że coś nie tak robię.Zastanawiam się czy czasem nie zaglądnąć do przegubów półosi, może tama należy smary wymienić, bo nigdy tam nic nie robiłem, a auto ma 480 tys. km przejechane.
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Re: osiowość wału napędowego
oczywiście, nie pisałem o tym, ale to pierwsza rzecz, na którą zwracałem uwagę podczas moich zmagań. Poza tym firma wywarzająca wał dodatkowo zrobiła strzałki farbą w przypadku gdyby ktoś nie wiedział gdzie szukać oryginalnych
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Re: osiowość wału napędowego
Dyfer jest mocowany w tulejach gumowych na belce tylnej i tam jest minimalna regulacja położenia. Zamocuj pionowo (poziomica) w dół pręt metalowy do wyjścia krzyżaka ze skrzyni i z dyfra, tak, żeby były w osi tych krzyżaków. Na końcach zamocuj sznurek i potem porównaj odchylenie wału.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: osiowość wału napędowego
dzięki za zainteresowanie, a czy są jakieś znaki jak oryginalnie jak ustawić ten dyfer? i czy ustawia się na tych 2 tylnych śrubach czy na tej jednej od dolu?
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Re: osiowość wału napędowego
Zależnie od stanu poduszek i pozycji przykręconej tylnej belki do nadwozia, tak będzie ustawiony most, dlatego najpierw ustaw na przyrządach tylne zawieszenie, a potem pobaw się tym sznurkiem i spróbuj ustawić most.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: osiowość wału napędowego
Problem rozwiązany i ku przestrodze dla wszystkich: powodem drgań był zbyt mocno zakuty w jednej z Osi krzyżak, który na maszynie w firmie wyrażającej która robi to w linii prostej nie wykazywał drgań Natomiast w samochodzie jako że wał lekko skręca przynajmniej u mnie ( tutaj musiałby Fabek lub jeden z naszych mentorów forum wypowiedzieć się czy tak być powinno) drgania karoserii były zbyt mocne. Wyciągnąłem tylną część wału i na zewnątrz że tak powiem po chłopsku rozruszałem tego krzyżaka.
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Re: osiowość wału napędowego
Witam mam podobny problem ;/ przy jakiś prędkościach bylo słychać u cb ten wał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości