kontrolka świeć żarowych

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ligotek
Posty: 34
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 19:28
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: ligotek »

ZGi pisze:czy to są błędy f czy F ?
niestety nie wiem o co pytasz.
Diagnostyka robiona w serwisie Magneti Marelli, wydruk ma logo ESI(tronic) 04/11
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czy to są błędy f czy F ?
jednak kolega był na Boschu. pozostaje jedynie skasować błędy, pojeździć i odczytać ponownie które wróciły.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ligotek
Posty: 34
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 19:28
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: ligotek »

A więc okazało się, że przyczyną nierównej pracy silnika, przerywania i puszczania bąków z rury był nie podłączony wężyk podciśnienia.
Wnioskuję, że panowie "mechanicy" nawet nie pofatygowali się na jazdę próbną po naprawie. Poza tym w komorze silnika znalazłem połówkę dużej kości wołowej, którą ktoś nie wiadomo z jakich powodów tam włożył.
Ot i cała historia.

Pozdrawiam panów "mechaników" z Regeneracji i Naprawy Pomp Wtryskowych, Mleczna, gmina Jordanów, woj. dolnośląskie.
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

Dawaj tych mechaników tutaj: viewtopic.php?t=2784
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

Szkoda że tam trafiłeś. Miałem tam robić lucasa ale po rozmowie z fachofcami uciekłem. Regenerowali mi pompe do ładowarki i chodzi gorzej niż wcześniej. Także nie polecam
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

ligotek pisze: Poza tym w komorze silnika znalazłem połówkę dużej kości wołowej, którą ktoś nie wiadomo z jakich powodów tam włożył.
jakiś nowy standard usług :rotfl: :rotfl:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarcyn
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2012, o 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarcyn »

W końcu wymieniłem świece żarowe, jednak dało się bez ściągania kolektora :D Ale... ...nie mogę odkręcić ostatniej czyli piątej stoi dęba :( z trzecią i czwartą męczyłem się ze dwie godziny i dwie flaczki 450ml WD40 :D ale poszło, a ta piąta stoi :/ Psikam ją co dziennie, może puści ??
Kontrolka od świec niby zgasła, ale wnerwia mnie to że jedna stara została i to pewnie od nowości tam siedzi no i zaraz padnie...
Boję się urwać.
Co robić ??
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Jarcyn pisze: Boję się urwać.
Co robić ??

lać dalej i modlić się, by nie jebua przy próbie odkręcenia albo zostawić :D jak urwiesz to sam wiesz co Cię czeka :hyhy: i kto to może naprawić i za ile... ten temat wraca jak bumerang, zawsze przed zimą :rotfl:
:hyhy:
Obrazek
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Jarcyn pisze:wnerwia mnie to że jedna stara została i to pewnie od nowości tam siedzi no i zaraz padnie
Czym się martwisz? Jak się uszkodzi, a nie musi, to wtedy będziesz się martwił.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Dwa miesiące temu, wymieniłem przekaźnik świec żarowych na używkę w bardzo dobrym stanie bo paliła się przez jakieś 20 sec po odpaleniu, kontrolka świec żarowych i w końcowej agonii przekaźnik po zgaszeniu silnika pobierał prąd.
Po wymianie, a było to w środku lata, wszystko wróciło do normy poza tym, że przy odpalaniu na zimnym po nocce silnik pracował jakby na 3 garach a nie na 4-ech.
W dniu dzisiejszym, po odpaleniu znowu świeci się kontrolka świec żarowych przez jakieś 20 sec i potem gaśnie :(
Sprawdzałem świece, żarówką i wydają się być wszystkie w porządku.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Sprawdzanie żarówką nie zawsze daje efekt. Ja sprawdzam świece amperomierzem podając plus na świecę, wtedy widzę, co się dzieje. Raz miałem świecę ze zwarciem, żaróweczka by zaświeciła, ale po dotknięciu + można było spawać. I to wyjaśniło spaloną ścieżkę w sterowniku.
A i tak najlepiej jest wykręcić i zobaczyć, czy grzeją jak trzeba od końca, przy okazji wyczyścić gniazda i przesmarować, szczególnie w tych silnikach ;)

Nadal odpala na 3 cylindry?
Może któraś świeca umierała i już słabo grzała, albo wcale, a dopiero teraz sterownik to wykrył. Tam jest trochę bardziej rozbudowany układ diagnostyki świec, niż sprawdzenie żaróweczką. Ja mam np wszystkie 4 świece sprawne, jednej firmy, a i tak zapala mi kontrolkę.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Racja. To uszkodzona świeca przepala mi przekaźniki. Gdy wymieniałem przekaźnik mechanik stwierdził po zmierzeniu omomierzem, że wszystkie świece są w porządku. Czyli mechanik się pomylił a ja mu za to jeszcze zapłaciłem :(
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

michal.goclawsk pisze: Czyli mechanik się pomylił a ja mu za to jeszcze zapłaciłem :(
NIE MOZE BYC :szok:
Mechanicy przeca sie nie myla - zapytaj Gawra
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Kajtek1 pisze:[

NIE MOZE BYC :szok:
Mechanicy przeca sie nie myla - zapytaj Gawra
A gdzie to niby ja napisalem o nieomylnosci mechanikow??
Znow usilnie dazysz do zadymy w temacie :wstyd:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

ayreon pisze:Sprawdzanie żarówką nie zawsze daje efekt. Ja sprawdzam świece amperomierzem
Mozna sprawdzac zarowka o mocy min 35W. Amperomierz jest najlepszy zakladajac ze ma zakres od 10A wzwyz. Mniejszy mozna zjarac. :)

[ Dodano: 2014-11-14, 21:32 ]
Gawra pisze:Znow usilnie dazysz do zadymy w temacie

Te typy juz tak maja -jak nie namiesza to nie zyje. :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości