irytujące buczenie, pomocy bo mnie szlag trafi:(

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

eimus
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2012, o 09:32
Lokalizacja: Feliksów

irytujące buczenie, pomocy bo mnie szlag trafi:(

Post autor: eimus »

Od pewnego czasu z okolic przedniego lewego koła albo kolektora ssącego na wolnych obrotach dochodzi odgłos takiego lekko piszczącego buczenia, jakby się coś poluzowało i dotykało do czegoś innego i powodowało to pewnego rodzaju rezonans. Dodam iż jak zdemontuje pasek klinowy to wszystko jak ręką odjął. Moja diagnoza to kończąca się pompa wspomagania tylko że problem w tym że nie słychać tego przy pompie:(, a może płyn do wymiany. Dodam że po nocy wspomaganie się lekko zacina ale za chwile wraca do normy. Na początku myslałem że to coś z kolektorem albo ta rurą pod nim bo az ech szło ale jak zdemontuje pasek jest ok, więc albo pompa albo kompresor taka jest moja diagnoza ale chce sie upewnic zeby wszystkiego po kolei nie robić. pomocy proszę!
S211 E280CDI 04r Classic
S210 E300TD 99r Elegance
S124 250D 91r
W220 S320Long 01r
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Może kończy żywot maglownica i dlatego jak zdjąłeś pasek nic nie było słychać.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
eimus
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2012, o 09:32
Lokalizacja: Feliksów

Post autor: eimus »

też taka możliwość dopuszczałem ale byłem ostatnio pod samochodem i na moglu nie czy najmniejszego drgania ani buczenia, jak bylem na dole to definitywnie bylo slychac z okolic kolektora, zaraz pod nim ida przewody od wspomagania może zapchane? sam juz nie wiem od czego zacząć:(

[ Dodano: 2013-10-25, 17:28 ]
dodam ze jak silnik pracuje i dotke pompe wspomagania to ona drży ale buczenia slychac z okolic kolektora jak by cos w nim w śoodku albo tej rurze ale ostatnio rozbieralem, oring nowy wiec tam nie ma co, z reszta tam nic nie ma tylko powietrze, a tak w ogole to jak by byl kolektor albo cos to by nie mialo wplywu czy pasek jest zdjęty czy nie.
S211 E280CDI 04r Classic
S210 E300TD 99r Elegance
S124 250D 91r
W220 S320Long 01r
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Dokładnie oglądnij po zdemontowaniu ten ciśnieniowy przewód (guma wewnątrz) idący od maglownicy do pompy. Lubi się wewnątrz rozwarstwiać.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
eimus
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2012, o 09:32
Lokalizacja: Feliksów

Post autor: eimus »

właśnie też zakładałem taka teorię tylko potrzebowalem żeby ja ktos potwierdził, dzieki kolego, tylko powiedz mi czy jest jakis sposób aby określic czy jest sprawny ten przewód bo zajrzeć to ciężko, chyba ze dmuchnąć i wtedy bedzie na oko wiadomo czy dobra przepustowość...
S211 E280CDI 04r Classic
S210 E300TD 99r Elegance
S124 250D 91r
W220 S320Long 01r
lukasz1983
Posty: 35
Rejestracja: 7 mar 2013, o 20:16
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki

Post autor: lukasz1983 »

zerknij na kiwaczek napinajacy pasek osprzetu i amortyzator kiwaczka
eimus
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2012, o 09:32
Lokalizacja: Feliksów

Post autor: eimus »

dzisiaj zdemontowałem ten wąż od pompy do magla i wydaje się być w porządku, powietrze lekko przez niego przechodzi więc założyłem z powrotem, jestem coraz bardziej przekonany że pompa się kończy i tak przenosi to buczenie w okolice kolektora ssącego, ewentualnie zostaje kompresor klimy ale wątpię...:(
S211 E280CDI 04r Classic
S210 E300TD 99r Elegance
S124 250D 91r
W220 S320Long 01r
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Przemwód trzeba sprawdzać pod ciśnieniem na cieczy (może być woda), zaginając go w różnych miejscach w czasie przepływu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości