EPC - Brak zapłonu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

EPC - Brak zapłonu

Post autor: dutch »

Witam,
Dzisiaj zawiódł mnie moj celownik,
Zgasł silnik i jak próbowałem odpalić go to kręcił i nagle pojawiała się kontrolka EPC - ELECTRONIC POWER CONTROL i znowu gasł.

Z tego co się doczytałem to problemów może być wiele. czy ktoś miał podobny?? Jak tak to co było przyczyną i jaki koszt naprawy??

Posiadam E270 2000rok CDI
przebieg 210.000km
Jest po lifcie

pozdrawiam i dziękuję za informacje
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ach te cdi...

sprawdz:

- bezpieczniki i aku (i klemy)
- czy w przewodach paliwowych nie ma powietrza
- odepnij przeplywomierz i sprobuj odpalic
- podmien przeplywomierz od kogos na chwile

to, ze rozrusznik kreci to juz jest bardzo dobrze ;-)

wiec dzialaj i pisz co wymodziles.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

fabek pisze:
sprawdz:

- bezpieczniki i aku (i klemy)
Na razie jak tylko mi zgasł i zobaczyłem komunikat to posprawdzałem bezpieczniki przy silniku i pod tylną kanapą. Klemry nie ruszałem ale wyglądały na normalne:) to znaczy nie było widać utlenienia i zeby siedziały luźno.

To fakt kręci i nawet zapala na sekunde lub 2sekundy po czym ponownie gaśnie.

Będę dalej sprawdzał ale to pewnie jutro.

A może podpowiesz mi czy warto też te bezpieczniki przy kierownicy sprawdzić bo z tego co się orientuje jest tam ich tylko kilka i ale nie pamietam za co odpowiadały
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tak tak sprawdz wszystkie, ktore sie da zeby wykluczyc te najprostsze usterki. stawiam na przeplywomierz, wyglada na to ze umarl. odlacz go, komputer podstawi sobie ostatnie dzialajace wartosci, powinien zagadac. jezeli sie uda to przeplywka do wymiany, od razu mowie kup oryginalna, bo bedzie problem z zamiennikami.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

przepływka takie obiawy ma??

wczesniej jedzilem tdi seatem i tam jak sie konczyla to tracilem tylko moc
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

odpnij aku na chwilke
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

odpiołem przeplywke i nic

jutro wstawiam do elektromechanika i podpinam pod komputer wtedy powiem co za bledy sa
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

masz odpiac aku a nie przepływke , bezpieczniki w konsoli z boku sa od swiateł
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

na razie spece podpięli się pod komputer i niby jest błąd na drugim wtrysku. Teraz szukają co może być przyczyna i analizują kawałek po kawałku
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

oho zeby nie okazalo sie ze wtryski wymienia za pare tys zlotych i dalej bedzie problem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

Na razie nie mówią "wymieniamy wtryski"
Na razie mówią "szukamy przyczyny"

A jakieś sugestie jeszcze?? Ten mój spec niby powiedział że dziwne że podczas jazdy mi się to zdarzyło. że samochód jechał i po prostu zgasł nie przechodząc w tryb awaryjny

[ Dodano: 2008-12-17, 19:54 ]
w końcu mam info co do wtrysków.
Wtryski są ok ale komputer miał problem z komunikacją z gdzieś na stykach.
Więc muszę powiedzieć że poleconych speców miałem dobrych.
przy okazji też znaleźli błąd z BAS/ESP

w każdym razie auto juz odpala i jeżdzi
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

blad bas/esp/abs powoduje najczesciej czujnik pod pedalem hamulca. wymien najlepiej. koszt w aso kolo 50zl.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Yoco
Posty: 15
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 21:17
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Yoco »

witam! ja miałam podobny problem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka EPC i zgasł silnik. Za groma nie chciał odpalić. Okazało się, że w zbiorniku zostało 5 litrów paliwa i to było stanowczo za mało dla mesia i postanowił zastrajkować. Dolałam paliwa, odpowietrzyłam i działał jak trzeba.
dutch
Posty: 23
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dutch »

Witam,

Mój CELOWNIK śmiga jak nowo narodzony :) Już kilometry znowu robi :)
Okazało się że jak i przy EPC tak i BAS/ESP/ABS wystąpił problem natury płynącego czasu :) Pomiędzy komputerem a czujnikami na stykach doszło do zanieczyszczenia.
Elektro-mechanik mądra głowa nic nie wymienia tylko przeczyszczał i śmigam moja grafitową strzałą :)

pozdrawiam i dziękuję za pomoc
W210-E270 Avangarde po lifcie
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

dutch pisze:Witam,

Mój CELOWNIK śmiga jak nowo narodzony :) Już kilometry znowu robi :)
Okazało się że jak i przy EPC tak i BAS/ESP/ABS wystąpił problem natury płynącego czasu :) Pomiędzy komputerem a czujnikami na stykach doszło do zanieczyszczenia.
Elektro-mechanik mądra głowa nic nie wymienia tylko przeczyszczał i śmigam moja grafitową strzałą :)

pozdrawiam i dziękuję za pomoc
ja mam w124 90' i szczerze powiedziawszy niewiem co to znaczy "zasniedzialy styk" 8-) a auto ma juz 19 lat :-P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości